Toon posts:

[BC3] Asus Cusl2 & Maxtor 92041U4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx... ik zal Win2k dan nog maar eens een keer opnieuw installeren en dan NIET die drivers installeren... hopelijk doet ie het dan wel... :?

Mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

ik heb vandaag mijn nieuwe mobo binnen gekregen, het gaat om een Asus Cusl2. Nu had ik de Intel Ultra ATA drivers geinstalleerd die op de cd staan, die ik bij het mobo heb gekregen.
Sinds ik die drivers heb geinstalleerd deed mijn Maxtor het niet meer. Dus ik die drivers weer uninstalled en ja hoor, hij doet het weer... :)
Maar nu ik net m''n PC nog een keer reboot, is het probleem weer terug. Hij vindt wel een drive, maar die zou maar 1.97GB groot zijn terwijl die Maxtor 20GB zou moeten zijn. :(
Ik gebruik Windows2000, ik heb het al eens een keer vaker gehad met mijn oude mobo, maar toen lag het aan ServicePack1 voor Win2k...

Wie kan mij hiermee helpen?!

BvD

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:11
Fat => Fat32/ NTFS ?

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

IQM

:r

Je moet de Intel ATA drivers NIET installeren !!!

Bij Windows ME zit de ATA 100 aansturing al in het systeem meegebakken, hoe het bij Win 2000 zit weet ik niet. Zonder de CD van ASUS werkt alles prima ! (op het temp. programma na dan...)

Verwijderd

1:Haal je acrobat reader uit het stof en RTFM

support.intel.com/support/chipsets/storagedrivers/ultraata/

2:Naar uitvoerig testen met verschillende OS/HDD''s blijkt dat de ATA100 drivers een nadelig effect hebben op preformance. Soms veel soms weinig.

3:Neem mensen die ME draaien niet serieus :)

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:11
Het is belangrijk dat je direct na installatie van het OS de ''Intel Chipset Software Installation Utility'' installeert. Deze is te vinden op developer.intel.com/design/software/drivers/platform/inf.htm.

Over die Intel Ultra ATA Driver lopen de meningen uiteen. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee, alleen is het CPU gebruik wat hoger dan bij de microsoft drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen Win2k opnieuw geinstalleerd; nu zonder ook maar een Asus driver.
Nu werkt ie perfect!! :)
Hopen dat dat zo blijft...

Mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Damned, alles ging zo lekker... maar zonder een of andere reden, doet ie het nu weer niet... kheb niets meer geinstalleerd waar het aan zou kunnen liggen... :(
Ik zet em nu net aan en m''n 20GB is weer een 7.8GB geworden... :?

Niemand nog andere ideeen!?

Mzzl
Pagina: 1