Toon posts:

[BC3] ADM 1,33 of Pentium 1,4 GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn systeem upgraden naar iets boven de 1 Ghz !!

Ik hoor en zie steeds verschillende dingen !
1. ik wil internetten, veel
2. ik wil online gamen
3. Ik mag graag homepage''s maken en foto''s bewerken
4. en speel zo af en toe een spelletjes
5. tekstverwerken

Welke cpu moet ik nemen na de prijsdaling en welk moederbord past daar perfect bij. Ik ben geneigd om een Pentium 4 te nemen qua stabiliteit etc. !!!!!!!

ervaring en tips

Verwijderd

Gebruik de SEARCH OPTIE

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Als je nu de 1.7Ghz P4 tegenover de 1.33Ghz Athlon zou zetten, dan was er nog een vergelijking mogelijk. Nu wordt die P4 er gewoon uitgeblazen.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:03
voor de dingen die je noemt is de computer die je nu hebt ook al lang goed genoeg.

zelf zou ik voor de TB1,33 of tegen die tijd TB 1,4 ghz nemen.
de stabiliteit van de pentium 4 tov. de AMD Thunderbird is denk ik te verwaarlozen.
want de pentium 4 is iets nieuws voor intel, en AMD heeft al best lang ervaring met de TB processoren.

voor het gamen is gewoon een mooie videokaart nodig, dit heeft verder weinig te maken met de processor.
/edit: de geforce 2mx/400 met 64 mb gaan niks kosten, zo rond de 300,- waarschijnlijk!(misschien wel minder)

kortom het is gewoon een persoonlijke keuze, en allebei zullen het erg mooie systemen zijn.

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Alleen is een AMD systeem op het moment nog goedkoper, moederborden voor de p4 zijn nog erg duur en je zit vast aan rdram

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor namelijk meer klachten qua instabiliteit van AMD cpu dan van Intel !!

Denk aan 1,33 Gh AMD 1,33 met MSI moederbord en zo''n ORB cooler, zit ik wel weer met ander geheugen !!!!!

Wat is overinges die neiuwe pentium III 1,2 GHZ ??? !

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nogal overbodige vraag....

Neem een Celeron of Duron met een grafisch barrel a la GTS of Radeon Vivo... Je wilt namelijk spelletjes spelen en niet CPU-intensieve apps draaien... dan is de CPU niet de motor, maar de graische kaart. :).
Pagina: 1