Toon posts:

[BC3] Asus P2B-DS + max p-iii?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, k''heb al alle asus sites afgespeurd en gezocht hiero, maar kom er niet uit:

Ik heb een Asus P2B-DS (rev 1.05), en daar wil ik 2 nieuwe P3''s in gooien, liefst een slot 1 750 mhz.

nu is de vraag:

-wat is het max/min voltage wat dat mobo ondersteund, en hoeveel volt is zo''n p-iii (en maakt het nog uit of het een FCPGA is of slot1)

-de multiplier van dat mobo gaat tot 6, maakt dat geen bal uit aangezien die P3''s gelockt zijn?

-gaat een coppermine uberhaupt werken, met of zonder slotket (voor voltage eventueel)

-oja, moet natuurlijk wel met SMP werken :)

hellup! :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

vooruit, ik laat ''m open.

Ik denk wel dat een BIOS-update de multiplier naar 8 oid moet opgooien, anders kun je terug naar de handel.

Dit soort borden kosten 1000 piek en zijn na een tijd niet meer te upgraden, daarom koop ik iig nooit onboard scsi

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 22:14
Gewoon bios updaten, en dan ondersteunt ie het wel,
mijn Asus P2B LS (Lan) kan iig tot 850 na nieuwste bios-flash

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

Tja, dat zal niet gaan...

P3 750 zijn CuMine''s en die worden door de ASUS P2B-S en P2B-S pas ondersteund vanaf versie 1.04 (P2B-S) en 1.06 (P2B-DS)(hardware revisie).

Wat je wel kan doen, is een FCPGA slotket (liefst met Voltage regulators: Soltek SL-02A++ (alleen zijn ze een beetje zeldzaam) kopen (2x) daar FCPGA 750 CPU''s indoen en dan kan je moederbord ze gewoon draaien, want de bios geeft wel ondersteuning alleen de voltage (1,80 volt) kan niet lager.

Tweede optie gewoon slot1 750 CPU''s kopen en dan ze op 1,8 volt laten lopen en niet op 1,65 als je de cpu''s goed koelt moet dit lukken... :)

Als je de search gebruikt, dan vindt je allerlei meningen en conclusies over dit moederbord en deze manier van werken ;)

Succes

PS Je moet wel twee dezelfde CPU''s kopen, met dezelfde stepping :) , met een BIOS update kan je tot 850 MHZ (m.b.v. jumpers)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
K''had gelezen dat de P2B-ds tot 1.80 volt gaat, moet toch kunnen voor een 1.65 volt CPU? gooi ik er wel 2 brute koelers op :)

maarre vidra, t''gaat om een P2B-DS, die hebben hele andere h/w rev''s :)

Voltage is niet het grootste probleem, probleem is of die dingen gewoon uberhaupt werken op dit bord, en dan ook nog in SMP. d''r waren Coppermine''s die niet SMP''de, welke waren dat?

• Knightwolf
  • Laatst online: 07:44
Het is en blijft een P2B. Die hebbik zelf een (P2B-F) en die heeft alleen Jumpers om de Multiplier en FSB te regelen, dus niet BIOS-matig.
Dus wat wordt hier precies bedoelt met datie het na BIOS-upgrade wel moet kunnen?
Ik kan trouwens m''n Jumpers regelen tot Multiplier 8 en FSB 150 MHz..... vaag dat kan heel dat bord niet aan :?

• Vidra

Vidra

Vragen?

Ik heb er zelf een tijdje geleden ook aangedacht een DS te kopen, maar de revisie van CuMine waren slecht tot niet leverbaar...

Maar de revisie (DS) die het wel ondersteund kan ik ook niet vinden op de ASUS website, maar het heeft er wel gestaan....

Nou ja veel succes

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op zondag 29 april 2001 14:15 schreef Knightwolf het volgende:
Ik kan trouwens m''n Jumpers regelen tot Multiplier 8 en FSB 150 MHz..... vaag dat kan heel dat bord niet aan :?
dat is inderdaad juist, maar je als je een oudere BIOS hebt, vindt hij je CPU toch niet c.q. herkent ie hem niet, je kan dus inderdaad tot 850 Mhz jumperen en je hebt een bios upgrade nodig zodat je bios hem ziet

Verwijderd

Topicstarter
de P2b-DS rev 1.05 gaat qua multiplier tot 6x (de 1.06 tot 8x) maar denk dat de 1.05 met dezelfde jumper settings als de 1.06 ook tot 8x gaat, maakt zowiezo eigenlijk nix uit omdat die p3''s toch m/p gelokt zijn.

(trouwens, volgens asus slikt de DS rev 1.06 makkelijk CuMine''s, maar de 1.05 dus niet officeel)

Wat ik volgens mij wel kan proberen is 2 van die slotkets, voltage verlagen en 2 FCPGA p3''s erop gooien (100 mhz) dus. of gewoon 2 slot1''s met dan 0.15 meer volt (hoei) :)

naja, qua voltage en multiplier zit het wel goed, vraag is: herkent die 1.05 2 coppermine''s wel en werkt het uberhaupt :/

• Vidra

Vidra

Vragen?

Ik heb inderdaad ook het document gevonden op de Asus website over CuMine Support http://www.asus.com.tw/products/techref/cpu/coppermine/index.html

Ja het werkt wel, want zoals je misschine kan lezen, heeft de 1.05 wel gewoon ondersteuning d.m.v. de BIOS maar de voltage regulator kan niet lager (op de benodigde 1,65 volt)... zolang je de CPU''s goed koelt lukt het en werkt het ook...

In mijn P2B-S werkt een P3 650 CuMine ook in samenwerking met een Soltek SL-2a++ Slotket.

Alleen de CPU had ik te leen....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:03
Als je de search had geraadpleegd kwam je deze posting tegen:

[topic=164100]

Je moet een revisie 1.06 hebben, nou lees zelf maar.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gelezen, maar volgens mij moet het met een rev 1.05 ook kunnen, enigste verschil is volgens mij dat 1.06 wel 1.65 volt aankan, en 1.05 niet. nu wil ik bevestiging of dat zo is voordat ik een smak geld uitgeef aan 2 nieuwe P-iii''s :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04 18:55
www.ctechnet.com

en wat maakt die (als je er al last van hebt) 0,15 volt extra uit ?.. een goede cooler (lees goed!) en lekker overclocken!

heb zelf de p2b-f en een 850 op 1,65volt,

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Knightwolf
  • Laatst online: 07:44
Stomme vraag (en makkelijk doen ja ;)), maar wat is de standaard VCore van de P2B-F (en dus ook van DS (is neem ik aan hetzelfde?)) eigenlijk ??

Verwijderd

Nee er zit volgens mij wel verschil in tussen
de veschillende P2B borden ze zijn er met 6 en 8 multiplier.
Zou ook wel eens wel de ervaringen van verschillende mensen willen weten over de p2b
tot p2b-ls borden en alles wat er tussen zit of het stabiel is.
Dus zou zeggen brand maar los.
Pagina: 1