[BC3] hij blijft rebooten, houdt niet op

Pagina: 1
Acties:

• Raydiation
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2014
Onlangs is mijn voeding stuk gegaan (hoe? sla je me dood). Dus ik naar mijn fav. shop RG-computers en een nieuwe voeding gekregen. Hij doet hem aan en alles weer perfect lopen. Kom ik thuis, Win98 draaien, en baf reboot (uit het niks). Kan gebeuren dacht ik. Maar steeds als hij aan het opstarten was ging hij weer rebooten. Vervolgens heb ik weer de voeding getest -> oke. Alle kaarten eruit (incl. videokaar) en nog steeds blijven rebooten na 20 - 60 sec. Ben radeloos :`( Iemand hiermee ervaringen -> Mobo''tje kapot? Processor kapot? ;(

Het gaat om een MSI-bordje met een celeron 500 met een intel 440 lx chipset en 64ram.

Whoehaaaaaah

Verwijderd

windows kapot
her instaleren
heb ik hier ook gehad met windows2000

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 15:32 schreef Raydiation het volgende:
(hoe sla je me dood)
met een hamer:)

• Raydiation
Windows heeft hier in principe niks mee te maken. Hij reboot ook bijvoorbeeld wanneer je opstart met een simpel opstartfloppy.

Whoehaaaaaah

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:58
Zitten alle kabels er wel goed in?

• Raydiation
Belief me, alle kabels zitten perfect :9~

Whoehaaaaaah

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
Brakke voeding :(

Verwijderd

had ik ook in w2k, had ff de primaire and secundaire ide kabels(niet alleen de kabels natuurlijk ook wat eraan hing) omgewisselt. W98 geeft daar niet om w2k dus wel, enige mogelijkheid voor mij was de kabels weer omwisselen.

Maar aangezien je je voeding niet terug kunt plaatsen, zou ik als ik jouw was winhoos opnieuw installeren.

p.s. ik wisselde mijn kabels om omdat de cdrom speler en mijn brander geen cd''s meer lazen in windows. Als de cd''s er al in zaten tijdens het opstarten ging alles perfect, maar als je ze er later in deed, blijf winhoos vrolijk zeggen dat ik er een cd in moest doen(bij het klikken op de betreffende drive). Weird niet:?

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 20:23 schreef The Rapier het volgende:
had ik ook in w2k, had ff de primaire and secundaire ide kabels(niet alleen de kabels natuurlijk ook wat eraan hing) omgewisselt. W98 geeft daar niet om w2k dus wel, enige mogelijkheid voor mij was de kabels weer omwisselen.
En wat maakt dit uit voor Windows... helemaal niets!

• Raydiation
maakt niet uit of ik in windows of dos opstart of niet en of de kabels er wel of niet in de HD en cd-rom speler zitten, hij reboot gewoon altijd!

Maar ik heb al een beslissing genomen, mobo''tje gaat de vulisbak in! Geeft mij weer een reden om een snel bakkie te kopen.

Thanks voor de reacties.

Whoehaaaaaah

Verwijderd

zonde
die nieuwe voeding is gewoon brakjes.

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 20:28 schreef snnasss het volgende:

[..]

En wat maakt dit uit voor Windows... helemaal niets!
DUS WEL, hoor je niet wat ik zeg ofzo, ik ben geen newbie hoor. Ik zit al jaren met computers te spelen ( vanaf 286 )

Ik had ook niet gedacht dat het wat zou uitmaken, maar w2k d8 daar anders over. Probeer het maar eens zou ik zeggen als je w2k draait

Verwijderd

win2k heeft er niks mee te maken als hij het met opstartfloppys ook doet.

Omdat hij niet direct weer reboot is het geen hakende reset knop dus volgens mij is die voeding gewoon brak.
Pagina: 1