[BC3] Nieuw ASUS mainbord.

Pagina: 1
Acties:

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Met het vooruitzicht op de nieuwe AMD palomino, zal ik mijn A7V bord waarschijnlijk moeten vervangen door een bord met 266 Mhz FSB... Nu bevalt me die Asus best goed, en nu wil ik denk ik weer zo''n geval nemen, op dit moment heb ik 3 * 128 Mb SDram 133 Mhz erop zitten, 1 van deze Dimms verkoop ik samen met het Mobo...

Nu wil ik eigenlijk dit bord hebben:
A7M266
Maar volgens mij staat die M normaal voor Micro atx, maar ik vrees dat hier mijn Dimm''s niet op passen, am i right ??

Welk bord lijkt een Goede keus... kan iemand me advies geven.. ? Beste lijkt me een Combi bord, waar SD ram en de rest op kan, dan hoef ik niet meteen ook nieuw geheugen te kopen.

Freelance tweaker

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waarom wil je PC133 geheugen op een 266Mhz bord zetten? Ik dacht dat dat niet eens kon...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ja dat kan wel, vooral Asus heeft ook sdr banken MAAR dan is het 2 2 dus 2 ddr en 2 sdr banken, dus een dimm kun je niet gebruiken ( heel jammer )

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

nope m staat voor de via chipset v staat voor amd chipset (vraag me niet waarom)
maar ik zou de v aanraden amd chipset is nl beter

Imperfectionist.

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Neh, volgens mij stond de M voor de AMD chipset en de V voor de VIA chipset :)

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Dus er moet DDR op een 266 bord ???
Trouwens 1 van mijn Dimms verkoop ik sowieso met het huidige moederbord dus dat geeft nix als ik maar 2 banken over heb.

Maar op zich is dit bord dus wel oké neem ik aan.. :?

Freelance tweaker

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:36
Op donderdag 26 april 2001 13:41 schreef therealslimarne het volgende:
Neh, volgens mij stond de M voor de AMD chipset en de V voor de VIA chipset :)
Volgens mij ook. Ik had een K7V :Via Chipset, mijn broer heeft een K7M: AMD Chipset.. :)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 09:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

De A7M heeft de AMD760 chipset.
(pikant detail: de southbridge van deze chipset is toch van VIA, namelijk de 686B:))

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:03
Op donderdag 26 april 2001 17:29 schreef D-Devil het volgende:
Dus er moet DDR op een 266 bord ???
Trouwens 1 van mijn Dimms verkoop ik sowieso met het huidige moederbord dus dat geeft nix als ik maar 2 banken over heb.

Maar op zich is dit bord dus wel oké neem ik aan.. :?
Er hoeft helemaal geen DDR RAM op een 266DDR MHz FSB bord: de KT133A chipset heeft een 266MHz FSB en gebruikt gewoon PC133 SDRAM. Het leuke is ook nog eens dat dit bord maar zo''n 1~5% langzamer is als een bord met DDR RAM. Met zo''n bord (b.v. ASUS A7V133) kun je gewoon je huidige SDRAM blijven gebruiken, scheelt weer enkele honderden guldens:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Er moet toch wel degelijk DDR geheugen in. Er past geen eens SDRAM in want het DDR geheugen gebruikt andere sloten...

Jammer dan...
Pagina: 1