Toon posts:

[BC3] socket 7 mobo prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de 2de keer deze week een nieuw mobo gekocht

weer een 2der handse maarja....
ik heb er alles op zitten...
maar als ik opstart krijg ik zo''n k#t-beeb.... die de heletijd door gaat.
De pc post gewoon en gaat gewoon vrolijk verder. Maar dan:
Keyboard error or keyboard not connected.

De keyboard zit er goed in, en een andere heeft ook geen nut :(
En ze doen het wel op een andere pc :?
Zou de keyboard connector gaar zijn? of wat denken de Tweakers?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Ik heb een Asus P55T2P4, toen ik hem kocht (2e hands) deed alles het perfect, behalve het keyboard. Hij ging niet piepen, maar dat kan hij ook niet (dat ik weet). Wat ik toen heb gedaan is de zekering op het mobo er uit knippen (gewoon met een schaartje) en hem vervangen door een koperdraadje. Eigenlijk zou je dat met een andere zekering (125V/3A uit m''n hoofd) moeten doen, maar ik had ff geen zin in solderen. Ga het dit weekend wel doen denk ik.

Oftewel: ik denk dat de zekering van je keyboard connector doorgebrand is.

Verwijderd

Topicstarter
uhm de zekering van de keyboard connector op het mobo.... hmmmmmz en waar zit die? en is dat moeilijk te vervangen?

Verwijderd

Het moet btw wel een DIN aansluiting (zo''n grote) zijn, voor PS/2 heb ik nog nooit een zekering gezien.
Bij mij was het een zwarte cilinder met aan allebei de kanten een pootje. Op het mobo staat er een witte rechthoek omheen met het woord FUSE erbij.
Vervangen door een andere zekering wordt nogal gepriegel, maar een koperdraadje tussen de 2 pootjes die ik aan het mobo had laten zitten drukken is een fluitje van een cent.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie hier 5 pootjes en het is zo''n grote connector ja....
hmm vaag

Verwijderd

Dat is mooi, daar ergens in de buurt zou dus een zwarte cilinder met aan de uiteinden een draadje naar het mobo moeten zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ja en dan?

Verwijderd

Dan knip je het cilindertje er tussenuit en laat je de draadjes/pootjes zoveel mogelijk op het mobo zitten. Die 2 verbind je dan met elkaar met een geïsoleerd koperdraadje o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat wordt te veel pielen.... dat heb ik niet over voor een bordje van een 10tje

ruil ''m morgen wel in :D

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Waar heb je dat ding vandaan voor een tientje?