[BC3] MSI K7T Turbo Is de grootste terror ooit! :(

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen: Koop geen MSI K7T Turbo, ik werk bij een van de grootste computerwinkels in nederland en als ik zie hoeveel die borden terug komen dan word je echt misselijk... koop lekker een asus a7v133 of de Abit kt7a, of ga aan het DDR gedoe maar koop aub geen MSI en bespaar mij werk...

Gegroet...

PS Dit wil niet zeggen dat andere msi borden ruk zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij welke winkel werk jij?
En zijn het mobo`s die los verkocht worden?
Of mobo`s die in een systeem zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:33
Vraag ik mij af van wat soort personen je hem terugkrijgt en hoe je ze terugkrijgt...

* _JGC_ heeft goede ervaringen met K7TPro2A...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt allemaal door de bug in de 686B Southbridge, Abit heeft al een patch ervoor, MSI nog niet. Ik heb van ellende een losse promise IDE controller gekocht, voor de rest is het een fijn plankje (alleen overklokken op 133 bus zit er niet echt in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 20:48
Dan heb ik zeker toevallig een goede maar ik heb geen enkel probleem.
Welke problemen hebben jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die KT7A zijn er pas problemen, hou op man. MSI heb ik de minste RMA''s van.

PaCKo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ja daaaag...ik weet niet waar je werkt en aan wie jullie je zooi verkopen, maar ik vind MSI perfect. ok, de 686B heeft een bugje, maar dat is te fixen.

ik heb sinds kort een MSI K7T Turbo /w RAID en ik heb nog geen problemen gehad, behalve dan dat in de handleiding een klein foutje staat over hoe je je bios moet resetten (plaatjes zijn namelijk omgedraaid). maar verder doet ie het perfect. stabiel en snel en op de bios-jumper na, geen gehannes.

ik kan maar 1 ding zeggen...MSI ALL THE WAY.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ik werk bij een van de grootste computerwinkels in nederland

welke dan?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet wat jullie met die bug bedoelen :?, Plank draait 100% stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 22:04 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Dat komt allemaal door de bug in de 686B Southbridge, Abit heeft al een patch ervoor, MSI nog niet. Ik heb van ellende een losse promise IDE controller gekocht, voor de rest is het een fijn plankje (alleen overklokken op 133 bus zit er niet echt in)
jij moet dat gele jumpertje onder je geheugenbank eraf halen de overclok-bios inflahen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik begrijp het probleem ook niet.
toen ik hem kocht deed ie het niet, trug naar winkel, bleek gewoon fabriekfout. Daarna met het nieuwe (vergoedde) bordje liep de pc vaak vast. Hup nieuwste bios erop, en geen enkel probleem meer. Ik heb mijn geheugen nu zelf overgecklocked en dat
loopt stabiel.

Geen enkel probleem meer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Abit KT7-Raid en nog maar net een
Msi Kt7-Turbo. :)
Ik heb met beide bordjes geen problemen !
Ze werken allebij als een speer !
Ik had Voor een collega een systeempje
opgebouwd met dat boardje (Msi Kt7 Turbo)
En dat werkte perfekt !
Ik heb toen ook maar dat zelfde boardje aangeschafd
Best boardje !
Dus ik weet niet wat je op je kerfstok hebt !
Je bent zeker Koninginen Nach aan het 4en! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Ik heb alleen een probleem met de MSI K7T Turbo+Raid wat betreft de socket. Dat lipje om je koeler aan te haken brak af. Nou heeft het bordje nog 4 gaten rond de socket dus dat is wel op te lossen. Verder is het een stabiel bordje en voor die Southbridge-bug is een patch te downloaden. DIe patch is redelijk universeel en dus ook goed voor dit MSI plankie. Die patch gebruik ik wel zo lang MSI nog geen nieuw bios heeft uitgebracht.

Voor meer info over die patch zie:
http://www.tweakers.net/meuktracker/628

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 23:14 schreef Prikkeldraad het volgende:

[..]

jij moet dat gele jumpertje onder je geheugenbank eraf halen de overclok-bios inflahen
Sorry, wat bedoel je met "inflahen"?

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 23:26 schreef Hester het volgende:
Hij bedoelt flessen.

En stefan bedoelt dat ie nog geen floppy kan aansluiten. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zondag 29 april 2001 23:26 schreef Hester het volgende:

[..]

Groetjes.
Flashen natuurlijk >:) Burn baby burn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:31
Ik dacht dat ik er uit was. Ik zou de MSI K7T Turbo kopen. Hmm, wel ff geschokt toen ik deze topic zag staan. Maar ik heb uhm gelezen en ik denk dat er niets mis is. Dat bugje in de southbridge, wat is dat voor bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel en Ferry, bedankt!

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 22:04 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Dat komt allemaal door de bug in de 686B Southbridge, Abit heeft al een patch ervoor, MSI nog niet. Ik heb van ellende een losse promise IDE controller gekocht.
Wat is een losse promise IDE controller en is daarmee de BUG 686B in de southbridge verholpen?
Wat is de prijs van een losse promise IDE controller?

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
bord is gewoon goed hoor
dat bedrijf waar de topicstarter werkt zal die msi wel carboleum voorbehandelen >:).
prima plank nooit een defecte van gezien

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

Snap niet wat jullie met die bug bedoelen , Plank draait 100% stabiel.
Die 686B bug houdt in dat als je grote happen data tussen je twee IDE controllers stuurt, je pc kan freezen. Daar is inmiddels een patch in de vorm van een BIOS update voor uit.

Je kan ook een extra IDE controller kopen zoals een Promise U100 kaart, dan kan je het probleem ook omzeilen.

Maar ik vind dit een beetje een raar verhaal, je hoord overal dat MSI juist super stabiel is, niet dat ze bijna allemaal gaar zijn.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 20:48
Ik twijfel flink aan het waarheidsgehalte.
Quote:Wat is een losse promise IDE controller en is daarmee de BUG 686B in de southbridge verholpen?
Waarom zou je een losse kopen,als je voor een paar tientjes meer er een op je mobo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 30 april 2001 01:14 schreef Hester het volgende:
Wat is een losse promise IDE controller en is daarmee de BUG 686B in de southbridge verholpen?
Wat is de prijs van een losse promise IDE controller?
Een los PCI-kaartje dat een (twee eigenlijk) IDE controllers bevat. Promise heeft een goede naam qua IDE en RAID controllers.
De prijs van een Promise IDE controller (dus zonder RAID) ligt onder de 100,=
Kijk eens in de pricewatch onder Controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Op maandag 30 april 2001 10:02 schreef aaihetapie het volgende:
Ik twijfel flink aan het waarheidsgehalte.
Quote:Wat is een losse promise IDE controller en is daarmee de BUG 686B in de southbridge verholpen?
Waarom zou je een losse kopen,als je voor een paar tientjes meer er een op je mobo hebt.
die IDE controller ZIT op het mobo, dat kost niks extra. Alleen zit hier dus een bug in. En die kun je omzeilen door een losse kaart erin te stoppen en daar je IDE kabels op aan te sluiten, dan weet je tenminste zeker dat het werkt.Je lost dan niks op maar omzeilt het. het oplossen kan dmv een patch. er is een algemene patch, en abit (en volgens mij ook asus...) hebben al een nieuwe bios uitgebracht waar deze patch in zit verwerkt. Het is nog even wachten op het moment dat MSI dat ook heeft gedaan. En dan zou er niks aan de hand moeten zijn.

Ik hoop het zo duidelijk te hebben uitgelegd, zodat niemand hoeft te twijfelen aan het waarheidsgehalte.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MSI K7T-Turob non raid, met een duron 700 erop -> draai nu 933 Mhz op 1.65 volt :p Mijn koeling is nogal slecht, op 1001 Mhz wordt ''ie wat te warm, maar niets dan lof over dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal enorm bedankt voor de hulp!

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Mijn k7t turbo is er woensdag en ik ben blij dat ik um heb gekocht buggie of nie!!
Heb verscheidene mensen gesproken over deze plank en niets dan lof. Gewoon kopen dus die plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik liet ''m open voor argumenten tegen MSI..... niets gezien.... kan dus ook wel dicht.
Pagina: 1