[BC3] Bios setting weg: Jetway 694AS?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
Ik heb vor mijn 2de PC een el cheapo mobo''tje, de 694AS. Deze had eerst de mogelijkheid om de Vcore te setten. Gisteravond was die opeens weg!!!! Iemand wel eens eerder gehoord van een verdwijnende BIOS-feature of weet iemand hoe ik ''m weer terug krijg? Ik heb nog niet getest met CMOS-clear en nieuw bios flessen....

Zin.

Verwijderd

de oorzaak weet ik niet maar ik zou zeggen: resetten dat BIOS !

Zou kunnnen trouwens dat er ergens een instelling op AUTO staat of dat je je CPU expliciet hebt aangegeven (bijv. PIII-800) en dat je daarom het voltage niet kunt wijzigen. Zet dit soort dingen dus op UserDefine of iets dergelijks...

• Redheinz
Dat is ook mijn eerste optie, samen met flessen... Maar daar ben ik gisteravond niet meer aan toe gekomen (First-time linux.....).
het is 1 menuutje met proc-setup, kan je verder niets op auto zetten, alleen maar dingen op default... Op mobo ook geen jumper... Ik was ERG verbaasd :?

Zin.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Krijg je hé met die Jet(doe ze heel gauw)Way moederborden
Heb er zelf ook 1 gehad en ik kan niet anders zeggen ELLENDE 1 BROK ELLENDE
Neem een asus of msi dan ben je beter af al moet ik zeggen heb nu een ECS plank in de 2e PC zitten met sound en dat loopt tot nu toe perfect (had ik niet verwacht)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Redheinz
Ja, heel feestelijk, maar ik heb juist expres die jetway gekocht (verder trouwens prima) omdat ie erg cheap is (fl. 200,-)... Was voor mijn 2de PC, celly 533A @ 800 welke het ook prima op 1,5 (=1,57 actual) doet, proc had ik toevallig nog liggen. Voor een beetje Linux bekijken/klooien.
Asus/MSI expres niet gekocht omdat je dan minimaal 300 kwijt bent... En daar had ik dus geen zin in. Ik was al blij verrast dat er Vcore regeling in Bios zat.... Is nu echter pleite. En ik denk dat ie op 800 net iets stabieler loopt met een beetje extra juice...

Zin.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Volgens mij ken je alleen niet de agp en pci bus instellen op die Kl*t* bordjes en loopt je systeem dan waarschijnlijk nie echt stabiel op een hogere fsb snelheid.

Oftewel zo''n goedkoop jetway bord heb ie geen reet aan als je gaat overclocken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Redheinz
Hartelijk dank.

Zin.

Pagina: 1