[BC3] Ze kunnen voor de ABIT geen fatsoenlijke BIOS make

Pagina: 1
Acties:

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn BIOS geflasht voor de abit kt7a-raid. Ik had de YH versie, maar had enorm veel problemen met doorvoer snelheid van mijn ata66 schijf, en USB probs. Nu wilde ik die nieuwe (ZT) erop zetten, alleen gaf bij flashen mijn computer aan dat dat de onjuiste versie was, terwijl het wel voor mijn bios bedoeld was.
Toen ben ik maar 1 stapje terug gegaan, naar de YP versie. Zelfde foutmelding, maar ik kreeg nu wel de optie tot flashen. Toch maar gedaan, geen problemen. Oke, al mijn Bios instellingen zijn naar default gegaan, maar ja.
Het scannen ging echter!! Geen USB vastlopers meer! Maar nu komt het:

Wanneer ik iets in mijn BIOS heb verandert, boot mijn pc niet meer. Resetten helpt niet, uitzetten idem. De stekker moet er echt helemaal uit, de computer moet ontladen worden (even aanzetten), pas dan kan hij weer opstarten. Dit is wel wat vreemd. Maar zelfs na een nacht uitgestaan te hebben, boot ie niet meer. Nu wil ik dan toch maar die YH tzt terug gaan zetten (ik moet momenteel veel scannen), maar dit gaat me toch te ver. Vandaar mijn stelling:
Ze kunnen voor die plank GEEN fatsoenlijke BIOS maken!!! Ik heb gehoord dat die ZT wat betreft BSOD/boot probs niet veel beter is.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Heb je niet gewoon een bak brakke hardware, mijn KT7A-RAID draait als een zonnetje, en staat nu al een week in te draaien met win2k nog geen probleem gehad. En heb de laatste BIOS versie er op hangen.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Topicstarter
Don''t fuck with my hardware. Als je aan mijn hardware komt, kom je aan mij! ;)

Nee, zonder gekheid: Ik heb met die YH nooit en te nimmer problemen gehad, ook win2k. Nooit hangups, ook al maanden geen bsod oid in win2k.
Oke, het is natuurlijk een combinatie van hardware dat dus conflicten met iets heeft, waardoor mijn usb scanner (hp5200... oke... brak) er uit klapt. Maar waarom doet ie het dan wel met de nieuwe bios?
Overigens is er over het niet booten niets te voorspellen: vandaag deed alles het weer als een zonnetje.
Welke bios versie draai jij?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 26 april 2001 09:10 schreef 456 het volgende:
Ik heb gisteren mijn BIOS geflasht voor de abit kt7a-raid. Ik had de YH versie, maar had enorm veel problemen met doorvoer snelheid van mijn ata66 schijf, en USB probs. Nu wilde ik die nieuwe (ZT) erop zetten, alleen gaf bij flashen mijn computer aan dat dat de onjuiste versie was, terwijl het wel voor mijn bios bedoeld was.
Toen ben ik maar 1 stapje terug gegaan, naar de YP versie. Zelfde foutmelding, maar ik kreeg nu wel de optie tot flashen. Toch maar gedaan, geen problemen. Oke, al mijn Bios instellingen zijn naar default gegaan, maar ja.
Het scannen ging echter!! Geen USB vastlopers meer! Maar nu komt het:

Wanneer ik iets in mijn BIOS heb verandert, boot mijn pc niet meer. Resetten helpt niet, uitzetten idem. De stekker moet er echt helemaal uit, de computer moet ontladen worden (even aanzetten), pas dan kan hij weer opstarten. Dit is wel wat vreemd. Maar zelfs na een nacht uitgestaan te hebben, boot ie niet meer. Nu wil ik dan toch maar die YH tzt terug gaan zetten (ik moet momenteel veel scannen), maar dit gaat me toch te ver. Vandaar mijn stelling:
Ze kunnen voor die plank GEEN fatsoenlijke BIOS maken!!! Ik heb gehoord dat die ZT wat betreft BSOD/boot probs niet veel beter is.
Ja sorry hier heb ik maar 1 ding op te zeggen.

Je weet verdorie dat het een BETA bios is :?
En je weet dat die bios niet bij iedereen hetzelfde resultaat heeft.

Persoonlijk vind ik het onverstandig om beta biossen te gaan zitten flashen. Lekker voor je chip al dat geflash.

Ik had er al moeite mee om 1x te flashen. Maar ja ik moest wel voor stabiliteit. Versie YH heb ik dus. Die stond gewoon in bios map op ftp server.

Die laatste bios is een haastige reactie van abit op de via bug en garandeerd zeker niet dat het 100% werkt.

Dus hoe zwaar dit ook valt (ook in mijn geval) w8 gewoon tot er meer duidelijkheid is en een definitieve oplossing binnen handbereik is.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen