[BC3] AMD K6-2 550 wordt te heet!!!

Pagina: 1
Acties:

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url]
>> Verplaatst :)

Verwijderd

Ik heb nog een 2e systeempje met een amd k6-2 550mhz en volgens amd moet hij op 2,3V core lopen. Als ik dat doe loopt ie helemaal vast, als ik dan kijk in mn bios hoe heet ie wordt is ie over de 60 graden, als ik dan mn multiplier verander naar 2,1V dan hangt ie na ongeveer half uur half-life spelen. Hij blijft dan wel ongeveer 43 graden, als ik hm dan op 2,2V zet wordt ie ook weer te heet, tegen 60 graden aan. Cortom ik weet het niet meer!!

Heb trouwens Asus P5A, 128Mb en S3 Savage 4, 32Mb

Verwijderd

Auw, da''s inderdaad erg heet. Zelfs voor een k6-2. Kijk anders hier ff: [topic=143050] daar loopt een discussie over het overklokken van een k6-2. Misschien zitten daar nog wat nuttige dingen bij.

En verder: is de lucht in je kast niet te warm, draait de fan van de processorkoeling wel goed, kan de warme lucht van de processorkoeling goed weg (geen kabels in de weg), maakt het koelblokje goed contact met de processor (eventueel artic silver ertussen doen)...

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Controleer als eerste ff of je cpu-fan goed aansluit. Extra casefan is ook nooit weg. Maarreh, heb dit vaker gezien bij k6-2 550''s, alleen op 500 liepen die stabiel. Leken wel overgeklokte 500''s..

Blaat

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 22:51 schreef Cowboy Henk het volgende:
Controleer als eerste ff of je cpu-fan goed aansluit. Extra casefan is ook nooit weg. Maarreh, heb dit vaker gezien bij k6-2 550''s, alleen op 500 liepen die stabiel. Leken wel overgeklokte 500''s..
Dat zou me ook nix verbazen. Ik heb een k6-2 450 Mhz waarvan ik sterk vermoed dat het een overgeklokte 400 Mhz is. Bijna de hele k6-2 reeks draait namelijk op 2,2 volt. En deze k6-2 450 Mhz op 2,4 volt... even later is er wel een 2,2 volt versie van de 450 Mhz uitgekomen die ook veel beter over te klokken bleek...

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
ik denk dat het instaleren van een casefan de kortste klap is. 60 graden is trouwens wel heet, maar niet te heet. als ie te heet word, merk je het aan je bak, dan gaat ie hangen enzo. ik geloof dat max temp van een k6-2 iets van 75 of 80 graden was..

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Mijn ex-systeem was ook een K6/2 550 op een Asus P5a..... Die werd vorig jaar april/mei zelfs nog warmer (rond de 65 graden na 10 minuten nietsdoen...). Ik wist het ook niet meer... totdat ik CPUIdle op die bak installeerde. De temperatuur zakte als een gek... naar gemiddeld ongeveer 42/45 graden. Blijkbaar doen die K6/2-tjes een heleboel terwijl ze niets hoeven doen :)

Zoek maar even op CPUIdle 5.6 en je vind ''m zo... echt een perfect progje voor te warme CPU''s....

Jaap

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:58
probeer eens een coolermaster socket A tot 1,5 Ghz cooler derop te zetten. :)

En als dat niet werkt klok je em gewoon terug naar 500... scheelt niet zoveeel..!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Oplossing 1: Bouw je systeem in een vriezer
Oplossing 2: Koop een Intel

(Iemand die niet snapt waarom "iedereen" zo leip is van AMD, terwijl die dingen zo heet worden dat je er een ei op kan bakken.)

Verwijderd

Het is ook heeeel waarschijnlijk dat je asus p5a de temp te hoog aangeeft, volgens asus probe is m''n cpu 50º, maar volgens mbm5 maar 40º, heb ook al veel vaker gehoord dat die sensors verneukt zijn.

Verwijderd

De 550 is inderdaad vrij moeilijk op 550 te krijgen. (het is ook de laatste k6-2 dacht ik)

Wil je hem stabiel krijgen zul je dus een hoger core voltage in moeten stellen. Echter het nadeel is dat die k6 krengen verschrikkelijk warm worden.

Ik denk dat je 2 mogelijkheden hebt. Of de koeling verbeteren zodat je met een hoger core voltage kan werken of terug clocken naar bijvoorbeeld 500.

Een casefan is een snelle mogelijkheid anders een wat zwaardere cpu fan.

Cybervee: ga iemand anders lastig vallen.

• _JGC_
  • Nu online
Laat em op 450 2.8V lopen met flink wat koeling. Na een week kan ie op 550 2.1V lopen (ervaring met K6/3-400 2.4V @ 450MHz 2.0V)

• _JGC_
  • Nu online
Oh ja, nog iets: Je hebt een Savage4, wat is je 3D Mark2000 score van dat ding?

Ik haal met mijn config (zie sig) maximaal 1569 (zit niet een viper2 in op dit moment maar een Savage4). Ben nu nog steeds stuk voor stuk onbekende regsettings aan''t uitzoeken

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Op zondag 29 april 2001 17:45 schreef CybErvee het volgende:
Oplossing 1: Bouw je systeem in een vriezer
Oplossing 2: Koop een Intel

(Iemand die niet snapt waarom "iedereen" zo leip is van AMD, terwijl die dingen zo heet worden dat je er een ei op kan bakken.)
Sinds de komst van de Athlon ben ik spontaan anti-Intel geworden (tenzij je geld teveel hebt en je zo idioot bent dat je liever naam hebt dan prestatie)...

tip 1: check je koelpasta even, niet te veel, of misschien inmiddels prut geworden.
Tip 2: Ander koelblok

Verwijderd

PAk je processor eens vast als je temp sensopr 60 graden aangeeft. als het goed is voelt dat goed heet aan! Ik heb een asus tx97-e en dat ding geeft ook veel teveel aan. Ik zet de pc aan (hij is koud) ga meteen de bios in, staat ie vrolijk op 42gr :). Da klop nie...
Dus ik haal er maar 21gr af.....volgens mij klopt het dan.

• _JGC_
  • Nu online
Kan best eens die Savage4 zijn. Leen een andere kaart en kijk dan weer. evt met }:O testen om te zien dat het niet je proc is
Pagina: 1