[BC3] Upgrade van BP6 naarrrrrrr.....

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Ik heb nu
-BP6
-2*C366@545MHz
-256MB PC100 (geloof ik, kan ook 133 zijn, kan je dat testen?) ECC RAM
-IBM DTLA 45GB ata100 (zit nu op ata33)
Etc.

Ik heb 1500 piek over voor sneller :)

Ik weet niet superveel van hardware (zeker de laatste tijd met al die nieuwe socket a mobo''s en DDR in opkomst), maar een athlon 1000-1200MHz (en dan nog overklokken) wil ik wel.
RAID hoef ik voorlopig niet, ik ga toch geen 2e snelle hd kopen. En ik wil 256MB RAM, maar moet ik SDRAM of DDR willen (of kan ik mijn huidige reepje houden?), en WTF maakt het uit of het CAS2 of 3 heeft?
Op welk mobo ga ik dat willen? Op een of andere Asus K7V of een Abit KT7A of toch stiekem een bitse MSI?
En ik heb nu een 230watt voeding, dat zal wel 300 moeten worden? (heb 3 HD''s waarvan 1 7200RPM, verder 2 videokaarten, 4 apparaten aan een usb hub, een zipdrive, een scsikaartje met een writer en een cdrom eraan, een ide cdrom, een sblive en 2 nics)

Dus: is het wachten op DDR nuttig, is 266MHz fsb nuttig tov 200 (denk et wel, maa r dan moeten we nieuwe ram), welk mobo heeft de voorkeur, welke cpu (Athlon 1GHz, 1,2GHz, 200/266MHz???).

Ik hoor graag als je hier een mening over hebt en tips voor mij. Ik draai w2kpro, sjop veel, rip af en toe een DVDtje en een CDtje, en surf vrij agressief :).
Alvast bedankt, alle tips zijn welkom...

edit: Ik wil ook nog een nieuwe kast denk ik, maar alleen als ie niet te duur is, maybe dus in combo mnet een 300W voeding. Ik heb nu een fulltower en volstaat op zich wel al is ie niet zo ruim zijn er kasten/voedingen met extra lange voedingskabels enzo en een voeding die niet ongeveer INje mobo zit?)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

een vp6 met p3 700 2 keer ???

• RubZie
Op dinsdag 24 april 2001 23:19 schreef teo het volgende:
een vp6 met p3 700 2 keer ???
Ik ben er na mijn BP6 nou nog niet achter welk prog er nou goed SMP''t... PS in ieder geval niet, en de meeste andere standaard windows apps ook niet. Ik doe geen 3Dshit, dus ja ik weet niet wat ik met 2 procs moet ei''k :) Bovendien is het een stukje duurder dan 1 snelle athlon...

Verwijderd

w2k en linux en adobe foto en premiere en lsx encoder

• RubZie
Op woensdag 25 april 2001 20:21 schreef teo het volgende:
w2k en linux en adobe foto en premiere en lsx encoder
Als ik bijvoorbeeld een filterjte of een andere zware bewerking doe in fotosjop, komt de CPU nooit boven de 50% uit, er wordt dus maar 1 proc gebruikt... Ligt dat aan mij dan? (zo ja dan wat doe ik eraan, want zo heeft een dualcpu systeem geen nut voor mij :))

• RubZie
Na enige consultatie kwam daniel tot de volgende conclusie :)
<Daniel> Ruben: MSI K7T266 Pro + 256 Mb PC2100 DDR (Dane-Elec) + AMD Athlon 1200 = 1378
Zijn we het daarmee eens?

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 09:31
Hij zal het wel weten :).

Nee, lijkt me een mooi systeempje. Met zo''n 100,- voor een 300W voeding zit je mooi op je bedrag. Wat voor videokaart heb je trouwens?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 26 april 2001 01:59 schreef RubZie het volgende:

[..]

Als ik bijvoorbeeld een filterjte of een andere zware bewerking doe in fotosjop, komt de CPU nooit boven de 50% uit, er wordt dus maar 1 proc gebruikt... Ligt dat aan mij dan? (zo ja dan wat doe ik eraan, want zo heeft een dualcpu systeem geen nut voor mij :))
Gebruik je wel Windows 2000/NT? :)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
tuurlijkgebruikt-ie Windows 2000/NT, anders zou de processor belasting 100% zijn - Windows 9x ziet je 2de proc echt helemaal niet.
Je zou 2 mp3''s of Divx;-)''en tegelijk kunnen coderen, zonder snelheidsverlies. Als je niet weet hoe je twee CPU''s kunt benutten, waarom heb je ze dan?

Als je niet bang bent om te solderen aan je mobo, dan kan je je BP6 ook vet upgraden, naar een dual PIII 800 systeem. Er staat ergens op internet een verhaaltje over. De modificatie viel nog wel mee (1 draadje trekken, grotere condensatoren hier en daar, en een spanningsregelaar vervangen geloof ik). Je hebt ook een aangepaste BIOS nodig, die stond ook op die site (helaas kan ik die nu dus niet meer vinden, sorry)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• ajvdvegt
  • Laatst online: 15-08 12:40

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
MSI 694D Pro AR + 2x P!!! xxxxMhz

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Dual Celeron 550 is equivalent in snelheid met Duron 925 qua }:O
Dus als je gewoon iets >1Ghz koopt is het altijd prijs in feite.
Tja DDR is leuk, maar ''traditioneel'' geheugen wat draait op 133Mhz (FSB 266 dus) gaat bijna netzosnel en kost 1/4 in prijs.
En kopen op toekomstige uitbreidbaarheid is altijd een foute investering. Je moet kopen wat je nu nodig hebt en niet vooruit denken dat SDR geheugen wel eens makkelijk zou kunnen zijn als je straks misschien! weer upgrade.

• RubZie
Op vrijdag 27 april 2001 01:54 schreef erniemars het volgende:
Dual Celeron 550 is equivalent in snelheid met Duron 925 qua }:O
Dus als je gewoon iets >1Ghz koopt is het altijd prijs in feite.
Tja DDR is leuk, maar ''traditioneel'' geheugen wat draait op 133Mhz (FSB 266 dus) gaat bijna netzosnel en kost 1/4 in prijs.
En kopen op toekomstige uitbreidbaarheid is altijd een foute investering. Je moet kopen wat je nu nodig hebt en niet vooruit denken dat SDR geheugen wel eens makkelijk zou kunnen zijn als je straks misschien! weer upgrade.
Ik koop gewoon bij crucial zelf en dan kost me een reepje DDR 256MB 360 piek... Is 100 meer dan SDRAM, dat lijkt me het wel waard.

Verder ga ik niet zitten solderen aan m''n BP6, dat gaat me net iets te ver, en dat dual systeem kocht ik omdat ik verwachtte dat veel progs (zeker PS, dat ik veel gebruik) wel multidraadjes kon, niet dus :(

Pagina: 1