[BC3] AMD 750 (classic) + Aopen AK72

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
yello :)

kheb hier wat zitten rondzoeken over hoe je een amd classic kan oc''en en kom steeds trug op TD2 en GFD. Als je een AMD classic wilt overclocken zijn er dus maar 2 mogelijkheden
get urself a TD2 or GFD (best TD2) of verandet je FSB speed in je bios. En daar zittek met een probje. Ik heb dus een aopen ak72, en als ik m''n FSB wil verzette (nu staat hij standaard op 100.2*7.5) kan ik maar verzetten naar 110 of 115 |:( . Om direct 10mhz bij te doen is volgens mij wat veel. Mijn vraag is dus bestaat er geen tweak util ofzo voor m''n mobo zodat ik mijn FSB met kleinere stapjes kan verzetten :? Of is direct 10mhz meer geen prob ?

would appreciate ur help ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
coooommeeee ooon
heeeeeeeelp :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb dezelfde combo als tweede cpu voor een onderling netwerk.
Vanaf het begin heb ik hem op 115 lopen.
Ik heb er een dubbele koeler opgezet en hij loopt ruim anderhalf jaar stabiel.
Je kunt er dus vanuit gaan dat, mits je hem goed gekoeld houdt, het systeem stabiel blijft lopen en de processor geen kuren krijgt.
Gebruik nog een HwMonitor om alles goed te blijven checken.

Kijk ook even op http://www.overclockers.com
voor wat meer info.

Succes
:)

• BC3 Victim
kheb et al op 110 gezet
temp is still 30° :)
everything seems fine :9~
tijdje op 110 laten en dan naar 115 gaan =)

thx 4 info :)

• BC3 Victim
ok
aint stable
heeft zonet gereboot uit zichzelf :(

der is dus nog wa werk aan de winkel
now me go :z

• BC3 Victim
Heb je al geprobeerd hem beter te koelen?

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
idd, gfd werk. En die reboot is te wijten aan óf je ram dat het niet trekt of je voltage is te laag.
Mijn athlon/asus combi trekt 124 fsb.
succes ermee

slot-a lives...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Koop bij voorkeur een TD2, zie www.comptechworld.nl. Dan kun je op zn minst 200Mhz+ halen. Mijn advies:

1. Verhoog je voltage (ga niet hoger dan 1.85V)
2. Probeer dan FSB 110Mhz.
3. Als FSB 110Mhz niet werkt, probeer het dan met SoftFSB oid. Ik heb zelf echter SoftFSB nog niet aan de gang gekregen met mijn AK72.
4. Als het wel werkt: Yippie :)!!!
Pagina: 1