Toon posts:

[BC3] bij het booten krijg ik deze error te zien...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi tweakers:)

ik krijg bij het booten deze error te zien:
<BIOS:>Bios updat data incorrect CPUID=0000686,

proc=pentium 933 mhz
mobo=asus cusl2

hij boot verder wel normaal wat zal deze fout inhouden :?

Mijn dank is groot:)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 22:59
dit had ik ook met mijn celly...
Ik heb het niet weggekregen, nouja, boeie, je merkt er niets van..:)

oja, het begon toen ik een converterkaartje ging gebruiken(slot 1 --> socket 370)

Verwijderd

Topicstarter
dus deze fout kan geen kwaad ?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

waarschijnlijk herkent de bios de snelheid van je proccy niet helemaal goed ofzo....kleine afwijking aan je proccy.
Lijkt mij geen probleem, maar je kunt vast wel in je bios gewoon manual de snelheid instellen. Helpt denk ik wel.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dit verhelpen door de bios te updaten?, ik heb nu bios rev. 1001A

• JaNNeS
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09-2024
Ja, het BIOS updaten _kan_ wel veel verschil uitmaken in dat geval.
succes.

Verwijderd

Topicstarter
bij de windowsversie van bios updat krijg ik de hele tijd fail te zien:(, weet bij god niet hoe dit kan:?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Dat is de CPUID (*duh* het staat erbij ;))... het is de cC0 stepping die niet herkent wordt door je BIOS. Kan betekenen dat je kleine optimalisaties mist maar meestal merk je er niets van.

Als je wilt kun je je BIOS updaten.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Ik heb het ook! Ik heb een Asus P3B-F met een Celeron 566@875.

Het heeft te maken denk ik met blabla dat nadat je proc. uit is er errata in de proc blijken die dan door een update evan de microcode door de BIOS on bootup worden gecorrigeerd. Zoiets las ik eens :? :?

Want ik heb het alleen als je in je BIOS ''update microcode'' oid aanzet.

Ik heb de nieuwste BIOS. Iemand een idee?? Misschien wel idd converterdinges slot1 -> s370, dat heb ik ook nl.

Interessant ditte! Misschien missen we idd wel optimalisaties, hetgeen klinkt als tweaks, hetgeen lijkt op snelheidswinst?!?!?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
yups, ik had t tot 2 uur geleden ook
asus cuv4x + cel 700 + bios 1005
bios geflashed naar 1007, error weg
en (heel raar) benchmark verbeterd. (dat laatste zal ook wel door wat nieuwe instellingen van mij in de bios komen)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
onder w98 gaf ie in de devicemanager trouwens ook zo''n geel uitroeptekentje bij ''processorsupport''
ja, wat doe je dan? rechtsklik ff kijken of ie meer verteld, en jawel: ''device is not present'' |:( |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
een hele goede morgen tweakers:):):):)

ik heb net de bios geupdate en het is gelukt die error is gelukkig weg:):):):):):):)

hartelijk dank voor jullie hulp:Y)

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 09:30 schreef Mustapha het volgende:
een hele goede morgen tweakers:):):):)

ik heb net de bios geupdate en het is gelukt die error is gelukkig weg:):):):):):):)

hartelijk dank voor jullie hulp:Y)
Naar wat voor versie en heb je die BIOS-optie dan aan of uit?

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 13:00 schreef Ro-Maniak het volgende:

[..]

Naar wat voor versie en heb je die BIOS-optie dan aan of uit?
''s cool, ik heb nu 1008 beta 1 (eerste 1006 final) en met optie "BIOS update" aan is de error nu ook bij mij weg!!! COOOL!
Pagina: 1