[BC3] BXcel? Ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14
Heeft iemand ervaring met dit moederbord: http://203.161.230.38/m726.html (PcChips M726).

Weet iemand iets meer over die BXcel chipset?

Verwijderd

Koop alsjeblieft geen PcChips mobo, je weet niet wat je op je hoofd haalt.

PcChips = Rommel echt waar, zoek maar ff naar PcChips, dan vind je het wel.

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Voor een paar gulden meer heb je een fatsoendelijk bordje.

Verwijderd

heb al een paar systemen gebouwd met die boarden erin, zijn perfect geschikt voor mensen die een lowbudget pc willen.

Moet nog steeds de eerste klachten over die boarden terug krijgen:).

• Gr@D
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-04 23:37
Ik heb hier nu zo''n BXCel moederbord voor me liggen (DOA exemplaar van m''n werk kan je nagaan wat een kwaliteit), heb net de chipset-heatsink eraf gewrikt en op de northbridge staat het volgende:

ALI
M1621 A1
100 MHz
9903 TM05
XB9G2100000E
TAIWAN

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:02
Er is ook een BXCel2000 versie, denk je dat je redelijk hebt (BX), maar blijkt het een SiS 620 te zijn :r

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

die BXcel2000, draait niet op 100Mhz bij mij weten.
Tis gewoon een 66Mhz Celly fsb.
Bij een klant heb ik laatst ook zo''n BXcel vervangen, kreeg een nieuwe bouwplank toegestuurd, bleek een DOA te zijn :(

Was volgens mij een Chaintech of een Soltek.
Maar iig wel van Pcchips, en dat is bagger.

And The Only One

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
pcchips heb ik ook in m''n server. celeron 300@450, 256MB. draait al 3 zonder reboot maanden stabiel onder NT :)

het is geen snel bordje maar het werkt prima. vergeet niet de ali driver sjit te installen. AGP en DMA etc.

als je wilt overklokken met celeron vereist het wel werk met een celeron en een stanly mes om contactpunten op de proc d''r af te snijden.

ow ja nog een tip, doe het niet in een zatte bui. dat deed ik wel en ik schraapte met m''n
mes over een stapeltje cache chips heen :P. maarre hij doet het nog :).

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:26
Ik heb in een grijs verleden zo''n pcchips mobo gehad met BXcel chipset, en ik ben blij dat ik nu een P3V4X heb. Het eerste wat me opviel was dat ie veel sneller was met precies dezelfde hardware.
Maar als je niet om de snelheid geef, dan is het best een redelijk bordje. Hij gaat alleen niet lekker samen met mijn oude soundblaster PCI 128 (veel geruis en zo).
Pagina: 1