[BC3] Temperatuur PIII 1 Ghz

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb voor iemand een systeem in elkaar gezet met ASUS CUSL2-C bord met PIII 1 Ghz.
Zelf heb ik ASUS A7V133 met AMD 1Ghz. verder is dee configuratie hetzelfde ook de kast Antec 1030 met evenveel extra ventilatoren.
De AMD is netjes 45 graden maar met de pentium heb ik 52 graden en de ventilator heeft een toerental van 5100 terwijl het een coolermaster is van 4500 toeren.Als ik de computer opstart na een nacht rust begint hij gelijk bij 48 graden i.p.v. 38 graden? Weet iemand of ik me daar zorgen over moet maken of geeft de BIOS gewoon de verkeerde temperatuur.
Graag hoor ik iets. Ton

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Gewoon verkeerde temp

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Check het voltage eens dan, misschien staat dat per ongeluk wel op 1.85v ofzo.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

heb dezelfde (asus cusl2-c) en krijg onder fullload een temp van 43graden en idle iets van 36graden. P3 1000@1155:)(gaat stabiel al tot 1250>:) maar wacht op waterkoeling) met standaard koeler.

• BC3 Victim
De vcore spanning is 1,7 volt en als ik de temperatuur bekijk met Pc probe dan is de CPU temperatuur nog niet hoger geweest dan 35 graden en in de BIOS geeft hij dan 54 graden aan ?In ieder geval bedankt voor julie reacties

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Probeer motherboard monitor eens, of anders syssoft sandra, die 35 graden kunnen ook de mobo temp of de kast temp zijn.

Persoonlijk heb ik het niet zo op asus probe.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• BC3 Victim
ff sandra downloaden.......heb je alles op een rij,..

Verwijderd

gebruik zelf een coolermaster en bij mij word de cpu in id stand 40 graden en stressed 50 is dit niet wat hoog voor een intel 933 mhz proc.:?, maar volgens asus probe word ie maar 40 stressed en 32 idi , wie moet ik nu geloven de bios of probe:?

mobo:asus cucl2

ps : proc. wel een beetje opgekrikt 933@1008>:)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als ie al begint met 48 dan klopt er natuurlijk niks van. is normaal 20 graden ofzo.
buiten dat, zolang ie niet crasht is er niks aan de hand. zo''n p3 blaas je echt niet zomaar op.

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Vergeet niet dat die AMD temp wordt gemeten met een externe sensor en dat die PIII een on-die temperatuur sensor heeft (diode).

Het is dus heel erg logisch dat die PIII warmer lijkt, maar ik denk dat de core van de PIII in dit geval minder warm is dan die van de AMD.

edit:

Nog wat: de temp in je BIOS is altijd hoger dan met b.v. Asus Probe. Dit komt omdat in de periode aanzetten (0x00) en booten (0xFF) de CPU volle toeren aan het draaien is, dit hoort bij de POST: even de CPU ''wakker maken/warm draaien''... Het BIOS zit tussen 0x00 en 0xFF en dus zie je de temp bij full-load.

Ik weet trouwens niet of AMD''s dat ook doen, maar het lijkt me wel. Een vriend van mij had een keer een AMD 2 sec aangehad zonder fan -> ding kapot ;)

Every morning is the dawn of a new error.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 20:47
Ik heb ook een P3 1000 met een MSI i815EP moederbord (perfecte combi btw). Idle is ie rond de 35 graden, full load rond de 47 graden. Bij het opstarten schiet ie bij mij ook richting de 45 graden, waarschijnlijk omdat de cpu dan druk is en de meting van de temp nauwkeurig is vanwege de diode in de chip. Bij m''n P2 350 zat de sensor in de heatsink en daarbij was het temperatuurverloop veel minder drastisch dan nu.

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Op vrijdag 27 april 2001 22:59 schreef biobak het volgende:
Ik heb ook een P3 1000 met een MSI i815EP moederbord (perfecte combi btw). Idle is ie rond de 35 graden, full load rond de 47 graden.
Ik heb dezelfde P3 1000 op een MSI i815EP lopen en heb ongeveer dezelfde temp als Biobak. Alleen staat hij idle op 40 graden. Ik heb zo''n idee dat mijn Coolermaster fan een beetje naatje is waardoor mijn P3 te heet is. Ga binnenkort een Alpha proberen om de temp lager te krijgen. Vind 47/50 graden stress toch wel een beetje hoog.

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Ik heb ook een Cusl2-c met PIII 1000
Bij mij is de temp. 34 idle en stressed 47
met een alpha 6035 met y.s. tech fan.

Denk dat die Coolermaster de boosdoener is

I'm partial to your abracadabra

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 20:47
Btw: Ik gebruik de bijgeleverde Intel koeler. Zeker niet slecht dus vergeleken met die Alpha.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Ik heb een Compaq EN met PIII-733 en met alleen een koelblokje (zonder fan) wordt ie 38 graden in Idle toestand! Lijkt me nie verkeedr! *D

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Op vrijdag 27 april 2001 22:59 schreef biobak het volgende:
Ik heb ook een P3 1000 met een MSI i815EP moederbord (perfecte combi btw). Idle is ie rond de 35 graden, full load rond de 47 graden. Bij het opstarten schiet ie bij mij ook richting de 45 graden, waarschijnlijk omdat de cpu dan druk is en de meting van de temp nauwkeurig is vanwege de diode in de chip. Bij m''n P2 350 zat de sensor in de heatsink en daarbij was het temperatuurverloop veel minder drastisch dan nu.
Eerder omdat als je eenmaal in windooz bent je OS een idle command geeft waardoor je cpu koeler blijft. En die temperatuurdiode in je cpu is echt niet zo nauwkeurig als je denkt hoor! De temp in je BIOS is echt wel een goede manier om te kijken hoe warm je cpu wordt zonder truukjes! Hij zal daar dan meestal ook snel oplopen! En als je in je BIOS zit is je CPU niet echt druk bezig!

A.

• BC3 Victim
Mijn gaat het er alleen maar om dat als ik aan de computer zit me geen zorgen hoef te maken dat de processor defect gaat.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:33
Ik heb nu ook een P3 1000MHz, maar bij mij wordt hij op een AsusCUV4x 62 graden vol belast. Onbelast is hij 35 graden.
Moet ik me nu zorgen maken? Aangezien ik hem eigenlijk altijd vol belast.
Mijn koeler is een GlobalWin FEP32.
De tempmeting is goed aangezien mijn Celly566 max. 50 graden werd ofzo......

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik heb de PIII 1000Mhz op een Abit SA6R met een Alpha PAL6035 en in idle stand blijft de temp rond de 28 graden, onder full load stijgt deze tot ongeveer 35 graden, het is toch belangrijk als er een goede koeler op zit.
Pagina: 1