[BC3] AMD besteld en nu?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Oke heb zaterdag ff een AMD duron 750Mhz besteld samen met een MSI K7T Turbo en als het goed is dan kan ik hem woensdag ophalen (MoBo was nie op voorraad en ik wou een msi). Alleen nu is de vraag-->> Ik lees hier van alles over afbrokkelende core''s van amd processors en daar heb ik dus geen zin in.(Wie wel :'( ?) En nou heb ik dus ook gelezen dat je er een spacer tussen kunt zetten maar waar haal je die dingen? en hoe werkt zoiets want daar kun je ook je processor mee verneuken schijnt.
Volgende vraag is hoe kan ik die koeler er het beste opzetten. Hoe ik het nu doe bij m''n celeron is vast niet oke bij zo''n amd (klemmetje ene kant vast ff kracht zetten en dan zit ie ook vast aan de andere kant :) )

En tenslotte ik ben tot nu toe een echte intel fan want ik heb met die celeron nog geen gezeik gehad op die ene keer na dan toen ik dacht dat ie toch echt aan het OCén was overleden maar nee het was het MoBo en m''n celeron leefde nog hahaha. Hij loopt nu op 600 i.p.v 400 en ik moet zeggen retestabiel dat kreng. Dus die amd moet dat eerst maar bewijzen en mijn celeron daar kan ik geen afscheid van nemen dus die blijft lekker staan als netwerkservertje.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
zolang je een koeler koopt met een onderkant die ook steunt op de rubberen duron pootjes zal je heel erg je best moeten doen om de core te slopen. bijna elke koeler heeft een grote onderkant die op de pootjes steunt, met uitzondering van sommige orb modellen. niks aan de hand dus.

Verwijderd

Die duron breekt echt niet zomaar hoor, je kan er rustig met wat kracht een koeler opdrukken.

Verwijderd

En anders koop je een copper spacer, of zoiets. Een koperen plaatje in ieder geval, dat je core en de rest van je proc op dezelfde hoogte brengt, zodat de druk die je uitoefent verdeeld wordt. Kijk maar even bij www.oc-shop.nl

Verwijderd

gewoon je koeler er recht!!! opzetten en dan pas met de klem aan de gang gaan. Ten in de tussentijd het koelblok recht op de core houden. Kan niet mis gaan hoop ik(heb al een stuk of 20x een heatsink op t-bird/duron geplaatst en er nog niet 1 gemolt, moet er wel bijzeggen dat het hier allemaal op Globalwin FEP32 ging, die niet bekent staat als een core-killer ( orb wel!!)

spacers zijn een leuk idee, maar ik hoor dat een hoop mensen de core gemolt hebben juist door die spacer(ook wel shim genoemt). Hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, als ik die plaatjes van die dingen zie, zie ik niet in hoe je de core dan moet mollen.

afin neem de tijd en alles komt goed.

trouwens je celeron was origineel een 400, dus een cellie 1. Wees dan maar niet bang dat die duron zich niet zal bewijzen, das echt een akelig snel ding, dat in pure proc power, je cellie er 3x uitloopt(sisoft scores bijvoorbeeld)

• BC3 Victim
Ja ben er inderdaad bang voor maar m''n celly heeft me nooit in de steek gelaten en ik weet nie hoe dat met Durons zit

Enne wat vinden jullie van m''n keuze MoBo -->> K7T Turbo van MSI

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
En dat lijkt me nie echt handig een koeler die de core nie raakt want dat word:'(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
spacers zijn een leuk idee, maar ik hoor dat een hoop mensen de core gemolt hebben juist door die spacer(ook wel shim genoemt). Hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, als ik die plaatjes van die dingen zie, zie ik niet in hoe je de core dan moet mollen.
doordat de spacer te hoog is zodat de koeler de proc niet raakt misschien...

Verwijderd

nou zo''n beetje elke koeler brengt mij naar m''n pijngrens :P met m''n superorb heb ik al 2 of 3 hoekies eraf gesloopt, en terwijl ik dit tiep werkt ut schijnbaar nog steeds :P

• BC3 Victim
Ga woensdag dus maar is ff rustig aan doen.

En dan maar hopen dat het goed gaat

Verwijderd

Gewoon rustig te werk gaan, dan kan er echt nix mis gaan.
Leg het mobo plat voor je op tafel, druk de cpu erin, smeer een warmtegeleidingspasta op de core. Haak nu het haakje aan de socket, en leg dan je HSF recht op de core, en draai deze zodat ie in de goede postitie ligt. zet nu het klemmetje vast, ervoor zorgend dat de heatsink op ze plek blijft. Kan haast nix mis gaan.
suc6 alvast.

O ja, wordt niet zenuwachtig als ''t niet gelijk lukt, anders gaat ''t zeker fout ;)
Pagina: 1