Ik heb me server eindelijk zover gekregen dat windows goed loopt, me HD wordt geherkent en nog redelijk vlot loopt ook...
Ik heb er nu ff tijdelijk een ISA netwerk kaartje inzitten nu ik dit bericht aan et typen ben om op internet te komen...
De internet kaart van chello zit nu dus voorlopig ff in me broertje''s pc maar het is de bedoeling dat de 5 poorts-hub van realtek en de internet kaart van chello van et merk Farallon (Hoe noem je zo''n kaart eigenlijk?!?) in de server komen te zitten en gaan werken...
Maar ik heb een klein probleempje...
Die ISA kaart die er nu inzit is echt so simple as can be => tijdens HCC voor een knaak gekocht => en die werkt gewoon fantastisch...
Windows herkent em en "assigned" em een irq toe zoals et hoort...
Maar als ik de PCI kaarten erin stop
* Farallon ethernet PCI card of Intel 21041 Based ethernet PCI card (zo herkent ie ze..)
* Realtek RTL8029 PCI Ethernet NIC
Herkent ie ze en installeert ie ze ook, maar telkens is er volgens windows iets mis met de drivers of stuurprogramma''s...
Maar er worden geen irq''s "geassigned", alleen maar I/O adressn...
Dit begrijp ik niet want bij mij, me broertje en zelfs me ma''s pc krijgen precies dezelfde kaarten wel een irq toegewezen... (dat was et woord!)
In de bios snap ik er al helemaal geen reet van...
Volgens me vader moet je de kaarten handmatig in dos instellen, maar ik ken geen programma''s waarmee je dat kan doen..
Oh ja en er was nog iets, ik heb één programmatje gevonden, maar als ik ermee in windows wil kijken hoe me vga kaart staat ingesteld in het pci slot (heeft trouwens ook geen irq toegewezen...) dan ziet ie maar een slot (terwijl me mobo er 4 heeft) maar in dos ziet ie ze allemaal maar hij ziet de kaarten niet die in de slot''s zitten, maar de ISA kaart wel...
Wie kan me helpen...
SPECS:
Chaintech 5IFM(0)
Chipset: Intel 430HX
CPU type: Socket 7
Form Factor: AT
Expansion slots: 4x PCI, 4x ISA
Memory Slots: 4x SIMM
BIOS:
Energie EPA POLLUTION PREVENTER
Award Modular BIOS v4,51pg, An Energy Star Ally
Copyright (C) 1984-96, Award Software, Inc.
06/13/1996
PENTIUM-S CPU at 133Mhz
Memory test : 32768 OK
Award Plug and Play BIOS Extension v1.0A
Copyright (C) 1996, Award Software, Inc.
Press Del to enter SETUP
06/13/96-i430HX-2A59FC39C-00
Ik heb er nu ff tijdelijk een ISA netwerk kaartje inzitten nu ik dit bericht aan et typen ben om op internet te komen...
De internet kaart van chello zit nu dus voorlopig ff in me broertje''s pc maar het is de bedoeling dat de 5 poorts-hub van realtek en de internet kaart van chello van et merk Farallon (Hoe noem je zo''n kaart eigenlijk?!?) in de server komen te zitten en gaan werken...
Maar ik heb een klein probleempje...
Die ISA kaart die er nu inzit is echt so simple as can be => tijdens HCC voor een knaak gekocht => en die werkt gewoon fantastisch...
Windows herkent em en "assigned" em een irq toe zoals et hoort...
Maar als ik de PCI kaarten erin stop
* Farallon ethernet PCI card of Intel 21041 Based ethernet PCI card (zo herkent ie ze..)
* Realtek RTL8029 PCI Ethernet NIC
Herkent ie ze en installeert ie ze ook, maar telkens is er volgens windows iets mis met de drivers of stuurprogramma''s...
Maar er worden geen irq''s "geassigned", alleen maar I/O adressn...
Dit begrijp ik niet want bij mij, me broertje en zelfs me ma''s pc krijgen precies dezelfde kaarten wel een irq toegewezen... (dat was et woord!)
In de bios snap ik er al helemaal geen reet van...
Volgens me vader moet je de kaarten handmatig in dos instellen, maar ik ken geen programma''s waarmee je dat kan doen..
Oh ja en er was nog iets, ik heb één programmatje gevonden, maar als ik ermee in windows wil kijken hoe me vga kaart staat ingesteld in het pci slot (heeft trouwens ook geen irq toegewezen...) dan ziet ie maar een slot (terwijl me mobo er 4 heeft) maar in dos ziet ie ze allemaal maar hij ziet de kaarten niet die in de slot''s zitten, maar de ISA kaart wel...
Wie kan me helpen...
SPECS:
Chaintech 5IFM(0)
Chipset: Intel 430HX
CPU type: Socket 7
Form Factor: AT
Expansion slots: 4x PCI, 4x ISA
Memory Slots: 4x SIMM
BIOS:
Energie EPA POLLUTION PREVENTER
Award Modular BIOS v4,51pg, An Energy Star Ally
Copyright (C) 1984-96, Award Software, Inc.
06/13/1996
PENTIUM-S CPU at 133Mhz
Memory test : 32768 OK
Award Plug and Play BIOS Extension v1.0A
Copyright (C) 1996, Award Software, Inc.
Press Del to enter SETUP
06/13/96-i430HX-2A59FC39C-00
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen