Toon posts:

[BC3] Nog niet vrolijk van AMD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben na lang aandringen overgestapt van Intel naar AMD..Echter word ik tijdens "originele" spellen telkens terug naar windows gegooid of de pc loopt vast. Ik heb de 4in1 v29 drivers geladen en alle andere mogelijk laatste patches en updates die ik vinden kon. Ik heb niets overgeclocked! Het is zo moeilijk om van dit soort problemen de oorzaak te vinden!! Dan toch maar een PIV!?!
Nehhh...please help me to get this monster stable...:'(

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, ik draai met ME..maar dat kan het probleem volgens mijn niet zijn!! Ik weet precies hoe jullie zullen reageren :) Op m''n Intel PIII liepen deze spellen ook goed..........dus

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
SB Live!-drivers al gechecked? DirectX?
Schone installatie gedaan? Recentste bios gedownd?

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Misschien ff bios fail-safe defaults laden.. als probleem over is, gaan kijken waar het aan lag.
suc6 ermee!

blaat? BLAAAAAAAAT!

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

emmzz je zegt het zelf al. ME |:( is your problem.... Snel overstappen op win 2000 of 98 SE. Want echt waar ME ZUIGT :(

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Zelf ook niet zo lang geleden een AMD 1Ghz aangeschaft. Spellen en progs zijn geen enkel probleem.
Ik heb wel problemen gehad met ME op een 1Ghz partitie (te weinig swapruimte?) misschien dat daar een oplossing in zit.
Verder ben ik het eens met het bovenstaande
1) upgrade je bios
2) upgrade je video drivers

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

shit man, wat een droom pc..
wat was je kwijt?

maar dat monster MOET stabiel te kijgen zijn.

• Cookie
  • Laatst online: 04-07-2025
Heb je een Geforce? Zet AGP op 2x en fastwrites op disabled in je bios. En koelen die zooi.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

meer info!
-installatie stappen?
-temperatuur?
-welke spellen? toevallig mdk?
toen ik van p2 naar amd ging had ik ook zoiets met 1 spel...liep gewoon vast bij een bepaald punt in het spel.
probeer met alleen je vga in de kast te kijken of je het probleem nog hebt.
ik heb geen ervaring met ME, heb je het ook in w98?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 28 april 2001 13:24 schreef testcase het volgende:
Heb je een Geforce? Zet AGP op 2x en fastwrites op disabled in je bios. En koelen die zooi.
Onzin... AGP4x werkt prima als je de juiste Driving Value in het BIOS instelt. Fast Writes moet ook gewoon goed werken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

ahum...

AMD 1333DDR, 256Mb PC2100, A7M266, ATI Radeon 64Mb vivo, SB Live!, IBM 60GXP 40Gb 7200rpm , 2x 3Com 100Mbit, Pioneer 106S DVD, 21" IIyama beeldblank, en meer van die verwende troep....

• Cookie
Op zaterdag 28 april 2001 13:36 schreef Exirion het volgende:

[..]

Onzin... AGP4x werkt prima als je de juiste Driving Value in het BIOS instelt. Fast Writes moet ook gewoon goed werken.
Kun je dat nader toelichten, over die driving value s.v.p.? Vroeger kon ik wel AGP 4x en Fastwrites gebruiken, maar sinds een paar wijzigingen loopt-ie daarmee vast. Met die AGP2x en FW disabled niet meer.

bwe: ik had dus over die sig heengelezen |:(

Verwijderd

[quote]Op zaterdag 28 april 2001 13:42 schreef testcase het volgende:

[..]

Kun je dat nader toelichten, over die driving value s.v.p.? Vroeger kon ik wel AGP 4x en Fastwrites gebruiken, maar sinds een paar wijzigingen loopt-ie daarmee vast. Met die AGP2x en FW disabled niet meer.

je hebt de waarde ''auto'' en ''manual'' in je bios, daar bepaal je de timing van je vga mee.
sommige gts2 kaarten hebben ae of da nodig als waarde.
dit is afhankelijk van je merk gts2 en moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
reacties gaan goed :) Ik heb de laatste beta bios reeds geinstalleerd, Ik draai met de 7075 drivers van ATI, andere beta drivers zorgen voor problemen met o.a. Black & White. Spellen die vastlopen zijn F1 Racing championship, Fifa 2001 en Colin McRae 2. Deze heb ik dus tot nu toe ook enkel gespeeld op deze bak. In de Bios staat alles op standaard..zo draai ik nu bv niet in Turbo modus. 3DMark 2001 draait wel goed. Score: 3591. Nog andere tips?

Verwijderd

Topicstarter
Mobo temp is echter 42c en CPu 54c !! Dat de processor zo warm word is normaal, maar het moederbord (A7M266)moet rond de 30-35c hangen...Cooler op chipset is best warm!!

Verwijderd

ik draai ook 1,33 met 22c mobo en 43c cpu idle op een a7v133. gebruik mbm voor je temp meting, niet die anus probe! :)
maar het klink ernaar dat je een casefan of 2 moet inbouwen..
heb ik dus ook in mijn kast, als ik die uitdoe vliegt de temp omhoog!

Verwijderd

Ik heb in begin een zeer onstabiel Thunderbird pc, maar het wordt met de dag stabieler:?. Misschien moet je een pc laten in draaien, zoals je met een nieuwe auto moet doen.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Heb je misschien de VIA-Southbrigde-patch gebruikt? Zo ja kijk dan naar de versie van die patch. De 1.4 kan "overheating-problems" geven. Vandaar dat ze de oude/originele patch 1.0 ook weer online hebben gezet bij Viahardware.com. Mocht dat niet het geval zijn, kijk dan eens naar evt. gebruikte tweakers voor je Radeon. Sommige Radeon''s (zoals de mijne) laten de mem.speed mem/latency niet sneller stellen als "normal". Doe ik dat wel dan heb ik gegarandeerd vastlopers. Als je chipset (te?) warm wordt zou ik zeker even kijken of die koeler er wel goed opzit en evt. wat koelprut er tussen stoppen.

Kijk ook eens naar je voltage met MBM. Veel nieuwe mobo''s voor AMD''s geven in het bios (bij de instellingen) een te laag voltage op. Als je het voltage dan op 1.75v hebt staan, dan gebruikt hij in werkelijkheid een hoger voltage en wordt je cpu dus warmer (ik vind namelijk wel dat je cpu vrij heet wordt!! mijn 1200/266@1440/144 wordt niet zo heet en als ik hem hoger klok en dus heter laat worden loopt hij hier ook vaak vast).

Die casefan-tip is ook niet verkeerd. Meer koele lucht in je kast zorgt er ook voor dat de andere componenten beter koelen!

Verwijderd

[non constructief]
It''s A kind of magic.. The ALI kind >:)

Ik wil graag het nieuwste van het nieuwste (8>

Maar het moet wel gelijk goed werken en rete stabiel zijn. Niet met de hardware van vandaag :) Zulk spul moet je gewoon niet op de eerste dag aanschaffen.
[/non constructief]

escucha me.

Verwijderd

Probeer de VI01 jumper eens te verwijderen... Met deze jumper kan je je geheugen voltage aanpassen naar 2.7 (default), 2.8 en 2.9. Meeste DDR geheugen werkt echter alleen goed op 2.5 volt, door de jumper geheel te verwijderen draait je geheugen op 2.5 volt (staat niet in de manual)

Dit probleem veroorzaakt wel vaker problemen bij A7M266''s...

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 15:54 schreef changethislater het volgende:
[non constructief]
It''s A kind of magic.. The ALI kind >:)
A7m266 heeft geen Ali Magik chip maar amd760...

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 16:03 schreef Pierce21 het volgende:

A7m266 heeft geen Ali Magik chip maar amd760...
Zal me huiswerk is gaan doen :)

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 12:31 schreef Dennieboy het volgende:
Ben na lang aandringen overgestapt van Intel naar AMD..Echter word ik tijdens "originele" spellen telkens terug naar windows gegooid of de pc loopt vast. Ik heb de 4in1 v29 drivers geladen en alle andere mogelijk laatste patches en updates die ik vinden kon. Ik heb niets overgeclocked! Het is zo moeilijk om van dit soort problemen de oorzaak te vinden!! Dan toch maar een PIV!?!
Nehhh...please help me to get this monster stable...:'(
[topic=169036]

zegt genoeg lijkt me

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Simpel antwoord

Via 4in1 4.26

Ik draai deze nog steeds want ik heb bij die nieuwere ook gewoon mijn vastlopers.
AMD TB 900@1060 @1,87V stabiel (uptime van 4,5 dag mee gehaald, toen moest ik in win98 wezen, dus reboot :( (draai dualboot))

Verwijderd

maarre,

ME = Meer Ellende >:)

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 16:23 schreef hansit het volgende:

[..]

[topic=169036]

zegt genoeg lijkt me
ja vooral de laatste posting :z :z

• Cookie
[quote]
Op zaterdag 28 april 2001 14:01 schreef bwe het volgende:
Op zaterdag 28 april 2001 13:42 schreef testcase het volgende:

[..]

je hebt de waarde ''auto'' en ''manual'' in je bios, daar bepaal je de timing van je vga mee.
sommige gts2 kaarten hebben ae of da nodig als waarde.
dit is afhankelijk van je merk gts2 en moederbord.
Ik had ook nog even gekeken bij AMDMB.com. M''n kaart (Erazor X) draait nu weer AGP 4X en Fastwrites enabled. Driving value ingesteld op DA (E7 en EA trok-ie niet) :). Thnx.

Verwijderd

De 42 graden van je mobo lijkt me inderdaad aan de hoge kant. Staat me iets bij dat het maximaal zo''n 40 graden mag zijn.
Zou ik als eerste checken.

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ik heb de 8x8cm coolers wel hangen in mijn systeem, maar had ze juist afgesloten, omdat de herrie een beetje te erg werd. Was overclocken ook ff zat!! Oh ja joh....ja! :)
Alle kabels ed. hangen nu uit de weg en ik ga dinsdag ff zo''n silent cooler halen tot 1.5ghz..De Coolermaster die ik nu heb, maakt ook veel te veel herrie. Voorlopig draait Fifa2001 nu al 2 1/2 uur aaneen goed en vloeiend. Nu de andere spelen nog...Ik blijf het proberen, want (ben) wil een echte Tweaker zijn 8-)
Pagina: 1