[BC3] Pc doet et niet, proc eruit, dan doet hij het wel!

Pagina: 1
Acties:

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik heb al een ander topic in Harware algemeen, maar daar weten ze het niet, of ze hebben geen zin om te reageren.
Voor de duidelijkheid hier nog maar een topic, sorry.

Het probleem is als volgt:
Mijn pc iis behoorlijk van slag ik weet niet wat er aan de hand is, alles ligt nu naast mijn kast.
Als ik mijn pc aan zet, gaat mijn cpu cooler aan, maar verder nix.
Haal ik nu, zelfs terwijl hij aanstaat, mijn proc eruit, dan gaat alles wel aan (HDD''s).
Je zou dus denken dat mijn proc of mijn mobo kapot is
Dat is dus niet zo. Ik heb in mijn eigen slot converter een celly 400 gestopt, en system liep weeer als een zonnetje.
Mijn proc en mijn converter heb ik ook in een ander mobo gestopt, en die deden het ook gewoon.
Er is dus blijkbaar nix kapot!
Hoe kan het nou dat ie het eerst wel gewoon deed maar dat hij er nou mee gekapt is?

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

systeem specs

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Heb je niet misschien een AT/ATX mobo en vergeten de switch om te zetten?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Blijkbaar is er een probleem met de combinatie.... heb je al leverancier ofzo gebeld... :? is ''t geen bekend probleem met de mobo/converter/proc -combi :?

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Dat is dus het vage!
Hij heeft het altijd gedaan!
maar wat nog vééél vager is, is dat hij het pas nog wel deed, alleen moest ik dan telkens van voeding wisselen! dan deed ie het wel, maar na elke reboot kapte hij er weer mee!
Vaag dus.

systeem specs

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Op woensdag 25 april 2001 14:42 schreef Darkvater het volgende:
Heb je niet misschien een AT/ATX mobo en vergeten de switch om te zetten?
Swich?

met eren celly 400 doet ie alles wel goed dus kwee niet wat je bedoelt?

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:28

nexhil

BAM!

dan zal je voeding wel kapot zijn, probeer die voeding van je andere pc eens

Verwijderd

mag je wel zomaar als je pc aan staat je proc eruit halen?? :? |:(

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 14:46 schreef nexhil het volgende:
dan zal je voeding wel kapot zijn, probeer die voeding van je andere pc eens
Ik heb er al 2, en die deden het alle twee goed, dus lijkt me sterk dat ze het niet doen, en btw, met die 400 doen ze het toch ook?
mag je wel zomaar als je pc aan staat je proc eruit halen??
ik hoef alleen maar mijn ''hendeltje'' omhoog te doen, dan verliest de proc zijn contact al.
Oke, kben het ermee eens dat het niet save is, maar ik kan hem ook telkens uit gaan doen tussendoor, maar das lastig.

Mzzl

systeem specs

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

''k geloof niet dat iemand je probleem kan oplossen.........:'(

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
ik denk dat het je voeding is.. Leen ff een 250W voeding ofzo van een vriend.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kun je wel in de BIOS komen :? Misschien moet je daar iets wijzigen :?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Sjeeseend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 07:04
Ligt het niet aan je BIOS?
Kan die de kloksnelheid wel aan? Dat zou het misschien kunnen zijn

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Wellicht is het handig om het bios even volledig te resetten, als ik in je sig. kijk heb je behoorlijk lopen klooien met de FSB.

Als dat niets wordt de kast leeghalen en alleen opstarten met HD & videokaart erin.

Werkt dat nog niet, dan zou je idd kunnen proberen of het de voeding is (hele kleine kans).

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 14:15
Je zegt dat je PC het wel dat als je je processor eruit haalt ... Laat hem eruit -> Probleem opgelost >:)

Maar nu serieus, het lijkt me niet bevordelijk voor de gezondheid van je processor om van die trucjes uit te halen om de socket te lossen ... Zou je in ieder geval toch even de prik ervan af moeten koppelen !

-

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 15:42 schreef henri het volgende:
ik hoef alleen maar mijn ''hendeltje'' omhoog te doen, dan verliest de proc zijn contact al.
Oke, kben het ermee eens dat het niet save is, maar ik kan hem ook telkens uit gaan doen tussendoor, maar das lastig.
Euhm.. ik wil niet vervelend zijn, maar als je altijd zo met je computer om gaat vind ik het niet vreemd dat ie dit soort kuren heeft.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Helemaal mee eens

Klets met een schep op je achterhoofdje gehad ofzo --->> Processor eruit terwijl ie aanstaat

Je blijft lachen hierzo

:p reind :p

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik zou eens een zwaardere voeding proberen, misschien lost dat je probleem op.

• sjaakie
  • Niet online

sjaakie

Developer

Gaat goed zo>:)

• BC3 Victim
Zou eerst ff in je bios je CPU wat lager laten draaien! Ik denk dat je probleem dan opgelost is want ik denk dat ie te weinig voeding heeft met die clocksnelheid van je!

Suc6>:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ligt het niet aan je BIOS?
Kan die de kloksnelheid wel aan? Dat zou het misschien kunnen zijn
Kdenk het niet, want voorheen deed hij het altijd wel, dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Wellicht is het handig om het bios even volledig te resetten, als ik in je sig. kijk heb je behoorlijk lopen klooien met de FSB.
Heb ik al geprobeerd!
Als dat niets wordt de kast leeghalen en alleen opstarten met HD & videokaart erin.
Heb ik ook al geprobeerd.
Euhm.. ik wil niet vervelend zijn, maar als je altijd zo met je computer om gaat vind ik het niet vreemd dat ie dit soort kuren heeft.
Natuurlijk doe ik dit niet altijd, maar als ie verrot is ga je ff kijken waar het aan ligt, nu weet ik dus dat het aan mijn proc ligt!
Ik zou eens een zwaardere voeding proberen, misschien lost dat je probleem op.
Ik ga morgen ff een nieuwe voeding halen, ik durf te wedden dat hij het dan wel weer doet!
Maar de voedingen doen het nog wel, want die heb ik op een andere pc geprobeerd! Die nieuwe zal dan ook wel weer ''kapot'' gaan.
Ik wil dus weten waaarom ze het bij mij ineens niet meer doen maar bij een andere pc wel!
HOE KAN DAT NOU???????

Bedankt allemaal voor de reacties!!

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Hij doet het weer!!!!

Ik geloof dat mijn converter kaart een beetje kapot is.......

Ik heb wat lopen kloten met de jumpers die erop zitten, en nu doet ie het weer!

Een heleboel voltages pakt hij nu niet meer, wel een beetje jammer, maar hij doet het in elk geval weer!!!

Bedankt allemaal!!!
(btw, ik ben langs 4 compu zaken geweest, en nergens hadden ze een advies, dus wij zijn ook niet zo dom!)

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Hij is dus al weer een week verrot, hij heeft het 1 dag gedaan, maar nu is ie er weer mee gekapt!

Hij doet het nu weer ff wel, maar dan op 566@1,5 volt dat loopt perfect!!!

nu is ie wel lekker cool, maar 566 mhz vind ik wel wat weinig!
Mijn voltage gaat niet meer hoger als 1,55 volt!
Ik kan het wel hoger instellen, maar dan doet ie het helemaal niet.

Ik heb een celly 700 gekocht, maar die deed het net zo goed niet. ook heb ik een nieuwe converter terug gekocht, maar dat hielp ook niet!

combo 700 + nieuwe converter ook geprobeerd maar hielp nix.

Iemand?
ps. alles weer terug gebracht...

systeem specs

Verwijderd

ja smijt al die zooi weg en koop ene normaal mobo en dat het niet aan je voeding lag wist ik al na de 3e post ofsow en btw. die post van je in hardware algemeen heb ik nooit zien staan, anders had ik wel gereplyŽed, es tut mir leid.

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 09:38 schreef CRACKIE het volgende:
ja smijt al die zooi weg en koop ene normaal mobo en dat het niet aan je voeding lag wist ik al na de 3e post ofsow en btw. die post van je in hardware algemeen heb ik nooit zien staan, anders had ik wel gereplyŽed, es tut mir leid.
je mag ook wel ff normaal reageren!
die topic heeft er wel gestaan, maar die is meteen weggehaalt door een admin!

en dat het niet aan mijn voeging ligt weet ik ondertussen ook wel!

MIJN VRAAG IS NU DAN OOK:
Waarom kan ik geen hoger voltage instellen als 1,5 volt?

systeem specs

• BC3 Victim
Omdat die hele bak van je gaar is clock hem nog ff wat hoger over en gooi er wat olie in en ga patat bakken of zo>:)

Hiermee verdien je weer geld voor een nieuwe PC en laat hem maar ff inelkaar zetten want zo te lezen is dit niet aan jouw over te laten!8-)

(terwijl hij aanstaat, mijn proc eruit, dan gaat alles wel aan )

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 17:54 schreef timbr het volgende:
Omdat die hele bak van je gaar is clock hem nog ff wat hoger over en gooi er wat olie in en ga patat bakken of zo>:)

Hiermee verdien je weer geld voor een nieuwe PC en laat hem maar ff inelkaar zetten want zo te lezen is dit niet aan jouw over te laten!8-)

(terwijl hij aanstaat, mijn proc eruit, dan gaat alles wel aan )
Jemig, ik heb een keer mijn proc eruit gehaald terwijl hij aan stond, en ik wordt gelijk zo''n beetje genegeerd!
Het einige wat ik deed, was mijn hendeltje omhoog doen, omdat die hele pc zo''n beetje uitstond!
Het was misschien wel link, en wel een risico, maar daar LAG/LIGT het niet aan, dat hij het niet meer doet!

systeem specs

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
CMOS resetten en nog eens proberen. Zit een jumper voor op je mobo: meestal tussen je batterij en je bios chip.
RTM :P

Dat dan weer wel......

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Heb ik al gedaan....
Hielp nix.

Bedankt voor je reactie.

Greatz Henri

systeem specs

Verwijderd

OK dan zal Cirrus u wel ff uit de brand helpen....

Naar alle waarschijlijkheid heb je sluiting in de Socket zitten of CPU zitten. Denk maar eens goed na. Als je er geen CPU in hebt is alles OK. Maar zo gauw je er een CPU in stopt doet tie ut nie. Dan ligt het dus óf aan de socket óf aan de de CPU. Ik zou eens een andere CPU proberen. Je kunt ook de Vcore en de clock meten of die goed zijn. Bij een K6 moet de Vcore volgensmij 2.2V zijn :Y)
Pagina: 1