OK, dit is dus een probleem waar ik al een tijd last van heb, maar geen zin had om iets aan te doen.
Het gaat hier om een dualboot systeempje met win98se en win2k. Onder win98 werken mijn serieele poorten wel, maar onder win2k dus niet, wat vrij lastig is omdat dan mijn tekentabletje niet werkt.
Na een verse win2k installatie staan er BTW 2 x COM1 en 2 x COM2 in mijn Device Manager met van die mooie gele uitroeptekentjes erbij.
Hier de dingen die ik al geprobeerd heb:
1 - alle vier de COM poorten uit de device manager verwijderd. daarna kreeg ik er twee terug (COM1 en COM2) met uitroeptekentjes
2 - op intel.com gezocht naar drivers. Niet gevonden overigens.
Als er mensen zijn die hier ervaring mee en een oplossing voor hebben, zou ik dat graag willen horen.
bij voorbaat dank
Het gaat hier om een dualboot systeempje met win98se en win2k. Onder win98 werken mijn serieele poorten wel, maar onder win2k dus niet, wat vrij lastig is omdat dan mijn tekentabletje niet werkt.
Na een verse win2k installatie staan er BTW 2 x COM1 en 2 x COM2 in mijn Device Manager met van die mooie gele uitroeptekentjes erbij.
Hier de dingen die ik al geprobeerd heb:
1 - alle vier de COM poorten uit de device manager verwijderd. daarna kreeg ik er twee terug (COM1 en COM2) met uitroeptekentjes
2 - op intel.com gezocht naar drivers. Niet gevonden overigens.
Als er mensen zijn die hier ervaring mee en een oplossing voor hebben, zou ik dat graag willen horen.
bij voorbaat dank
Ik las in een andere post op dit forum dat een BIOS update voor de P2B-F zou helpen. Laatste op www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_slot1.html#p2b-f is 1013a.
1013a, deze versie had ik ook op mijn bortd zitten.
Ik had toen ook geen problemen, die jij nu wel hebt.
Draaide ook W2k, nu nog steeds alleen heb nu een ander bord.
Ik had toen ook geen problemen, die jij nu wel hebt.
Draaide ook W2k, nu nog steeds alleen heb nu een ander bord.
And The Only One
OK, JungleJim en Diamon, bedankt voor de reacties.
Ik heb die versie 1031 update opgehaald en in mijn moederbord gezet. Daarmee was het probleem opgelost. CloneCD pakt nu zelfs mijn Plextor. Is dus ook mooi mee genomen.
Ik heb die versie 1031 update opgehaald en in mijn moederbord gezet. Daarmee was het probleem opgelost. CloneCD pakt nu zelfs mijn Plextor. Is dus ook mooi mee genomen.