De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Verwijderd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Persoonlijk heb ik het niet zo op asus probe.
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Verwijderd
mobo:asus cucl2
ps : proc. wel een beetje opgekrikt 933@1008>:)
buiten dat, zolang ie niet crasht is er niks aan de hand. zo''n p3 blaas je echt niet zomaar op.
Het is dus heel erg logisch dat die PIII warmer lijkt, maar ik denk dat de core van de PIII in dit geval minder warm is dan die van de AMD.
Nog wat: de temp in je BIOS is altijd hoger dan met b.v. Asus Probe. Dit komt omdat in de periode aanzetten (0x00) en booten (0xFF) de CPU volle toeren aan het draaien is, dit hoort bij de POST: even de CPU ''wakker maken/warm draaien''... Het BIOS zit tussen 0x00 en 0xFF en dus zie je de temp bij full-load.
Ik weet trouwens niet of AMD''s dat ook doen, maar het lijkt me wel. Een vriend van mij had een keer een AMD 2 sec aangehad zonder fan -> ding kapot
Every morning is the dawn of a new error.
Ik heb dezelfde P3 1000 op een MSI i815EP lopen en heb ongeveer dezelfde temp als Biobak. Alleen staat hij idle op 40 graden. Ik heb zo''n idee dat mijn Coolermaster fan een beetje naatje is waardoor mijn P3 te heet is. Ga binnenkort een Alpha proberen om de temp lager te krijgen. Vind 47/50 graden stress toch wel een beetje hoog.Op vrijdag 27 april 2001 22:59 schreef biobak het volgende:
Ik heb ook een P3 1000 met een MSI i815EP moederbord (perfecte combi btw). Idle is ie rond de 35 graden, full load rond de 47 graden.
Bij mij is de temp. 34 idle en stressed 47
met een alpha 6035 met y.s. tech fan.
Denk dat die Coolermaster de boosdoener is
I'm partial to your abracadabra
Eerder omdat als je eenmaal in windooz bent je OS een idle command geeft waardoor je cpu koeler blijft. En die temperatuurdiode in je cpu is echt niet zo nauwkeurig als je denkt hoor! De temp in je BIOS is echt wel een goede manier om te kijken hoe warm je cpu wordt zonder truukjes! Hij zal daar dan meestal ook snel oplopen! En als je in je BIOS zit is je CPU niet echt druk bezig!Op vrijdag 27 april 2001 22:59 schreef biobak het volgende:
Ik heb ook een P3 1000 met een MSI i815EP moederbord (perfecte combi btw). Idle is ie rond de 35 graden, full load rond de 47 graden. Bij het opstarten schiet ie bij mij ook richting de 45 graden, waarschijnlijk omdat de cpu dan druk is en de meting van de temp nauwkeurig is vanwege de diode in de chip. Bij m''n P2 350 zat de sensor in de heatsink en daarbij was het temperatuurverloop veel minder drastisch dan nu.
A.
Moet ik me nu zorgen maken? Aangezien ik hem eigenlijk altijd vol belast.
Mijn koeler is een GlobalWin FEP32.
De tempmeting is goed aangezien mijn Celly566 max. 50 graden werd ofzo......