Toon posts:

[BC3] koeler Tbird 1.2 GHz max 30 dB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een zo stil mogelijke koeler (max 30 dB) die een Thunderbird 1.2 GHz toch nog voldoende kan koelen. Overclocken is natuurlijk niet aan de orde. Ik heb in de search gekeken, maar de meeste low-noise koelers die daar besproken worden zijn eigenlijk alleen voor FCPGA procs.
Ik heb geen zin in zelfbouwpakketten en als het kan moet hij gewoon in Nederland redelijk makkelijk te verkrijgen zijn.
Ik heb zelf al heel wat uurtjes het internet afgezocht, maar ik ben blijkbaar nogal veeleisend en kan dus niets vinden.
Vandaar dat ik jullie hulp inroep.
Bij voorbaat bedankt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zalman

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Of FOP-38 zonder ventilator

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Alleen heatsink: 0 db :D

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

hmm toch beter zoeken dan
http://www.tomshardware.de/cpu/01q1/010215/cooler-18.html

NoiseControl Silverado is het enige wat in de buurt komt (http://www.tweakers.net/pricewatch/17626
), deze produceert echter nog 38dB

misschien is waterkoeling een optie? geen flauw idee hoeveel herrie een pomp maakt eigenlijk

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

wat ik ook gelezen heb is dat AXIA varianten draaien op lagere spanningen. 1.3V ipv 1.6V
hierdoor is er minder warmte ontwikkeling en zou een voldoende grote heatsink genoeg moeten zijn

je zou ook je eigen heatsink kunnen maken (via conrad ofzo), maar je gaf aan dat je niet wou knutselen, hmmmmmm

moeilijk moeilijk moeilijk

Verwijderd

Topicstarter
KICK

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

kijk maar in de andere actieve topics aub
Pagina: 1