[BC3] abit KT7A (raid) of MSI K7TPro2A houden???

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb nu een MSI K7TPro2A , maar ik heb regelmatig schokkend beeld. :( Ik wil dat graag verhelpen, maar ik weet niet waaraan het ligt. :? Ik heb mijn VGA kaart al vervangen van TNT2 naar GeForce 2 MX, geen verschil, en heb ook al getest met een geleende Matrox G450. |:( ook geen verschil) daar ligt het dus niet aan. Ik heb al verscheidene BIOS settings geprobeerd met betrekking tot PCI delay, en timing, ook dit heebt geen, of slechter effect. Nu heb ik gehoord dat die MSI borden regelmatig problemen geven. Nu zit ik erover te denken om een abit KT7A al of niet met RAID te kopen, maar doe ik daar verstandig aan?????
Ik heb als CPU een TB 1000 MHz. FSB 100.
Ik heb als VGA een ASUS V7100/T 32MB.
Ik heb 2 Maxtor HDD''s 1 UDMA 66 7200rpm en 1 UDMA 100 op 5400 rpm.
Ik heb als Soundcard de Terratec DMX XFire 1024
Ik heb als geheugen Kingston cas2 PC133 256 MB
Ik heb wel een redelijk oude SCSI Kaart (2940 UW uit 1997) met mijn brander en CD-ROM eraan.
Een nieuwe 3COM 3C905B-TX voor mijn interne netwerk. (moet toch ook geen probleem zijn.)

Zal ik een nieuw bord kopen of niet??? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Mwaah, mijn k7t pro 2a bevalt me prima, loopt als een tiet. Ik denk dat je beter kunt zoeken naar een oplossing voor je probleem (die is er vast wel!).

• BC3 Victim
Bovendien wil ik graag gaan klokken met de FSB, en dat scijnt met de abit mobo veel beter te kunnen. of is dat alleenmaar een gerucht (ongegrond).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 15:09
De Msi Pro2a maakt geen gebruik van de KT133A chipset, de ABIT KT7A WEL..(133MHz(266)FSB dus)

Dat betekent dat je je cpu in de meeste gevallen zo op 133MHz kunt zetten, de Pro2a van Msi zal dat niet zo snel kunne..

Verwijderd

Als bij de een iets goed loopt, zegt dat nog niet altijd dat het bij ander ook goed kan lopen.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:59

Convoy

g44p

ga lekker voor de KT7AR

• Hoyden
Cross post:

[topic=168500]

• BC3 Victim
Daar was ik dus inderdaad al achter, ik heb een KT133 chip max frequentie 132, maar bij 105 loopt mijn systeem al vast. :(

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

bios update en via 4 in 1 zeker al geprobeerd?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• BC3 Victim
JA, MAAR DAT HAD GEEN EFFECT.

• BC3 Victim
ABIT KT7A of misschien ASUS A7V133

beide KT133A Chipset, bijde verkrijkbaar in RAID versie.

Welke is beter. :?

• Hoyden
Asus is duurder d8 ik, werd beter getest in een computer magazine van nu in de winkel ligt, weet de naam er niet van..

Maar Abit of Asus scheelt niet veel.. Alleen ze hebben een andere RAID controller..

Ikzelf zou de ABIT nemen als ik in jou positie zat..
Een ander neemt liever ASUS..

• BC3 Victim
Ik ga voor de ABIT, heb ik tot nog toe de meeste GOEDE verhalen van gehoord, maar waar kan ik die het beste halen???

Regio Almere.

Ik zit er niet zo op te wachten dat ze aan huis komen, i.v.m. mijn ouders die er vast niet mee accoord gaan. dus ik moet hem in een winkel ophalen, maar weet iemand waar ik dat het beste kan doen??? (ik heb vrij vervoer door heel nederland, maar hoe dichterbij hoe beter natuurlijk.)

• BC3 Victim
Kijk ff op pricewatch.....
Daar heb je vast wel een bedrijf waar je het voor goedkoop kan krijgen.

Ik dacht dat Montana Computers vlakbij jou zat...... Lelystad.....
Daar is ie vast heel goedkoop misschien kan je hem daar dan ook ophalen.
Anders wordt ie verstuurd.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Kan me niet voorstellen dat een MSI k7tpro2a met tb 1gh en gf2mx zo traag is dat het beeld gaat schokken.
Als ik jou was zou ik je HD''s eens formateren, en je hele systeem opnieuw installeren.
Of kijk eens of er iets helemaal verkeerd staat in de bios ofzo...
maar zo''n systeem moet lopen als een zonnetje.
heb zelf ook een TB@1gh+gf2 MX en dat draait allemaal perfect.

Ik zou geen ander bordje kopen... zonde

Geen inspiratie

Verwijderd

mee eens, ga eerst je systeem goed aan de praat krijgen en kijk daarna of je wel behoefte hebt aan een nieuw moederbord. Weet je zeker dat DMA ook echt werkt?
Wat ben je aan het doen als het beeld schokt?

Verwijderd

Probeer die soundcard er eens uit te halen. Misschien ligt het daar aan.

• BC3 Victim
hallo ik heb ook een msi k7t pro2a
maar ik heb nergens problemen mee draait
nu op 1062 mhz 118 x 9 superstabiel !
dus aan het bordje zal het niet liggen
denk ik .

Verwijderd

Gezien de vele ide gevalletjes die ik in jouw computer hierboven omschreven, kan het misschien niet zo zijn dat dit een southbridge probleempje is :(

zelf heb ik ook de msi pro2a :) werkt goed hoor geen schokkende beelden enzo in quake III met gewoon een geforce sdr 32 mb kaartje.

Ondanks dat die goed loopt is mijn ervaring dat je met die abit meer haalt met dezelfde zooi (meer, bedoel ik met minder moeite, eenvoudiger).

De msi wordt morgen eindelijk vervangen door een Abit kt7a khoop ipv 9*100 --> 7*150 mhz te draaien >:)
Pagina: 1