Toon posts:

[BC3] BIOS geflasht!!! Mislukt!!! Wat nu??1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste...

Ik heb gisteravond mijn BIOS geflasht maar op de een of andere manier is die vastgelopen dus heb ik op reset gedrukt en toen zei die van ik doe niet meer mee doe het zelf maar en dat vind ik niet echt leuk!!
Wat kan ik hier aan doen? Het gaat om de K7T Master van Microstar.

Matthijs

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 21:36
Je kan hem proberen te ''Hotflashen''

hier is een stappen plan:
1. Zoek een vriend met het zelfde mobo
2. verwisel je eigen bios met die van het mobo van je vriend
3. booten in dos.
4. als je pc opgestard is voorzichtig je eigen bios terug plaatsen. (pas op want het staat onder stroom)
5. Flash je bios met het bios wat wel werkte, 1.0 versie o.i.d. (zorg natuurlijk dat alle tools op een diskette hebt staan;))
6. Reboot.
7. Werkt alles? dan is het gelukt.

Natuurlijk is deze operatie zeer risicovol!!! Let dus goed op met wat je aan het doen bent.

Een andere optie is om een werkend bios te bestellen bij de fabrikant. Dit gaat je een hoop geld / tijd kosten.

suc6

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
je hoeft niet perse iemand te hebben met hetzelfde mobo je pakt gewoon een andere pc met dezelfde socket voor het bios en zelfde voltage start die pc op ropt het bios eruit ragt je verkeerde bios erin en flashen maar!
met een isa vidokaartje opstarten wil ook nog wel eens werken

Verwijderd

Misschien kun je anders bij de winkel waar je het mb hebt gekocht vragen of zij het voor je willen doen. Misschien kost het iets maar dan gaat het wel goed waarschijnlijk en je hoeft zelf niet te kloten.

Wel kut, ik had het laatst ook maar m''n kt7a-raid heeft altijd de optie om te booten met flop, ook zonder bios :)

Verwijderd

Topicstarter
Beste...

Ik heb Microstar Nederland gebeld en die hebben gezegd dat ik mijn BIOS moet op sturen en dan wordt hij daar geflasht voor mij. Dat is service niet!!!:):)

Matthijs

Verwijderd

Van ABIT wist ik het (daar moet je geloof ik wel verzendskosten betalen ), maar van microstar had ik zoiets nooit verw8. Bij Abit betaal je voor zo''n service(aanschaf bedoel ik dan natuurlijk), maar van microstar is het helemaal toppie
Pagina: 1