[BC3] cpu temp. meten? cpuidle? help me ff..

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mijn pc word best warm bij de voeding en bij de processor!

nu ga ik binnenkort een gat boven op mijn kast zagen en daar een ventilator op zetten (warme lucht stijgt op!)

ze zeggen dat dat enorm helpt en dat denk ik ook!

maar nu wil ik weten of er een prog is om de temp van je cpu te meten!

en ik heb gehoord dat er ook appz zijn voor eht verlagen van je temp (cpuidle ofzo)

werkt dit? is dit goed? welk prog kan ik het beste nemen?
heb je zelf ervaring?

help me aub ff. pffffff bedankt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ik heb CPUIdle geprobeerd op m''n Athlon 900 (@ 1050) maar deze wordt er niet warm of koud van :)
CPUCool werkt iets beter, maar niet veel. Verder heb ik nog weinig goeds in handen gehad ..................

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maar nu wil ik weten of er een prog is om de temp van je cpu te meten!
gewoon via hardware monitor. ofzo. er zit vast wel een tooltje voor op de cd van je moederbord. (is bij asus bijv. asus probe)

Verwijderd

Ik heb Hardware Sensors Monitor Pro draaien, en daarin zit ook zo''n optie. Scheelt ongeveer 12 graden op mijn PIII-850. Ik heb ''em dus maar uitgezet, want de CPU wordt nooit warmer dan zo''n 52 graden. Dat voortdurend veranderen van temperatuur, afhankelijk van de belasting lijkt mij ook niet goed (uitzetten..krimpen..uitzetten... etc.)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
Met een }:O zou ik niet inzien waarom je Idling software gaat draaien...

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:04

FutureCow

(C) FutureCow

als je idd een }:O hebt heeft da nie zo veel zin en met Mother Board Monitor 5 kun je kijken hoe warm je Proc is. die van mij is met koe 50 en als ik mijn kast open heb 47 maar ik heb AMD athlon dus dat is dan niet eens zo super hoog

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:59
Heb net Cpuidle 5.8 geinstalleerd en de experimentele Athlon/VIA optie aangezet. M''n TB 1200/266 werd 7 graden koeler...

CPUCool schijnt ook zo''n optie te hebben.
Pagina: 1