Ik zit er aan te denken om een AMD TB 1000 (of 1200 of zo) te kopen. Tot nu toe heb ik altijd met Intel gewerkt, maar ja, die prijsverschillen, daar kan ik nu dus niet meer om heen. Het valt me alleen nogal tegen dat je er (schijnbaar) nogal wat voor moet doen om een en ander goed aan de praat te houden. Zo las ik al over koeling: je moet echt een goede koeler hebben, geen standaard geval (klopt dat?). En ook de keuze van een mobo is aardig lastig (K7T, KT7, KT7A, en dan heb je nog Pro, ProA, Turbo... hellup!!!). Waar ik verder niet veel over lees is de voeding. Ik heb ooit ergens een opmerking gelezen dat je wel op de voeding moest letten, want een bepaald moederbord (of zo) had een bepaald voltage nodig (of zo) anders liep ''ie niet: je moest een of andere ATX versie voeding hebben (of zo). Al met al zie ik het nu niet meer zo zitten om over te stappen op AMD... Ik heb nu een MSI 6163 Pro met een Cel 500. Ik wil alleen een mobo, cpu en geheugen nieuw kopen. Of moet ik meer aanschaffen (voeding?) Hellup! Hoe kom ik simpel aan een werkende upgrade?
EDIT: ik las ergens dat je minstens 300 W voeding moet hebben. Ik heb nu 250. Is dat genoeg?
EDIT: En weet iemand een adres in Hilversum waar ik dit alles kan kopen? Mijn voorkeur gaat uit naar MSI K7T Turbo (mijn huidige bord bevalt goed) met een TB 1333 en een gewone 128 Mb PC133 DIMM
EDIT: ik las ergens dat je minstens 300 W voeding moet hebben. Ik heb nu 250. Is dat genoeg?
EDIT: En weet iemand een adres in Hilversum waar ik dit alles kan kopen? Mijn voorkeur gaat uit naar MSI K7T Turbo (mijn huidige bord bevalt goed) met een TB 1333 en een gewone 128 Mb PC133 DIMM