[BC3] MS-6309 optimizen? tips...

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Sinds ik mijn Voodoo3PCI kaartje heb vervangen door een Gainward Cardexpert G-force2MX AGP loopt mijn systeem niet meer zo lekker als voorheen....

Ik vraag me af of dat Southbridge gedoetje en die via4in1 ook zouden helpen op mijn MSI mobo, de MS-6309 met mijn Intel Celeron 633.

Mijn 3dMark 2001 score 800x600x32 triple buffering, compressed textures = 1144...

En nog iets, ik kan mijn 633 klokken naar 807, daarna wordt het instabiel. Maar het vreemde is dat als ik probeer de Vcore te verhogen dat hij gewoon niet luistert |:( en ik het niet kan veranderen :? :(

Of zijn er soms andere utilities voor dit soort mobo te verkrijgen?

www.nintendocasemods.com

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 22:59
Het belangrijkste is om te controleren of 4-way memory interleaving wel aan staat. Te controleren met Sisoft Sandra.

Zo niet, dan op www.viahardware.com even het MemoryTweak proggie downloaden.

Southbridge probleem heb je als het goed is niet, want de 6309 heeft een 686A en geen 686B.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:06
Tenzij je een 6309B hebt want die heeft wel die 686B southbridge. Toch maar even checken misschien???

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ikke heb revisie 1.0.

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

ja je hebt een via MoBo, dus je zult 4-in-1 drivers moeten instaleren, verder idd 4-way bank interleaving, je geheugen (in de BIOS) op FSB + PCI HSTCLK of iets dergelijks zetten, dan hebben we nog DX8.1 enneeehhh tja de nieuwste Detonator

ook kun je je Gf nog overclocken dmv een programma als GTU 3 of RIVATuner of NVMAX

EDIT:
ps ik heb dus ongeveer het zelfde soeppie (mobo, cpu (maar dan overgeklokt), GF2MX) en alles tot het max getweaked, nu heb ik met win2k een 3dmark 2001 score van 2080 en met win ME een score van 2400 dus dan weet je waar je ongeveer zou moeten zitten

dusssss avondje tweaken :)