[BC3] Oud Mobo met probleem.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een oud gemlight GMB-P6LIAK mobo, (PII 66MHz) dit board zou volgens de boeken max 333 MHz PII/Cellies moeten kunnen hebben, maar: Als ik een PII 300 erin stop, dan vind hij maar 200 MHz, zet ik heb op 333MHz, dan vindt hij maar 134 MHz, zet ik hem op 266 MHz, werkt hij perfect. Volgens Tulip (Waar het mobo van afkomstig is) zit het nieuwste BIOS er al in.

Wie heeft een idee wat het kan zijn. Op zich heb ik er niet veel problemen mee, het is de PC op mijn werk maar, maar zodra mijn Stage afglopen is, is het weer mijn eigen Prive systeem, dan wil ik wel op 300 MHz kunnen draaien.

TNX :9~

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

LX bord doet 66 MHz, dus als een een 100 MHz pII-300 erin stopt met multiplier 3, dan krijg je dus 3 * 66 = 200 MHz.

Terug nar de tekentafel, op en LX bord krijg je geen 100 MHz FSB aan de praat.

* Delerium tot uw dienst.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 25 april 2001 11:06 schreef ecteinascidin het volgende:
LX bord doet 66 MHz, dus als een een 100 MHz pII-300 erin stopt met multiplier 3, dan krijg je dus 3 * 66 = 200 MHz.

Terug nar de tekentafel, op en LX bord krijg je geen 100 MHz FSB aan de praat.

* wildhagen tot uw dienst.
Foei :P Nu je die FAQ hebt geschreven hád je moeten weten dat de P2 t/m 333 Mhz ook 66 Mhz FSB is, dus het zou geen probleem moeten zijn.

Heb je de laatste BIOS-versie al geflashed? En ik neem aan dat je de multipliers ook goed hebt staan?

Virussen? Scan ze hier!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hee, en als ie nou en 100 MHz FSB pII heeft, dan zit er een multiplier van 3 in.

verklaart ook de 200 MHz bij aanzetten.

En deze revisies zijn ook op de markt gebracht.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

P2-300 is er toch alleen in 66 Mhz?

Nahja, raakt een beetje offtopic nu....

Virussen? Scan ze hier!