Toon posts:

[BC3] MOBO fabrikant??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik hem een Hewlett Packerd 7880. Dat is opzich geen probleem natuurlijk, maar wel hun onderdelen. HP is zo leuk om niet de merken van de onderdelen er bij te zeggen. Ze hebben het alleen over "derden".

Nu wil ik mn BIOS gaan flashen, en dus wil ik wel effe het merk van mn mobo weten. Ik heb al op het mobo zelf gekeken , maar er staat geen naam op :( Ik kan uiteraard wel zien dat er een VIA KT133 chip opzit.

Ik had effe de Technische dienst van HP gebeld en die verwijzen me naar de ASUS site (wie zouden die "derden" toch zijn?).

Volgend probleem, ik had aflsh.exe gedownd en daar krijg ik een error (can''t find system bios'' hook). Als ik een proggie in windows gebruik zegttie dat ik geen ASUS mobo heb! :( :( errug vaag allemaal. Iemand met raad?

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

uh..
flashen in windows
moet je vooral doen
:)
ik persoonlijk zou eerst een msdos bootdisk maken (format a:/s) (geen autoexec.bat etc. erop)
en daar dat progje op zetten
rebooten met disk erin
en het dan nog es proberen
zorg wel dat je zeker weet dat het het goede programmatje is, anders heb je een heel ander probleem
:D

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

Topicstarter
Dat aflash.exe is het proggie dat ik op floppy heb en in DOS draai! En dan krijg ik die error!

Verwijderd

Kun je niet met wcpuid de BIOS string bekijken. Aan het serienummer kunnen er hier vast heel wat mensen zien welke fabrikant/type het is :)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

ff ctbios dowloaden (en dan unzippen en draaien natuurlijk)
Dan weet je wie de fabrikant is van het MOBO.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In je bios string staat als het goed is een letter + cijfer en door die op te zoeken in een lijst ben je er zo achter wat voor moederbord je hebt. Zo kwam ik er achter dat er een jetway plank in mijn pc zat en je kunt wel raden wat er mee is gebeurd toen ik daar achter kwam --->> Juist heel gauw way dat ding en een echt mobo gekocht (MSI)

Zal ff voor je uitzoeken hoe het allemaal precies werkte en de naam van de site opzoeken en dan zet ik het hier wel neer op het forum.

>:) Reind

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Dat zal dan wel www.ping.be/bios zijn.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 21:48
geen idee

:)

• BC3 Victim
Heel goed jongens

Makkelijk en snel

>:) Reind >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 21:56 schreef pinkyandthebrain het volgende:
Dat aflash.exe is het proggie dat ik op floppy heb en in DOS draai! En dan krijg ik die error!
uhm...pinky, je hebt behalve aflash.exe toch ook wel een ''iets.awd'' op die flop staan he?
aflash is niet zelf een biosupdate

• BC3 Victim
Hahahahahahaha lache hierzo

*D*D*D*D*D Reind

Pagina: 1