Toon posts:

[BC3] VIO (I/O voltage) aanpassen op A7A266?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee hoe je het I/O voltage aanpast op een ASUS A7A266?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Jumper VID op enabled zetten.
Nu moet je via het bios de voltage in kunnen stellen.

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar zo zou het moeten werken.

Zodra ik ga overklokken hoor je het wel....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ik heb zelf het asus a7a266 bord en ik begrijp niet waarom jij deze vraag hier neerzet, kijk voor de grap eens in je bios.
Daar kan je hem gewoon instellen man.|:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Daar kun je hem dus niet instellen (alleen het Core voltage)...

• BC3 Victim
Hmm.. oh ja, ik had ergens bij een van de vele testen van de a7a266 gelezen dat er een ongedocumenteerde jumper op het bord zit.
Ik heb die jumper zelf ook op het bord zitten, en tot nu toe heb ik pas 1 site gezien waar deze jumper beschreven is:

http://www.ocworkbench.com/hardware/asus/a7a266/a7a266reviewp5.htm

Daarmee kun je dus het AGP voltage 10% mee omhoog gooien.
Verder staat er inderdaad niets in de bios.

Ah..! ik zie net dat er een nieuw beta bios is die de performance iets moet verbeteren.
Misschien dat er ook extra i/o voltage opties bijzitten (of jumperless multiplier instellen!!!???)

http://www.amd3d.com/

Al iemand uitgeprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, die vage jumper had ik gezien, maar eens proberen dan...

Dat beta BIOS (1004 beta 2) geeft twee opties extra, één voor het geheugen, en één of AGP fast writes in te schakelen...

edit:
Die jumper is blijkbaar bedoeld om het DDR geheugen 10% meer voltage te geven, niet het AGP slot!

• BC3 Victim
Heeft iemand al geprobeerd het DDR voltage met 10% omhoog te gooien???
zo ja... post dan aub ff de resultaten.
Ik ben erg benieuwd namelijk.:)

• BC3 Victim
nu we het toch over de a7a266 hebben, wie weet waar ik het standaard bios kan downloaden, voor als ik hem ooit nog eens nodig mocht hebben.

• BC3 Victim
Dit is een van de (vele) links naar bios-files:

ftp://ftp.mathematik.uni-marburg.de/pub/mirror/asus/mb/socka/m1647/a7a266/

Pagina: 1