Een post in naam van een collega:
Grote problemen met nieuwe pc:
Specs:
A7A266 ASUS Motherboard
1,2GHz/266 Athlon Processor
64MB DDR ASUS V7700
De asus v7700 heeft waarschijnlijk meer power nodig dan het moederbord kan geven. Het systeem is tot nu toe nog geen 5 minuten achter elkaar draaiende geweest.
Dit komt uit een faq op i-net (geen zin om dit te vertalen, lijkt mij duidelijk):
-Hoe weet je of je moederbord gebruik maakt van een ''linear regulator''? Dit staat niet in de handleiding.
-Wat is de beste oplossing? Verhoging voltage processor lijkt me niet logisch. Het is niet bekend wat voor een voeding in de kast zit (300 watt lijkt mij wel nodig)
Helaas lukt het de firma waar deze computer besteld is het niet om deze goed draaiende te krijgen.
Iemand tips? Alle hulp is welkom!
Grote problemen met nieuwe pc:
Specs:
A7A266 ASUS Motherboard
1,2GHz/266 Athlon Processor
64MB DDR ASUS V7700
De asus v7700 heeft waarschijnlijk meer power nodig dan het moederbord kan geven. Het systeem is tot nu toe nog geen 5 minuten achter elkaar draaiende geweest.
Dit komt uit een faq op i-net (geen zin om dit te vertalen, lijkt mij duidelijk):
Vragen:Q11 : Why there is one warning message on the gift box of ASUS AGP-V7700: ''Because GeForce2 GTS DDR GPU consumes a lot of power, don''t use AGP-V7700 with the mainboard which AGP power is provided by linear regulator''?
A : The reason is nVidia GeForce2 chip consumes more current on 3.3V. The regulator of AGP 3.3V power on some motherboards cannot bear, therefore, the 3.3V voltage will drop and unstable running 3D software and games mostly after reaching very high temperature.
-Hoe weet je of je moederbord gebruik maakt van een ''linear regulator''? Dit staat niet in de handleiding.
-Wat is de beste oplossing? Verhoging voltage processor lijkt me niet logisch. Het is niet bekend wat voor een voeding in de kast zit (300 watt lijkt mij wel nodig)
Helaas lukt het de firma waar deze computer besteld is het niet om deze goed draaiende te krijgen.
Iemand tips? Alle hulp is welkom!