Toon posts:

[BC3] Goldfinger TD2 en Athlon 750

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Heb een Athlon750 en een td2 van innovatek op mijn Abit KA7 bordje geprikt. Als ik de TD2 erop zet dan boot mijn pc niet meer. Heb de instrukties van Innovatek gevolgd, maar zonder resultaat. Heb de TD2 nu staan op 900mhz en 1,8v. Hier stond ie ook op voordat ik mijn conf in een nieuwe kast gebouwd had (nu met 4 fans, chieftec) en toen deed ie het perfect ! ZOu ie het te koud hebben ??

Ik snap er geen donder meer van !!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Probeer eens op te starten met de TD2 eraf. Als hij nu wel boot weet je zeker dat er iets met de TD2 is. Ik heb zelf met mijn Athlon 700 ook gehad dat ik de jumpertjes vanaf de verkeerde kant |:( gezet had. Het kan zijn dat of de TD2 defect is (niet echt waarschijnlijk) of dat je de processor toch iets beschadigd hebt. Als hij ook zonder de TD2 niet opstart wordt het zo kaal mogelijk opbouwen en alles controleren om te kijken wat er niet goed aangesloten / defect is geraakt. Suc6.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:44
Heb je wel een voeding die genoeg watjes geeft?

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 10:53 schreef Elteor het volgende:
Probeer eens op te starten met de TD2 eraf. Als hij nu wel boot weet je zeker dat er iets met de TD2 is.
Dan gaat alles perfect.
Het kan zijn dat of de TD2 defect is (niet echt waarschijnlijk) of dat je de processor toch iets beschadigd hebt.
Lijkt me onwaarschijnlijk, want ik heb mijn gehele moederbord inclusief processor,geheugen en td2 overgebouwd.... Ik had dus nix veranderd aan de plaats, instellingen etc.

Verwijderd

Topicstarter
350 watt enermax. Genoeg ??

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:44
Op woensdag 25 april 2001 11:25 schreef Mafkikker het volgende:
350 watt enermax. Genoeg ??
Moet wel genoeg zijn ja.

What a fine day for Science! | Specs

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-08 19:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hey,

Verander je bios settings even.
Cpu voltage niet op auto maar manual aangeven (1.8Volt)
FSB niet op Auto maar: 100 MHz

Als dit niet werk, jumperfree mode opheffen.

Staan de jumpers goed op de TD2?

Hou je wel rekening met de Cache divider?

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 13:34 schreef meendering het volgende:
Hey,

Verander je bios settings even.
Cpu voltage niet op auto maar manual aangeven (1.8Volt)
FSB niet op Auto maar: 100 MHz

Als dit niet werk, jumperfree mode opheffen.

Staan de jumpers goed op de TD2?

Hou je wel rekening met de Cache divider?
Hoe stel je deze zaken in je bios in ?? Jumperfree mode ? Hoe moet de cache devider staan ?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-08 19:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Uhh? That''s easy, gewoon tijdens het booten op "del" drukken en dan bij de opties de volgende dingen instellen die ik voorlegde.

Welke mobo heb je btw?

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 26 april 2001 09:04 schreef meendering het volgende:
Uhh? That''s easy, gewoon tijdens het booten op "del" drukken en dan bij de opties de volgende dingen instellen die ik voorlegde.

Welke mobo heb je btw?
Logisch ... op wat moet je cash devider staan 1/1000 ... wees ff concreet. Anders heb ik er nix aan en mijn mobo is een abit KA7.

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog iemand met een goed advies mbt tot de goede bios instellingen voor een KA7 ? :(

Verwijderd

Zet je TD2 eens in neutrale stand , dus alle settings in het midden. En boot zo eens

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij mijn K7V doet ie het eigenlijk nooit als ik die TD2 er zomaar ineens op zet (dus uit, td2 erop, en weer aanzetten), maar als ik ff de stroom eraf haal en dan weer opstart doet ie het ineens wel. Kennelijk slikt ie anders niet zomaar een nieuwe processor oid.

Verwijderd

Ik moest op mijn systeem de eerste keer ook de CMOS resetten. Mn TD2 stond op 600Mhz@1.8V. Aleen op deze manier werkte het. Ms. moet je je voltage nog iets hoger zetten, bv 1.85V.

Verwijderd

Ik zou je cache divider ff aanpassen. Die staat standaard op 1/2, en zet um dan op 2/5. Deze stand wordt het meest gebruikt. Je kunt um ook op 1/3 zetten. Maar ik zou 2/5 kiezen.

Greetz en succes

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe je je cache divider instelt hangt van de snelheid van je CPU en de soort cache af.. niet gewoon wat ''het meeste gedaan word'' |:(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
gebaseerd op experimenten en eigen ervaring met verschillende athlons varierend van 500 tot 700 mhz stock speed...

600/750 = cache divider 1/2
750/850 = cache divider 2/5
850/1000 = cache divider 1/3

* athlon 600 haalt +/- 900/950 kan varieren
* athlon 700 haalt +/- 950/1000 kan varieren

natuurlijk hang het er ook van af wat voor core je cpu bevat... hoog is good, laag is bad..

tests uitgevoerd op een AMD Fester B3 mobo..
AMD 751 Northbridge AMD 756 "viper" southbridge

de cache divider kan je het best met "Mathlon" instellen, dit komt in je autoexec.bat en zet je cache op de divider die je zelf instelt,. in je bios zet je L2 cache UIT! en Mathlon re-activeerd je l2 dus weer zodra het aangeroepen word, op je eigen settings!! voor Mathlon moe je me icq''en

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 11:38 schreef Mafkikker het volgende:
Is er nog iemand met een goed advies mbt tot de goede bios instellingen voor een KA7 ? :(
De handleing :?

Als je TD2 niet werkt moet je je voltage op je TD2 en in je Bios gelijk zetten. Eerst je bios op het gewenste voltage zetten, ff booten en pc uit en TD2 erop en voila, het werkt. Ik had het probleem ook.
Pagina: 1