[BC3] Hellup

Pagina: 1
Acties:

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb gister een nieuw mobo & processor gehaald.. een MSI K7T Turbo & Duron 850

Toen ik m in elkaar zette en voor de eerste keer bootte deed ie t perfect... alleen de temp was wat aan de hoge kant (in de BIOS ,idle, werd ie 72 graden) Na wat geknoeid te hebben met een paar 12cm fans bleef ie idle op 50 graden steken, ook in Windows... Toen ik ff WinAmp ging draaien werd ie 53 graden ik loop ff weg van de pc en kom ik weer terug.. blauw scherm
Ik rebooten.. bleef de PC hangen
En sindsdien komt ie niet verder dan de BIOS (IDE devices gechecked) Ik kan ook niet in de BIOS komen want dan krijg ik zwart beeld..
En mijn LEDS geven de combinatie: GROEN-ROOD-GROEN-GROEN en mijn mobo boekje geeft aan dat de floppy-kabel niet goed ingeplugd is...
Paar keer erop en eraf gedaan... helpt niks

Wat is er nou aan de hand??!!!
Please HELP!!

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
terug naar de winkel ermee

die is kaasje :)

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:58
Wat voor cooler heb je erop zitten?

• DaRKoNe
Dat d8 ik ook al...
Maar eigenlijk wilde ik t niet denken...
Als je iets nieuws koopt moet t toch goed zijn?? en niet binnen 2 uur tijd naar z''n grootje zijn!!! ik kan hier best kwaad om worden :(:(
Ik ga morgen terug naar de winkel en dan neem ik meteen een andere cooler mee... met koelpasta... 50 graden is me toch iets te heet!!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
\vraagje: Had je geen koelpasta gebruikt dan?
Gewoon terug naar de winkel. Maar volgens mij is 50 graden toch helemaal niet zo warm :?:?

• DaRKoNe
Op dit moment de Spire die in mijn signature staat... Tis een imitatie Golden Orb (koelt tot 1GHz) en draait met 5300 rpm... Maar er zit geen koelpasta onder...
Welke cooler doet t beter dan deze??
Ik d8 zelf aan de Thermaltake Chrome Orb... enige suggesties??

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Nog niet genezen van Orbs? :)

• DaRKoNe
Op zondag 29 april 2001 17:08 schreef aaihetapie het volgende:
Nog niet genezen van Orbs? :)
Wat stel jij voor dan???

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik had prezies hetzelfde probleem (alleen kon ik wel in de buis komen en kwam ik bij het opstarten niet verder dan het checken van de hdd''s)

Ben trug gegaan naar winkel en bleek dat het moederbord stuk was.
Fabrieksfoutje

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Je processor is overleden denk ik, ga ermee terug en koop er dan coolermaster DP5 6H51 bij, die kosten niks en koelen goed.

• DaRKoNe
Ik neem de rotzooi wel mee en kijk wel ff wat ze doen... volgens mij is mijn mobo dood... want zodra ik op DEL druk om in de BIOS te komen wordt t beeld zwart... Dus aan de CPU ligt t volgens mij niet...

Kneem alles wel mee.. mobo&cpu... en zie wel...

• DaRKoNe
Nou... ik ben afgelopen maandag terug gegaan naar de winkel... Ze zouden m testen moest over een uur maar terugkomen... zo gezegd zo gedaan, uur later: "Ja, mobo was idd kapot" nieuwe gekregen... thuis gekomen alles doe ut perfect. *D

Volgende dag koelpasta gekocht koelpasta op de core gedaan... booten... en toen begon het: de BIOS postte de CPU op snelheden die varrieren van 194 MHz tot 1641 MHz :?

Volgende dag (vandaag dus) terug naar de winkel... na een beetje gezeur nieuw mobo gekregen (volgens mij lag t aan de CPU maar volgens hun aan t mobo) thuis gekomen spul weer in elkaar gezet en tot mijn verwondering zag ik dat t mobo al eerder gebruikt was (schroefgaten waaren beschadigd door schroefjes die er al ingezeten hadden.
ik booten... 4 rode LEDjes -> CPU kapot...:( ik weeeeeer terug naar de winkel... nieuwe CPU gekregen. Weer thuis aangekomen.. weeer in elkaar gezet... weeer booten... en weeer 4 rode LEDjes... nu ben ik echt pissig :( |:( :r:r
Wat is hier nu aan de hand??? volgens mij is t mobo stuk... Ik ga er morgen weeeeeeeeer heen en laat alles testen... Dit is toch te gek om los te lopen???? BAH :(

Verwijderd

Als je toch in de winkel bent vraag dan gelijk eventjes of zij de boel voor je monteren, lijkt me verstandiger >:)

• DaRKoNe
Eeehmmm ik heb een BigTower ennuh... mij zie je niet met een BigTower achterop mijn fietsje 10 km naar die winkel heen sjokken... ;)

Verwijderd

Liever elke dag naar de winkel he? ipv het in 1 keer goed te laten doen :)
Pagina: 1