[BC3] voor de echte tweaker!! spanning processor???

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een probleem wat alleen door een echte tweaker kan worden opgelost!!!!
Het volgende is het geval: Ik heb een Asus P3BF mobo met rev. 1.04, Biosvers. 1.008B, een 850MHZ proc. Ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd, en nu gaat het toerental van de processor-ventilator op en neer. Ik heb alle apparaten uit de computer gehaald, en een nieuwe voeding geprobeerd, maar het toerental blijf op en neer aan het gaan (alleen als de processor iets moet doen). Ik heb voordat ik Windows ME ging intalleren eerst met Ghost een Image gemaakt. Als ik deze terug zet, doet de computer het perfect!!! Dus het is naar mijn weten een software probleem en GEEN hardware probleem. Ik heb dit probleem al aan verschillende mensen voorgelegd, maar NIEMAND die mij een antwoord kon geven. Ik heb ook geen zin om de ventilator van de processor direct op de voeding te hangen, omdat het voorheen wel goed werkte.
Wie kan mij helpen met dit probleem???
Alvast hartelijk bedankt voor de tips,
Emiel :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 14:05

Willem2

Ω is futile

ken het verschijnsel, had ik vroeger met mijn 486 ook last van

niks om je druk over te maken lijkt mij, hij draait toch? :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Tip; zet nooit een processor-fan op de aansluiting op het moederbord die daar voor is bedoeld (liever op de case-fan aansluiting, of beter nog rechtstreeks op de voeding) dan heb je dit soort problemen ook nooit...

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:54
Bij mij gaat het fannetje ook meer lawaai maken als de processor druk is. Wat is daar mis mee dan?

• BC3 Victim
ik heb er geen echt probleem mee, maar ik wil graag weten, waarom bij een nieuwe installatie, de fan reageert als je iets doet, dit hoort niet en het klink gaar. Was voorheen niet, en waarom nu wel????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 19:35 schreef Gabriel-LG het volgende:
Tip; zet nooit een processor-fan op de aansluiting op het moederbord die daar voor is bedoeld (liever op de case-fan aansluiting, of beter nog rechtstreeks op de voeding) dan heb je dit soort problemen ook nooit...
Ik weet dat je beter rechtstreeks voeding kan pakken, maar mijn vraag is hoe kan dit nu (na nieuwe intallatie) dat de fan zo reageert??????

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 20:31
Ik denk dat dit juist een feature van je moederbord is. Thermal fan control ofzo, dat hij bij hogere temp de fan harder laat draaien. Kun je misschien in je BIOS instellen, maar erg is het niet als je een }:O draait ;)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:06
Waarschijnlijk heb je ergens iets enabled zodat het toerental van de ventilator wordt aangepast aan de temp van je processor !

-

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 19:48 schreef Arzie het volgende:
Ik denk dat dit juist een feature van je moederbord is. Thermal fan control ofzo, dat hij bij hogere temp de fan harder laat draaien. Kun je misschien in je BIOS instellen, maar erg is het niet als je een }:O draait ;)
Het rare is, dat hij dit ook al heeft als de computer nog ijskoud is????

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 19:51 schreef Juicy het volgende:
Waarschijnlijk heb je ergens iets enabled zodat het toerental van de ventilator wordt aangepast aan de temp van je processor !
Maar hoe verklaar je dan dat ik met de zelfde bios, en een andere image verschillen krijg?? Bij de oude image loopt de fan goed, bij een nieuwe intallatie loopt de fan niet goed???

Verwijderd

Dit heb ik ook met mijn koeler.... FOP38 direct op het moederbord aangesloten. Komt dit niet door de voeding? Als je processor op vol vermogen gaat draaien trekt deze meer wattage waardoor de spanningen iets om hoog gaan.

teminste, zo dacht ik dat het zat.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:03
Vreemd. In ieder geval heeft jouw moederbord naar mijn weten geen functie die de fan harder/zachter laat draaien naar gelang de cpu temp, ik heb het nooit gemerkt (ook P3B-F) en er nooit wat over gelezen. En gezien jouw image verhaal (geen problemen met teruggezette image, wel problemen met nieuwe install) moet ''t wel iets softwarematig zijn. Alleen hoe kan de software nou de fan beïnvloeden... raadselachtig:? Heb je bij de nieuwe installatie er andere software op gezet, een monitoring tool of zo?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1