[BC3] Paar vraagjes over bios flashen

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

Ik wou graag de volgende dingen ff weten voordat ik m''n bios ga flashen. Ik heb een abit kt7a raid mobo.

De bios die ik wil flashen heeft de zelfde raid bios erbij in. Blijft mijn huidige raid array wel bestaan als ik de nieuwe bios flash :?

Hoe vaak kun je, je bios chip ongeveer flashen :?

En hoe zit dat nu precies met dat bootblock in bios. Blijft dat altijd ongemoeid :? Dus als er iets fout gaat tijdens flashen (stroom valt uit, floppy read error etc.) Kan ik altijd nog weer bootten vanaf floppy en opnieuw flashen :?

Bios revisie YH is de laatste officiele bios versie. Klopt dit :?

Alvast bedankt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Iemand :?

Search levert mij niet echt overtuigende antwoorden

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Met een BIOS-flash van je RAID-controller blijft je RAID-array nog gewoon bestaan.

Gaat het tijdens het flashen mis, kun je er van uitgaan dat je een verneukt bordje hebt.
Je kunt echter dan nog je bios-chip mee naar de shop nemen, die em dan tegen een kleine vergoeding opnieuw kunnen flashen.

Het flashen van een BIOS kan theoretisch gezien ondeindig keer gedaan worden.

Offiele BIOS-versies staan op www.abit.com.tw, als daar YH als laatste staat is dat de laatst officiele BIOS

• BC3 Victim
Met flashen heb je ook de optie om het flashen van bootblock over te slaan.

Waarom wordt dit nooit in de parameters opgegeven als je flashfile donwload van abit.

Dit is dan toch veel veiliger :? Als het mis gaat kun je tenminste nog bootten van flop of zie ik het nou verkeerd.

Ik zie alleen maar dat het hele bios opnieuw geflashed wordt. Dus ook het bootblock.

Oh ja het gaat hier om een kt7a raid bios.

En weet iemand of die laatste beta versie beetje betrouwbaar is :? Kt7ztb01 geloof ik. Dat is die zogenaamde 686b bugfix.

• BC3 Victim
En weet iemand of die laatste beta versie beetje betrouwbaar is Kt7ztb01 geloof ik. Dat is die zogenaamde 686b bugfix.
Daar moet je niet vanuitgaan.