[BC3] AGP aperture size probleem

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

Ik heb een abit kt7a raid met asus 7700 geforce 2 gts deluxe 32 mb ddr. Ik heb 512 mb dane electric op m''n mobo zitten.

Nu zou je denken dat ik dan aperture size in bios op 256 kan zetten. Het wil wel en windows boot ook wel, maar als ik games ga spelen zoals UT zwabbert de muiscursor heel raar en loopt het spel gewoon traag of zwabbert ook. Waar kan dit aan liggen?

Of is het zo dat bepaalde kaarten gewoon beste werken op maximaal 64 mb aperture size :?

Alvast bedankt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Jep...

Het enige wat je aangeeft is dat de AGP bus max. xxMb MAG gebruiken; wat ie nie nodig heeft blijft vrij voor het systeem.

(256Mb hebbie voorlopig echnie nodig met de spellen). Het zou kunnen dat de kaart nu wat problemen heeft met het adresseren van zoveel geheugen...

Sowieso is het geheugen op je VGA sneller dan het systeemgeheugen, dus als je het systeemgeheugen niet hoeft te gebruiken moet je het zeker niet doen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

De regel is idd de helft van je interne geheugen, maar meer dan 64 MB is niet nodig!:)

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 11:31 schreef SIayer het volgende:
Hoi,

Ik heb een abit kt7a raid met asus 7700 geforce 2 gts deluxe 32 mb ddr. Ik heb 512 mb dane electric op m''n mobo zitten.

Nu zou je denken dat ik dan aperture size in bios op 256 kan zetten. Het wil wel en windows boot ook wel, maar als ik games ga spelen zoals UT zwabbert de muiscursor heel raar en loopt het spel gewoon traag of zwabbert ook. Waar kan dit aan liggen?

Of is het zo dat bepaalde kaarten gewoon beste werken op maximaal 64 mb aperture size :?

Alvast bedankt
aah... daar lag dat zwabberen aan..
dacht al dat het aan me ps2rate lag.. :)
idd 256MB agp aperture size

boven de 64mb heb je idd niet echt nodig..

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Ik heb zelf ook 512 mb werkgeheugen in mijn systeem hangen, maar ik heb die aperture op 128 mb staan.

UT staat er binnen een paar seconden na klikken.
Toen hij nog op 64 mb stond duurde dit wel ietsje langer.
Kortom, zet hem maar op 128 mb.

• BC3 Victim
Hoe heb jij die KT7 met AsusV7700 aan het werk gekregen?

Ik modder nu nog steeds met hang ups in 3D games: na willekeurig aantal minuten spelen: BEEEEEEPPP!!!! :'( ......... Wordt er niet vrolijker van :r

Al van alles geprobeerd: bios 19-04, instellingen allemaal al gecheckt, extra koeling (4 fans in de kast, werkelijk cool daar in de buurt van CPU en VGA-card). Via 4.30 aan de gang.

Ook al ASUSV7700GTS2 32 mB Deluxe kaart omgeruild voor een zelfde (sindsdien ben ik de BEEP, beep beep bij opstarten kwijt en start mijn systeem naar behoren op :? )

Als jij nog iets weet: please laat het horen

Kastinhoud:
Aopen HQ08 Gray 300W
Abit KT7A
BlueOrbChipset Cooler
AMD Athlon 1,1 @ 1,1 (11*100)
Coolermaster CPU fan tot 1,2GHz
256 mB Dane Elec
Pioneer 106SZ
PlexWriter 12/10/32A
3,5'' sony FDD
Wester Digital 7300 rpm 30 Gb ATA100
SB!Live 5.1 Gold
Noname 10/100 EthernetCard
USB Sportster V90 external modem
Logitech Wireless TB + Mouse
IIyama Pro411 17'' monitor

• BC3 Victim
Ik heb het zelf ook gehad dat als ik een spel begon te spelen dat deze dan stopte en ik een lange pieptoon hoorde via de luidsprekers.

De enige oplossing hierop was om de pc te resetten.

Ik denk dat het door de via drivers komt.

Ik had toen win me en nu gebruik ik weer win 98 se.

Alles werkt nu perfect.

Ik had een msi k7t pro2 mobo

• BC3 Victim
Precies dat prob dus.

Betekent dat je geen via drivers moet installeren onder win 9x of w2k?

Ik heb de hang-up in beide OS-en. Geen Via drivers gebruiken betekent wel een behoorlijk lagere performance?

Hope 2 hear

• BC3 Victim
Nou ik heb ook wel problemen met die asus 7700. Bij mij vind bios videokaart niet altijd. Resulteerd dus in beeeeeep-beep-beep

Daar heb ik dus mee leren leven. Maar verder werkt die kaart dus prima onder win98 SE met detonator 3 drivers.

Zal er wel ff bij vermelden dat ik driving force op manual heb (EA). Verder heb ik i/o voltage op 3.4 V. Agp master write/read 1 waitstate op DISABLED.

• BC3 Victim
Hi Slayer,

Check this (own risk oc)in the gathering onder:

Index / Processors & Mobo''s / KT7 Beta BIOS fix Southbridge 686B problemen

Onderwerpje van mijnheer Hooi

Loste voorlopig al mijn problemen op... :P

Pagina: 1