Every morning is the dawn of a new error.
l1 en l2 is zooooo duur dat een CPU met 50 Mb interne cache gewoon onbetaalbaar is (prijs van een klein land).
Zodoende zoeken ze een optimum tussen effetc van cache op performance en de prijs. Da''s dus iets van 32 Kb L1 en 256 Kb L2 bij de intel''s Coppermines.
Zodoende zoeken ze een optimum tussen effetc van cache op performance en de prijs. Da''s dus iets van 32 Kb L1 en 256 Kb L2 bij de intel''s Coppermines.
Meer dan 1 Mb Level 2 cache is maar bij een zeer beperkt aantal toepassingen nog zinvol, en meer dan 4 Mb is gewoon zonde van het geld.
Ik denk niet dat Intel zo gek is geweest voor de lol 50 Mb L2 op een processor te plakken...256 Kb van de L2 die op een P3 zit vergt al zo''n 18 miljoen transistoren...om aan 50 Mb te komen moet je bijna 4 miljard transistoren bouwen
Ik denk niet dat Intel zo gek is geweest voor de lol 50 Mb L2 op een processor te plakken...256 Kb van de L2 die op een P3 zit vergt al zo''n 18 miljoen transistoren...om aan 50 Mb te komen moet je bijna 4 miljard transistoren bouwen
Dat er in de nabije toekomst geen Intel processoren met 50Mb L2 op de markt komen snap ik ook wel.
De performance gaat bijna lineair omhoog bij verdubbeling van het L2 tot aan 2Mb bij een Xeon, dus zou ie in ieder geval nog een stuk door moeten gaan bij nog een verdubbeling naar 4Mb...
Ik vraag me af hoever je door kan gaan met verdubbelen totdat dus de overhead groter wordt...
Dat je geen Xeon gaat kopen met 4Mb is logisch, voor de meerprijs koop je nog een 2Mb Xeon systeem
De performance gaat bijna lineair omhoog bij verdubbeling van het L2 tot aan 2Mb bij een Xeon, dus zou ie in ieder geval nog een stuk door moeten gaan bij nog een verdubbeling naar 4Mb...
Ik vraag me af hoever je door kan gaan met verdubbelen totdat dus de overhead groter wordt...
Dat je geen Xeon gaat kopen met 4Mb is logisch, voor de meerprijs koop je nog een 2Mb Xeon systeem
Every morning is the dawn of a new error.
Ideaal is natuurlijk geen RAM meer, maar al het tijdelijke geheugen fullspeed, low latency en op een breed datapad.
128 of 256MB aan cache zou dus wel makkelijk zijn lijkt me
128 of 256MB aan cache zou dus wel makkelijk zijn lijkt me
Professioneel Hyves-weigeraar
Dat is niet waar. Een Xeon met een 1MB cache is maar tot 30-35% sneller in Databases/(heftig) fileserver werk dan een 1/2 MB, en een 2 MB is maar 15% sneller dan een 1MB.De performance gaat bijna lineair omhoog bij verdubbeling van het L2 tot aan 2Mb bij een Xeon, dus zou ie in ieder geval nog een stuk door moeten gaan bij nog een verdubbeling naar 4Mb...
Dat is dus al niet eens meer lineair.
Pagina: 1