[BC3] Zijn er tweakers met een Pentium 4??

Pagina: 1
Acties:

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Met die nieuwe prijsdaling vind ik dat de Pentium 4 een hele interresante processor wordt.

Nu is mijn vraag, wie heeft hier een Pentium 4 systeem en vooral, hoe voelt het aan, hoe snel is het, hoe bevalt het mobo/de chipset en welke problemen doen zich voor, en natuurlijk heel belangrijk, hoe ver hebben jullie hem weten over te klokken?

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 18:47

mr_fragle

Don't forget the guide

Met de verlaging van Intel heeft ook AMD zijn prijzen omlaag gedaan. Dus het verschil blijft. Verder heb ik geen P4 :)

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Mijn oom heeft laatst een Dell PIV 1.3 ghz gekocht (|:( als je het mij vraagt) Als ik hem zie zal ik mijn bevindingen eens hier posten.

Verwijderd

Asl ik het geld ervoor zou hebben zou ik er wel een kopen, maar totdat ik geld heb hou ik het maar bij amd.

Verwijderd

Ik heb zoals je ziet in mijn sig een P4. Helaas heb ik hem al een maandje, dus ik heb nog de oude prijs betaald, ik heb uitgerekend dat ik nu 400 piek goedkoper uit zou zijn. Toch heb ik er geen spijt van, ik had hiervoor een PIII 1Ghz.

Als eerste is de stabiliteit echt super, ik heb niets in hoeven stellen in het bios en heb alleen de Intel-inf update erop moeten zetten zodat de i850 herkend werd onder windows. De snelheid is echt super, games lopen vloeiender, maar vooral Flaskmpeg! Dat ging op de PIII zo rond de 7 frames, nu haal ik met dezelfde film en instellingen 13 frames!

Ik heb hem niet overclocked, ik heb alleen ff gekeken hoe hoog hij wilde posten, dit deed hij op 1722 Mhz. Hierbij kwam hij windows echter niet in, wel kwam hij op 1680 in windows. Ik kan niets zeggen over de stabiliteit dan omdat ik hem niet lange tijd daarop had gezet, maar hij is dus wel degelijk goed over te clocken omdat ik de allereerste stepping heb van de P4 (er zijn er inmiddels 2).

Ik hoop dat je iets aan de info hebt. Ik wil nog even benadrukken dat ik GEEN ENKEL PROBLEEM heb gehad met het nieuwe mobo en de nieuwe proc, alles draaide meteen.

Thijs (ZEER tevreden P4 bezitter)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik ken sommige mensen die hebben spijt van hun AMD thunderbird 1.3 ghz....

waarom :?

nou omdat ze (haast)nooit gamen dus hadden ze liever een PIV gehad.

ik weet niet wat je beste kan doen. de prijzen dalen van pentium maar als antwoord van AMD hebben die ook hun prijzen flink verlaagt. nu maar ff kijken wanneer dat door wordt gevoerd bij de winkel waar je je compu wil kopen.

1,3GHz (133MHz FSB) $350 $183 47,7%
stond op tweakers.net

dus jah, je moet kijken wat je behoefte zijn.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Maak hier alsjeblieft geen AMD vs. Intel artikel van, maar laat mensen met P4-ervaringen gewoon hun bevindingen posten. plz.. Ik ben nl. ook erg benieuwd.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Hoewel ik voor DualPIII wou gaan wordt het toch een P4; de prijzen zijn een stuk lager en je hebt moderne techniek.
Tweaker_Thijs, wat is je ervaring met het installeren van de Asus P4T? Dit gaat toch met zo''n extra metalen plaat, leverde dat nog problemen op in je kast? Als tevreden Asus gebruiker lijkt me deze wel wat.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Als je gewoon nooit gezeik wil met je PC dan moet je gewoon Intel kiezen, kijk maar eens rond op het forum hoeveel wazige problemen er zijn met Athlons. Ik heb zelf kort een Athlon gehad, maar ik had geen zin om eindeloos te tweaken. Dus heb ik snel weer PIII (en nu dus P4) gekozen. Ik heb niets tegen de Athlon zelf, maar wel tegen al die brakke Via/AMD chipsets die er op die mobo''s gezet worden.

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 14:36 schreef ErectionJackson het volgende:
Maak hier alsjeblieft geen AMD vs. Intel artikel van, maar laat mensen met P4-ervaringen gewoon hun bevindingen posten. plz.. Ik ben nl. ook erg benieuwd.
Dat geld voor mij ook.. kan het tegen inkoop-prijs krijgen en ben dus benieuwd naar de ervaring, vooral in combo met het asus P4 of Abit TH7 mobo. Ook in welke kast geplaatst (Asus zou niet overal in passen ?)

Verwijderd

mijn atlon heb ik zelf in mekaar gezet en loopt op dag een algoed dus zoslecht is amd niet

Verwijderd

Ik heb zelf een Antec kast met van die gaten voor de P4, Asus plaatst de cpu echter op een andere plaats, het gaat dus als volgt:

Behalve 10 normale schroefgaten om het mobo op de kast te schroeven heeft de P4T 4 extra gaten om een soort tweede backplate tussen de echte backplate en het mobo te monteren. Hierdoor krijg je schroefgaten op de goede plaatst voor de CPU cooler. In de ''tussenbackplate'' zitten gaten voor de gewone schroeven, het mobo zelf wordt dus wel degelijk zelf aan de ''echte'' backplate vastgeschroefd. Ik vind dit echt een meesterlijk idee van Asus, je kan je P4 zo in iedere kast plaatsen (mits de voeding goed is natuurlijk). Oh ja, over de voeding: De Asus heeft drie connectoren: Een normale ATX, en 12V 4pins ATX en een 6pins AUX. Deze laatste 2 zijn niet noodzakelijk, maar ls je een paar insteekkaarten hebt zijn deze wel aan te raden. Ik heb zelf een Enermax voeding met alle 3 deze connectoren, dus dat werkt goed, het bord postte echter ook met alleen de ATX connector erin, ik heb echter niets getest of deze dan stabiel is. Op de doos van het bord staat het volgende: "Minimum requirements:
A 230W standard ATX psu that can supply at least 8.5A on the 12V lead.

To ensure system stability, a 300W ATX12V psu (with a 4-pin +12V connector) is recommended.

Dat laatste zou ik dus maar aanhouden als je meer in je bak hebt zitten dan alleen 1xHD,1xCD,VGA en een soundkaart.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan de info, als je andere vragen hebt post ze dan gerust, ik zal kijken of ik het antwoord weet.

Thijs

Verwijderd

[off-topic]
hey joppe, heb net je mail gelezen, mail ff terug a.u.b!
[/off-topic]

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Kom op thijs... De meerderheid hier op GoT heeft een AMD, dus is het logies dat er dan meer problemen mee gepost worden.
Zelf heb ik een Duron 650@735. Nooit problemen mee gehad, gewoon de VIA 4in1 driver er op gezet en klaar, daar voor deed ie het ook wel, maar ja die drivers geven wel een flinke performance boost.
Oh ja 1 probleem, maar dat lag aan de brakke nvidia drivers. Ook was dat te verhelpen met nieuwe videobios -en drivers. Met m''n huidige Voodoo 5 had ik helemaal geen problemen en nog steeds niet ;).

Het is niet per definitie dat een AMD systeem problemen geeft, en dat Intel nooit problemen geeft, zoals jij dat zegt.
Ik heb bijvoorbeeld wel problemen met m''n intel systeem gehad. Met bepaalde hardware ging het helemaal niet lekker. Het systeem doet het nu wel, maar die problemen waren niet softwarematig op te lossen...

Sorry.. ik begin weer een amd / intel discussie... maar ik kan er gewoon niet tegen dat iemand zo kort door de bocht is...

Verwijderd

Ik heb dat verhaal over die kasten ook gelezen ja. De Asus P4T zou niet pasen in kasten waar in de gaten voor de P4 cooler de pootjes al vastgesoldeerd zijn, of als de kast daar geen schroefgaten heeft, maar een soort ophoging. Dit soort kasten is echter extreem zeldzaam, ik heb ze nog nooit gezien. Overigens, de site (www.hardwareinfo.nl)die als enige beweert dat het bord niet past heeft het bord wel in zo''n kast kunnen plaatsen :? . Erg vreemd dat grote jongens als Toms Hardware hier niets over zeggen. Volgens mij is het echt flauwekul wat zij beweren, net als dat zij beweren dat het afwijkende ontwerp van het bord komt doordat Asus geen stabiel bord kon ontwerpen met het standaard design! Zij hebben er blijkbaar niet bij stilgestaan dat Asus de grootste fabrikant is op gebied van mobo''s en misschien wat meer ervaring heeft in het designen van mobo''s dan bv Intel. Zij hebben het bord drastisch veranderd met als gevolg dat het bord in bijna elke benchmark de andere borden achter zich laat terwijl het in overclockte situaties zelfs veel stabieler is dan andere P4 mobo''s.

Conclusie: Hardwareinfo slaat de plank hier volgens mij echt volledig mis bij deze review.

Thijs

Verwijderd

Ok,ok, DAD,

Het is misschien niet zo kort door de bocht als ik net zei. Feit is echter wel dat naar verhoudeing intel bezitters minder (kleine/rare/wazige/stabiliteits) problemen hebben dan Amd bezitters.

Thijs

PS: Laten we het nu verder over de P4 hebben en niet meer over Intel vs Amd.

Verwijderd

Klopt idd Thijs , dat van het plaatsen heb ik alleen op hardwareinfo gelezen , en voor de rest nergens .
Maar kan het beter ff zeker weten voor ik de spullen ga bestellen. Kan nou lekker m`n eigen tower houden en alleen een andere voeding aanschaffen .

Thanx voor je antwoord :)

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Ik zou niet kiezen voor een p4, als je vraagt "waarom?"
simpel de cpu is nu misschien redlijk geprijst maar geloof me met 128 mb red je het echt niet hoor dus als je nog eens 128 mb wil ben je als enl 500 gulden kwijt en die prijzen gaan alleen maar omhoog (nee heb geen p4)
ps...Ik zal niet snel voor een Intel kiezen nu ik al 1.5 jaar een amd heb ik ga over een maand een nieuw systeempje kopen of ik ga wachten totdat er iets nieuws is van amd.

Imperfectionist.

• Abbadon
  • Laatst online: 23:03
Thanx Thijs:) Kan ik m''n kast houden dus (Enermax met al die connectoren heb ik al)
Op maandag 30 april 2001 15:14 schreef Ra5a het volgende:
Ik zou niet kiezen voor een p4, als je vraagt "waarom?"
simpel de cpu is nu misschien redlijk geprijst maar geloof me met 128 mb red je het echt niet hoor dus als je nog eens 128 mb wil ben je als enl 500 gulden kwijt en die prijzen gaan alleen maar omhoog (nee heb geen p4)
ps...Ik zal niet snel voor een Intel kiezen nu ik al 1.5 jaar een amd heb ik ga over een maand een nieuw systeempje kopen of ik ga wachten totdat er iets nieuws is van amd.
RDRAM is zeker niet goedkoop, maar voor 1500 piek heb je een 1.5GHz P4 met 256MB PC800 (2*128), nog twee modules à 369,- er bij (vorig jaar betaalde ik nog meer voor één 128MB PC133 module) en ik heb 512MB. Dus het valt wel een beetje mee.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ik heb me gek georienteerd op wat ik nu moet kopen: ddr-amd of ram-intel.

Heel lang wou ik een dondervogel en vond dat alleen onwetenden intel kopen. Nu begin ik steeds meer twijfels te krijgen.

Iemand zei dat veel geposte problemen voortvloeien uit het feit dat op deze site veel meer mensen zijn die amd hebben. Dus..

Echter, het zegt hoe dan ook dat amd absoluut niet zo geweldig is als veel mensen me willen laten doen geloven. Bovendien zijn de intel prijzen nagenoeg netzo goedkop als amd om reden dat je er "gratis" geheugen bij krijgt.
Misschien dat ik ook op p4 overga.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Op maandag 30 april 2001 20:53 schreef dokter het volgende:

Iemand zei dat veel geposte problemen voortvloeien uit het feit dat op deze site veel meer mensen zijn die amd hebben. Dus..
De verhouding amd intel ligt hier ongeveer op 50%-50%. Misschien dat er iets meer amd hebben, dit is al in diverse topix ter sprake geweest. Laatst was er nog een poll over op de frontpage.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op maandag 30 april 2001 21:11 schreef outlaw het volgende:

[..]

De verhouding amd intel ligt hier ongeveer op 50%-50%. Misschien dat er iets meer amd hebben, dit is al in diverse topix ter sprake geweest. Laatst was er nog een poll over op de frontpage.
D''r wordt toch gevraagd hier geen AMD - Intel topic van te maken maar een P4 topic :Z .. enough is enough ;)

PC Specs

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 21:17 schreef Bomberman het volgende:

[..]

D''r wordt toch gevraagd hier geen AMD - Intel topic van te maken maar een P4 topic :Z .. enough is enough ;)
Ja idd, maar hij heeft wel gelijk. Het is hier echt 50-50 maar dat merk je niet omdat je bijna niks hoort van de mensen met een intel, dus denkt iedereen dat 90% hier een AMD heeft.

Ik zou ook wel graag wat meer willen weten over die P4, aangezien ik nu een AMD heb wat ik maar niet stabiel krijg en ik wil al dat gezeik niet nog een keer. Ik wil ook wel es wat meer weten van die Northwood, aangezien ik dat nou ook had met die Slot-A Athlon, die ik nu nog steeds heb en niet echt stabiel is. En er word niet meer omgekeken naar die mensen. Ik heb misschien wel een 850Mhz, maar hij is nog steeds "Antiek". Nouja ik zou ook graag wat meer willen weten over die P4. de prijs maakt niet echt zo veel uit, aangezien ik op inkoopprijs kan kopen. Dus ik wil gewoon weten of dat het nou echt waard is.

• Beaves
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Aangezien jou 850 nog wel ff snel zat is, zou ik wachten op de Northwoord core, aangezien je daar een nieuw mobo voor nodig hebt. Verder kan je die ook verder o/c''en en is tegen die tijd RDRAM ook weer een stukje in prijs gezakt. Tegen die tijd heeft Intel ook losse P4''s te koop, dan kan je zelf RDRAM halen tegen hopelijk een lagere prijs.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Maar die Northwood komt pas het 4de kwartaal :(:(:(:(:(:(:(

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Ja en? Jouw pc is snel zat om alles te kunnen draaien op games gebied en helemaal op office gebied.

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Reden dat er minder van Intel processor probs wordt geschreven komt ook doordat je bij Intel alleen een beetje kan spelen met de frontside bus, terwijl je bij AMD veel meer dingen kunt instellen.

En ik denk eerlijk gezegd dat Intel gebruikers ook wat voorzichtiger zijn met hun dure apparatuur dan AMD users, die dus sneller op probs stuiten omdat ze verder gaan

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:26
De prijs van de CPU zelf is zeer netjes te noemen. Als je kijkt naar de prijs van het rampbus wat je erbij ''krijgt''.
Het grootste nadeel, de reden dat ik geen p4 zou kopen op het moment is dat je 2 repen van 64 krijgt. 128mb is naar mijn mening gewoon niet genoeg. met een uitbreiding zitten je geheugenbanken dus meteen vol. Als je een p4 met 2x128 repen kan vinden wordt dit nadeel bijna 0

[off-topic, nieuwsgierig ;) ]
P4 1.4ghz bezitter: Wat compress je nu op 13 fps met flask. Ik compress Mjpeg op full-pal res (768x568) naar fast motion divx rond de 11 fps. Overklokt van 900 naar 1100 (tbird) zo rond de 13 fps.
[/off topic]

* Ronald is tevreden amd 900 bezitter, geen ervaring met de p4, vorige cpu was een p166 classic.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

En ik denk eerlijk gezegd dat Intel gebruikers ook wat voorzichtiger zijn met hun dure apparatuur dan AMD users, die dus sneller op probs stuiten omdat ze verder gaan
Denk je dat ik voorzichtig ben met mijn 800E die nu op 992 draait met een voltage van 2,05?

Het is gewoon een feit dat die VIA chipsets veel onstabieler zijn dan Intel chipsets. (Denk maar aan AGP patches, 686B bug, VIA PCI Latency driver patches, 4-in-1 drivers die nu al bij versie 4.30 zijn etc.)

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 01:22 schreef Beaves het volgende:

[..]

Denk je dat ik voorzichtig ben met mijn 800E die nu op 992 draait met een voltage van 2,05?

Het is gewoon een feit dat die VIA chipsets veel onstabieler zijn dan Intel chipsets. (Denk maar aan AGP patches, 686B bug, VIA PCI Latency driver patches, 4-in-1 drivers die nu al bij versie 4.30 zijn etc.)
Hee, maak er nou niet weer een Intel vs. AMD war van he :(

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Tuurlijk niet :), alleen moet ik ff reageren als er in mijn ogen een reactie wordt gepost waarin de meest rare verklaringen worden gegeven voor problemen met AMD''s.

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Jij geeft helemaal geen verklaring (oorzaak), alleen gevolgen.........

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Jij geeft helemaal geen verklaring (oorzaak), alleen gevolgen.........
Jawel...de VIA chipsets, met AMD CPU''s is helemaal niets mis. En hoe moet ik nou weten waardoor de VIA chipsets zoveel prblemen geven, ik werk er tenslotte niet.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54

mvds

Totally awesome!

En stoppen maar weer!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ello ello,

Ik heb dus ook een PIV en die heb ik al drie maanden. Ik heb zeker wel last van een tekort aan geheugen, maar dat ligt aan de buidel. Verder heb ik een probleem met video en audio compressie. Zodra er visueel wat gedecodeert moet worden, gaat audio raar doen (traag en geklik). Maar ja, kijk maar eens naar mijn specs...weet bijna wel zeker dat het een combinatie van ATI en Turtlebeach is. Maar die gaan beiden op zeer korte termijn het veld ruimen. Voor de rest vind ik het wel een lekker systeem. Ik draai er 2000pro en 98SE op. Ik heb wel USB-voeding problemen, met mijn USB hub in het toetsenbord. Dat levert niet genoeg juice en dat is heel bout.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url]
>> Pentium 4 = Processor ;)
Pagina: 1