Toon posts:

[BC3] Hmpf. Computer boot niet meer... heel vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai! ''k ben net ff in m''n bios aan het kijken geweest..... en heb ik m''n bussnelheid wat teruggezet.... naar 103 fsb.... en ook nog even m''n sdram op TURBO gezet ipv 10ns... en nu boot ie niet meer

''k heb zo''n mooi D-led systeempje op m''n mobo zitten... en hij stopt bij PROCESSOR INITIALISATION... :( betekend dit... dat... mijn... processor.... :'( overleden is? :'(

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Geen paniek,

Gewoon ff bios resetten of anders het batterijtje van je mobo eruit halen (en weer terugzetten.

Je zet je bios op deze manier weer terug naar de fabrieks instellingen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
het is trouwens een MSI K7t pro. en een AMD DURON 800.....draaide eerst op 856.... nu teruggezet naar fsb 103... maar nu doet ie ut niet meer dus

Verwijderd

Topicstarter
zal ik ff proberen! thx.

Verwijderd

Topicstarter
NEE!!! hij doet het NOG steeds niet. ook niet na het eruit halen van het BATTERIJTJE!! :( wat moet ik nu doen?? :'(

Verwijderd

Topicstarter
KAN IEMAND ME HELPEN!?!? ik heb hem namelijk nodig voor school en m''n werk!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als je hem probeert te booten, word die processor dan warm?????
Als dat niet zo is dan kun je met een gerust hart één minuut stilte houden.
Want dan is die dood. :'(

Krankzinnige muziek vind je hier.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:03
lijkt me sterk dat je je proc dood maakt met de bussnelheid lager zetten.

heb je meer gedaan, bijvoorbeeld ff aan je koeler gewrikt ofzo?

en als je btw je geheugen te snel instelt wil die ook niet booten.

probeer es met INS ingedrukt de computer aan te zetten.
anders resetten met jumpertje, terwijl de stekker uit je pc is, of nog een keer proberen dat batterijtje eruit te halen.

dit zijn alle opties, maareh ben maar gerust, van een paar bios instellingen gaat je proc echt niet dood.

Verwijderd

Topicstarter
In plaats van een minuut stilte heb ik m''n vinger net een minuut onder de kraan gehouden! HIJ LEEFT !! :7 .....

wat nu..... moet ik m''n computer opstarten zonder geheugen?? kan dat helpen?? of moet ik iets anders doen (INS ingedrukt houden probeer ik zowieso ff)...

Maar het vage vin ik dat ie stopt bij: PROCESSOR INITIALISATION???? plz explain and you''ll get a :*

Verwijderd

Topicstarter
Hoe reset ik de bios??? Ik ben daar newbie mee.... --> kan iemand me uitleg geven???

bedankt

Verwijderd

De batterij moet je er niet 2 seconden uithalen en ook niet 1 minuut, maar flink wat langer. De CMOS chip die je instellingen bewaart, kan ze wel eens vrij lang bewaren zonder batterij. Dus ff een half uur eruit laten. Als je je BIOS wilt resetten, zoek dan in het boekje naar de jumper waar dit mee moet. Staat er zeker in! :)

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
Kweenie of je mobo een jumper heeft voor de bios. Als dat zo is moet je die ff kortsluiten, pc aan, pc uit, jumper weer eraf, pc aan en dan moet de bios weer gereset zijn.

Geen jumper? batterijtje eraf, stroom eraf, paar uurtjes laten sudderen, batterijtje erop en klaar is ie!

EDIT: shit, net te laat :)

Verwijderd

Topicstarter
thx guys.... hij doet ut weer!!!

(ondanks dat ik bijna 220 door m''n lijf had.... maar da''sweer een ander verhaal..... post ik ook nog wel es :))
Pagina: 1