[BC3] Probleem met MSI K7T Turbo

Pagina: 1
Acties:

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren dit bordje, ik heb alles goed geinstalleerd enzo. Maar als ik de computer aanzet krijg ik: BIOS Checksum Error en dan de bootblock BIOS, hij zoek naar een diskdrive maar blijkbaar vind hij geen. Dan beept het systeem voorturend. De leds geven aan 0100 en dat is volgens het boekje een gegheugen probleem. Maar waarom krijg ik dan die boot block BIOS? en is de MSI nogal moeilijk met gegheugen, want het is een goedkoop merkloos latje van op een beurs.

Who can help me PLEASE!!!!

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Heb je nog andere latjes geheugen om te testen?

Testen.

Als het aan het geheugen ligt, dan moet je op de volgende beurs wachten voor de garantie. Dit is het nadeel van beurzen.

Je kan natuurlijk ook nu een latje in de winkel kopen.

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Maar is het dan normaal dat ik de bootblock BIOS te zien krijg ??? Anders, testen geen probleem want mijn lieve vriendin heeft wel nog wat gegheugen in haar computer >:) ik zit er echt wel mee in, dat ik geen garantie krijg ofzo als er iets anders aan is...

Nog iets: dat latje werkt wel perfect in mijn moeders Celerom 300@374 (waar ik nu mee werk :r ) En ook in een AMD k6/2 500 mijn vorige computer dus, Celly werkt aan 83Mhz Bus en AMD werkte aan 100Mhz

Blog (Linux-related)

• damswer
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08 11:25

damswer

mSW - LU since 2005

misschien heb je niet al te denderend 100Mhz geheugen wat je op 133Mhz hebt staan?

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
De bus heb ik ingesteld op 100Mhz, maar op het latje staat Pentium II & III PC133 (wel een stickertje) Maar het probleem van het gegheugen kan wel. Het enige wat ik mij afvraag is ofdat normaal is dat ik dan de Bootblock te zien krijg... Nuja, de verkoper kon mij ook niet helpen tenzij ik met m''n bakie naar daar ging (en ik heb al zo moeilijk vervoer)

Blog (Linux-related)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
maar doet ie het met ander geheugen nu ook niet :? ?

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Kan ik pas vandaag testen, kga proberen nog iets te laten weten. Maar we gaan er di weekend op uit dus veel tijd zal ik niet hebben...

Blog (Linux-related)

Pagina: 1