De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
4in1 4.30
Steeds dezelfde probs
Nieuwste bios 18-04-01 van die link.
Still probs...plz help
Rob-E
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik ben alleen niet zo goed in duits.
Ze schijnen het officieel te hebben toegegeven dat er een bug is?
--------------------------------------
Probleme mit der VIA Southbridge 686B
"VIA nimmt Meldungen bezüglich auftretender Probleme mit seinen Produkten sehr ernst. Im vorliegenden Fall, handelt es sich um einen Fehler im Zusammenhang mit der VIA Southbridge 686B, wie sie von einer großen Zahl Mainboardhersteller verwendet wird. VIA hat die Southbridge intensiven Tests unterzogen und dabei folgende Ergebnisse erzielt:
Bei bestimmten System-Konfigurationen kann es zu Problemen bei der Übertragung von großen Datenmengen von einer Master-Partition einer ATA66/100 Festplatte auf eine Slave-Partition einer ATA66/100 Festplatte kommen. Hiervon sind zur Zeit offensichtlich ausschließlich Mainboards von diversen Herstellern(nicht Alle) betroffen, die mit dem Chipsatz KT133 und KT133A und der 686B Southbridge ausgerüstet sind. Außerdem taucht das Problem offensichtlich immer in Verbindung mit einer Creative Live PCI Soundkarte in den betroffenen Systemen auf. Wird eine andere Soundkarte verwendet, wurden bei unseren Tests keinerlei Probleme festgestellt.
Wir haben allen unseren Partnern eine Lösung in Form eines Bugfix ausgehändigt. Die betroffenen Hersteller sollten damit in der Lage sein, das Problem mittels eines BIOS-Updates zu beseitigen. Für weitere Informationen wenden Sie sich bitte an den Hersteller/Lieferant Ihres Mainboards."
Abit
Asus
Aopen
Biostar
Chaintech
DFI
ECS Elitegroup
Elito-Epox
FIC
Gigabyte
Iwill
Legend QDI
MSI
PC Chips
Shuttle
Soltek
Soyo
Supermicro
Tyan
Rob-E
Voor die bug hebben ze ook laatst die nieuwe bios uitgebracht die het probleem zou verhelpenAußerdem taucht das Problem offensichtlich immer in Verbindung mit einer Creative Live PCI Soundkarte den betroffenen Systemen auf. Wird eine andere Soundkarte verwendet, wurden bei unseren Tests keinerlei Probleme festgestellt.
Ik had eerst:
Abit KT7-A
Geforce 2 MX
Seagate 8,4 Gb HD ATA66
Aopen brander 12x10x32
philips 48x CD speler
Dynalink ISDN kaart PPH 64+
Soundblaster LIVE value
Amd PCI 10/100 netwerkkaart
hier had ik veel problemen mee.
Ik heb de forum gelezen op go.to/kt7faq
geen resultaat ( 2maanden gedonder ! )

Nu heb ik dezelfde configuratie met een
MSI K7T Turbo.
En zelfs als ik mijn live eruit haal en ik zet de onboard soundcard aan heb ik dezelfde probz.
Rob-E
Heb je seagate op master ?? ide 1
cd-rom en brander ide 2 ??
Staan je bios instellingen goed ??
Welk os ??
prim slave = hd 2 Seagate 20 Gb ATA 100
Heb ook al een nieuwe HD gekocht..
brander op de sec master
sec slave is vrij
ik gebruik 98 se
...ja ik heb de MSI zonder RAID
Rob-E
Verwijderd
Bdw Ik heb een K7T Turbo(zonder R) met 1x IBM HDD op 1e IDE poort en Plextor brander samen met Toshiba DVD speler op 2e poort. En ik kan complete CD''s of wat voor grote data dan ook perfect copieren.
Je hebt het zowel met je CD speler als je brander? Anders die CD speler eens omwisselen voor een andere. Of probeer kopieeractie met je brander. Net bij m''n upgrade ging m''n oude DVD speler naar z''n grootje en ging kopieren ook niet goed, alleen hing m''n PC weliswaar niet. Met nieuwe Toshiba DVD speler gaat het als een zonnetje.
NERO 5.5.0.4
NERO 5.0.3.8
ADAPTEC kan ik niet eens mee branden cd writer not supported.
NTI CD creator 200 proffessional ( gaat al een stuk beter):)
CDRWIN 4.0beta
Maar ik lees nog iets wat misschien interesant is.. http://www.realworldtech.com/page.cfm?ArticleID=RWT042201222938
Ik probeer in ieder geval de tips die jullie me hebben gegeven...windows heb ik al wel 80x opnieuw gedaan dus ik weet de serial nu wel uit m''n hoofd.
Rob-E