Toon posts:

[BC3] AMD Rulezzz!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De Prijzen van AMD worden morgen zo F*&king goedkoop dat ik morgen maar een amdtje aanschaf met moederbord maar welk moederbord kan ik het beste aanschaffen en worden die prijzen morgen in een keer zo goedkoop of geleidelijk aan?

Welk Mobotje? Ik zat te denken aan:
Abit KT7A FL 395,-
Asus A7V133 FL 389,-
MSI MS-6330 - K7T Pro2 FL 269,-
Of zijn er betere Qua prijs kwaliteit
Mobo moet wel fsb 266 aan kunnen!!!

Verwijderd

de MSI K7T Pro2 kan geen FSB 266 aan. Daarvoor moet je de MSI K7T Turbo hebben.

Al de bordjes die je noemden zijn in orde denk ik, maar ik heb nog geen ervaring met een KT133A bord.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hoi,

ik heb wel ervaring met een msi in combinatie met amd ... ennuh ...dat roels. ik heb zelf een msi k7t turbo met een TB 900Mhz en dat gaat perfect.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Maar welke is het beste die ik kan nemen qua/prijs kwaleit en gaat de prijs morgen in een keer van amd omlaag og geleidelijk en welke cooler kan ik er het beste erop zetten

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik denk dat morgen de prijzen niet gelijk lager zijn hoor.. Dat duurt meestal een paar weekjes in Nederland

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 23:01 schreef assault het volgende:
Maar welke is het beste die ik kan nemen qua/prijs kwaleit en gaat de prijs morgen in een keer van amd omlaag og geleidelijk en welke cooler kan ik er het beste erop zetten
MSI is het goedkoopst van de drie. Cooler: een FOP38 als je je niet ergert aan wat herrie.

Verwijderd

Het is natuurlijk niet zo dat vanaf middelnacht opeens alle plrijzende halft lager zijn, dit zijn de inkoopsprijzen, dus die moeten eerst bij amd gekocht worden en daarna vanuit de VS/Duitsland bij de reseller komen, die moet eerst zijn oude voorraad wegwerken, en verlaagt pas daarna de prijs met zo''n 30-35%

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 april 2001 23:04 schreef MREn het volgende:
Het is natuurlijk niet zo dat vanaf middelnacht opeens alle plrijzende halft lager zijn, dit zijn de inkoopsprijzen, dus die moeten eerst bij amd gekocht worden en daarna vanuit de VS/Duitsland bij de reseller komen, die moet eerst zijn oude voorraad wegwerken, en verlaagt pas daarna de prijs met zo''n 30-35%
En hoe lang gaat dat ongeveer duren voordat de nieuwe prijzen er zijn?

Verwijderd

Topicstarter
En is Asus niet het beste mobotje inplaats van de msi of abit

• BC3 Victim
Weet niet hoelang dat gaat duren die prijsverlaging maar wat kan mij dat rotten ik heb lekker een amd besteld en die is er woensdag en met prijsverlaging of nie --->> Het kost bijna geen ene reet in vergelijking met intel. Dus wachten op prijsverlaging NEE. Als die er is koop ik wel weer een snellere processor. (heb nu om maar is ff te kijken wat nou precies een amd presteerd een 750MHZ Duron gekocht, Het enigste wat me dwarszit is die afbrokkelende core als je ook maar iets verkeerd doet. Heb ik dan weer gehoord tenminste)

Kopen dus gewoon die amd

CU

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 09:12

spok9

Groen...

Ik zou voor een msi mobo gaan

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Epox 8KTA3(+) De beste in meeste tests!

• BC3 Victim
Op zondag 29 april 2001 22:57 schreef DavidS het volgende:
de MSI K7T Pro2 kan geen FSB 266 aan. Daarvoor moet je de MSI K7T Turbo hebben.
Msi K7pro 2A kan volgens mij ook

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:58
Op dinsdag 01 mei 2001 13:08 schreef Doomie het volgende:

[..]

Volgens mij niet

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:16

Wimo.

Shake and Bake!

Ken niet..

Verwijderd

Ik stem op de KT7A :)

JCviggen

Verwijderd

Soltek SL-75-KAV, leuk bordje, mijn gedacht.

• BC3 Victim
Op dinsdag 01 mei 2001 13:11 schreef Tony_Montana het volgende:

[..]

Volgens mij niet
Nee je hebt gelijk l:(

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
:( ik zou voor de search gaan :(

Verwijderd

ik ga zeker geen amd meer kopen ,de prijs gaat zo snel omlaag van die dingen:(, echt een slecht investering :r

• BC3 Victim
Op dinsdag 01 mei 2001 15:07 schreef Mustapha het volgende:
ik ga zeker geen amd meer kopen ,de prijs gaat zo snel omlaag van die dingen:(, echt een slecht investering :r
duh! computers zijn altijd al slechte investeringen geweest |:(

m''n pc (zie beneden) heeft 5 1/2 jaar terug 3500 piek gekost. en er is ondertussen al van alles aan veranderd. moet je kijken wat je nu voor die prijs koopt. :(

Verwijderd

Ik heb een 3 msi moederborden en met geen van allen heb ik tot voor kort problemen gehad. Alleen mijn MSI k7pro is nu kapot, maar als het goed is zit daar nog garantie op!

• BC3 Victim
Ik heb altijd een MSI bordje gehad, nooit prob, zelfs nu niet met mijn MSI K7TPro2A.
Het bord is echt BETROUWBAAR !!!! :) maar, ik heb nu wel een probl. Ik heb haperingen. Waarom ben ik nog niet achter. Bij films, video''s spellen eigenlijk alles, alles al geprobeerd wat ik zo hier en daar zie, maar niets heeft tot nu toe geholpen. (VGA kaar verv, SCSI kaart eruit, kaal, met alleen VGA kaart niets).

Dit bord werkt overigens op een max van 132 MHz (OCed) FSB, maar bij mij al op 105 vast liep. (Ja mijn CPU unlocked)

Ik heb net het abit bordje besteld, deze is in vergelijking gelijk aan de ASUS, (meer positieve diengen van gehoord dan van dat MSI bordje).

Ik zou gaan als ik jouw was voor de ASUS of Abit.

Succes ermee :)

Verwijderd

je hebt ze in de goede volgorde;
-abit
-asus
en dan de B merken...

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
prijzen zijn IDD gedaald !

...

Verwijderd

Het is dat ik ff wacht wat de 760MP planken ''doen'' included de Palomino, want anders ging ik ook ff een plankje + dondervogel scoren >:)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

prijzen zullen vanaf nu gaan dalen. Dat gaat niet in eens in een keer. maar in stapjes. Waarom de zooi met 50 % verlagen, als je het met 15% gaat men ook al meer kopen, en steek je wat extra''s in je zak. Verder worden eerst alle oude voorraden verkocht tegen de oude prijzen. De praktijk wijst uit dat er niet EEN moment is waarop alle prijzen inzakken. Maar een voor een zullen de winkels hun prijzen gaan verlagen, de een morgen, de ander pas over 3 weken. En 2 weken na de eerste verlaging, gaan er weer een paar tientje vanaf. En zo blijf je doorgaan.
Als je dus gaat wachten tot het moment dat een CPU 40 % goedkoper is tov bijv, 1 week geleden, moet je nog wel een maandjes, of misschien zelfs 2 of 3 wachten.
Die 40% prijsverlaging komt het eerst in de zakken van de winkels, en later mogen wij er pas een graandje van meepikken.

Ik ben zelf zeer tevreden met mijn Asus.
Maar het zijn allemaal goede bordjes, de een is niet echt beter als de ander. En natuurlijk is het zo dat iedere firma slechtere produkten levert soms... Dus als 1 iemand een brak MSI bordje heeft, wil dat niet zeggen dat het een brak bordje is. Dit geld voor alle merken.
Als ik jou was zou ik gewoon kijken welk bordje het beste aan jouw eisen voldoet. En van die bordjes die dat doen de goedkoopste pakken.

Succes ermee

Geen inspiratie

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik zou voor de Abit gaan, Ik weet niet waarom maar goed.

Effe een paar argumenten noemen,
-Ik vond em niet zo duur;
-Ik heb erg verder geen problemen mee, werkt prima!
-Genoeg tweak mogelijkheden, heel belangrijk natuurlijk.

-En er past een Alpha PAL6035 koeler op, en die werkt ook perfect alleen een beetje lawaai maar daar moet je dan niet op letten.

Dusin jou geval had ik een Abit gekocht!

Succes,

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Plague
  • Niet online
Op dinsdag 01 mei 2001 15:36 schreef bwe het volgende:
je hebt ze in de goede volgorde;
-abit
-asus
en dan de B merken...
Come on! MSI is dus echt ff geen b-merk he!! |:(

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 17:27 schreef Plague het volgende:

[..]

Come on! MSI is dus echt ff geen b-merk he!! |:(
en waarom heeft joe dan een abit?

• Plague
  • Niet online
Dus Asus is ook een b-merk? oooh!!! jeez!! wat naief zeg! |:(

Verwijderd

leuke discussie >:)

Koop een raid versie van abit :P

Ray

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 18:20 schreef Plague het volgende:
Dus Asus is ook een b-merk? oooh!!! jeez!! wat naief zeg! |:(
neennnn...
abit&asus zijn mijn eerste keus, zeg maar A-keus....
de rest is dus mijn B-keus,
en de jouwe ook volgens mij...

Verwijderd

Ik vind ABIT en ASUS de dure topmerken met zeer veel TWEAK mogelijkheden.
MSI en anderen zijn goedkopere mobo''s voor mindereisende gebruikers.

Ik heb een ABIT met TB800@950Mhz en het werkt perfect.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou voor de Asus gaan, draait bij mij lekker stabiel op 9*140 en is gewoon retesnel. Met PC133 geheugen zelfs het snelst in de meeste testen.
Ik haal met sandra scores van ALU 550/FPU 615.
Nog een pluspunt, de ruimte om de socket. Je kan er de grootste koelers op kwijt. Dit in tegenstelling tot de Abit waar je een grote FOP of Kanie Hedgehog niet op kwijt kan (allemaal transistoren rond de socket).
Er zijn ook genoeg tweakmogelijkheden, fbs, multiplier, voltages, enz. alles kan je instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 april 2001 22:53 schreef assault het volgende:
Abit KT7A FL 395,-
Asus A7V133 FL 389,-
Kunnen al deze mobo''s op 266fsb lopen

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 22:53 schreef assault het volgende:
Abit KT7A FL 395,-
Asus A7V133 FL 389,-
De cpu''s runnen met FSB 266, maar je geheugens slakken met PC133.

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 18:34 schreef algabra het volgende:
Ik vind ABIT en ASUS de dure topmerken met zeer veel TWEAK mogelijkheden.
MSI en anderen zijn goedkopere mobo''s voor mindereisende gebruikers.

Ik heb een ABIT met TB800@950Mhz en het werkt perfect.
Met al die TWEAK mogelijkheden zou je misschien eens wat meer uit je TB800 moeten halen... Mijn duron700 op een msi k7t-turbo (blijkbaar ben ik mindereisend (nieuw woord trouwens?))loopt op 933 omdat 1001 wat te warm wordt).
Pagina: 1