[BC3] TB1200 systeem steeds rotter

Pagina: 1
Acties:

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24

Flexx

This side up

Topicstarter
Als er toevallig een A3D soundkaart in zit. Haal die er dan ff uit en probeer het eens zonder geluid.

Verwijderd

Medelanders.

Ik "HAD" een perfect stabiel lopen systeem. Echt helemaal niets mis mee (zie sig.).

Sinds een week of drie loopt het systeem nog wel stabiel met normaal werken (Linux / Win2K) maar gamen, ho maar.

Quake 3 = freeze op de gekste momenten
Red Alert 2 = freeze
3Dmark = freeze
Freeze freeze freeze freeze etc. etc.
Vaak met een gillende interne speaker of een audio-fragment dat in een eindeloze loop blijft hangen.

Het enige dat nog goed werkte is CounterStrike.

Sinds dat ik het VIO voltage van default (=3.45v) naar de zg. "Test mode" heb gezet (= 3.61v) en fastwrite in de bios heb uitgezet lopen ze wel weer stabiel.
Aan het corevoltage (1.72v) heb ik niets veranderd.
Red Alert 2 heeft nog wel last van wat haperingen in het geluid waarbij het spel eventjes bevriest, soms wel 10 seconden (schrikken..) maar bevriezen doet het niet meer. Ik kan er weer uuuurenlange mega-grote battles (tegen 3 brutals) mee spelen ondanks de haperingen.
Probleem opgelost, wel.. niet helemaal.
Het is opgelost op de standaard 1200mhz/133fsb.
Als ik em weer terugzet op de 1350mhz/150fsb zoals ie altijd was loopt de boel weer vast.
Kortom, mijn overclocking days are over met dit systeem zoals het er nu voorstaat.

Ik heb het gevoel dat iets een optater heeft gekregen. Ik kan me alleen een defect in een electronisch component bedenken. Maar hoe kom je daar in helemelsnaam achter. Ik heb geen geluidskaarten enz. op m''n rug groeien.
Als netjes opgevoede tweaker heb ik natuurlijk de laatste bios en gebruik ik W2K v7.58-whql voor de Geforce enz.

Er is (op de voltage en bios aanpassing van zojuist na) NIETS, NADA, NOPPES veranderd.
Ik heb voor de zekerheid zelfs een image terug geblazen van voor het begin van de ellende om zeker te weten dat aan het OS en de setting niets anders is.

Iech bien radeloos. Heeft iemand een idee in welke richting ik het zou kunnen zoeken.

Alles is al meerdere malen volledig opnieuw geinstalleerd (format C: enz) en de probleem speelt zowel onder Win98SE, WinME en Win2K Pro dus het is geen OS gerelateerd probleem.
Ook heb ik intussen meerdere versies van drivers enz geprobeerd. Het moet iets hardwarematig zijn. Dat kan intussen niet anders meer.
Onder Linux doe ik geen heftige 3D en audio dingen en heb ik geen problemen.
En nogmaals, het WAS perfect ;(
Ik was zo gelukkig (ok, zo kan ie wel weer...)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:58
Op zondag 29 april 2001 13:52 schreef Flexx het volgende:
Als er toevallig een A3D soundkaart in zit. Haal die er dan ff uit en probeer het eens zonder geluid.
Lezen jij! >:)
AMD TB1200c @ 1350mhz, Asus A7V133, 256mb Corsair PC150, 3ware Escalade 6400 Raid met 2x 30g Maxtor, C.Labs Geforce DDR, C.Labs SbLive! , IIyama VM Pro 450 19", Natuurlijk met Linux !
Was er niet een probleem met KT133A en Sblive?

kzou zeggen, '' haal die SBlive deruit en probeer es ff te spelen. Geen schokken = nieuwe geluidskaart, wel schokken = iets anders!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24

Flexx

This side up

Topicstarter
Ik lees nooit de kleine lettertjes, dat doet mijn advocaat voor mij :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:58
Op zondag 29 april 2001 13:59 schreef Flexx het volgende:
Ik lees nooit de kleine lettertjes, dat doet mijn advocaat voor mij :)
Daarom heb ik ze ook ff wat groter neergezet ... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 23:01
het blijkt maar weer -> counterstrike rulez :)

het ligt vlgns mij idd aan de combinatie geluidskaart - mobo.

Verwijderd

Ik weet van die "geruchten". O.a. van dat data-corruptie probleem. Maar daar heb ik geen last van aangezien een ATA-Raid controller heb enz. Heb ook geen last van kaduke files.
Maar die SB-live, tsja, wat moet er dan anders in. Ik wil wel m''n surround-sound enzo kunnen doen. Plus een eventuele andere soundkaart moet wel goed door Linux worden ondersteund. Wat zou een goed alternatief zijn. Of is het beter om op Asus te wachten tot ze een fix in de bios friemelen.

En nogmaals, het heeft allemaal goed gewerkt :(
Waarom komt deze shit dan nu pas aan het licht (dat rijmt bijna :P )
Dan had het al vanaf dag één dat ik dit mobo heb fout moeten gaan.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zondag 29 april 2001 18:43 schreef SaintNightmare het volgende:
Ik weet van die "geruchten". O.a. van dat data-corruptie probleem. Maar daar heb ik geen last van aangezien een ATA-Raid controller heb enz. Heb ook geen last van kaduke files.
Maar die SB-live, tsja, wat moet er dan anders in. Ik wil wel m''n surround-sound enzo kunnen doen. Plus een eventuele andere soundkaart moet wel goed door Linux worden ondersteund. Wat zou een goed alternatief zijn. Of is het beter om op Asus te wachten tot ze een fix in de bios friemelen.

En nogmaals, het heeft allemaal goed gewerkt :(
Waarom komt deze shit dan nu pas aan het licht (dat rijmt bijna :P )
Dan had het al vanaf dag één dat ik dit mobo heb fout moeten gaan.
Werkt je systeem dan wel goed ZONDER geluidskaart¿ [dat is niet geheel duidelijk uit je verhaal]
Als dat zo is, mot je je SBLive! toch dumpen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Naja, dat week dus nog niet. Ik weet eigenlijk niet of Red Alert enz. nog wel zullen starten als er geen (DirectX) audio device in Windows zit.
Awel, only one way to find out i guess.
Pagina: 1