[BC3] en weer een kapotte AMD core :-(

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Ja hoor, ik vol goede moed een nieuwe Thunderbird CPU halen ter vervanging van mijn oude Duron 700 en dan brokkelt die klote core af. Lekkere brand lucht in de pc kast... Goed, ik heb dus nog enige hoop dat ik het ding wellicht kan laten vervangen ofzo (garantie?), en anders gaan we toch maar op de sleutelhanger toer!

Bah, wat voel ik mij klote op het moment. En het had zo''n mooie avond kunnen worden ;)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Op dinsdag 24 april 2001 18:47 schreef Sixkiller het volgende:
Ja hoor, ik vol goede moed een nieuwe Thunderbird CPU halen ter vervanging van mijn oude Duron 700 en dan brokkelt die klote core af. Lekkere brand lucht in de pc kast... Goed, ik heb dus nog enige hoop dat ik het ding wellicht kan laten vervangen ofzo (garantie?), en anders gaan we toch maar op de sleutelhanger toer!

Bah, wat voel ik mij klote op het moment. En het had zo''n mooie avond kunnen worden ;)
is de TB of de Duron nu toasted ?

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Mijn mooie nieuwe Tbird 1,1ghz is dus dood...... Tsja... Ik voel me nog steeds best wel rot.... Bah... En dan denken "dit zal mij nooit gebeuren..."

• Vrieskist
ik heb ook een TB800 gekocht :)
en die koeler die ik al heb is gigantisch

dus ik hoop dat ik alles er een beetje fatsoenlijk erop krijg :D :D

(/me heeft die TB800 online besteld maar heeft em nog niet binnen)

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Tsja, het probleem is en blijft dat die AMD CPU''s een ''zwakke'' core hebben.. Wellicht dat hun design beter zou zijn als de core niet zo hoog boven de rest van het geheel uitstak. Maar goed, de meeste koelers zijn dus vrij ellendig om ze op een goede manier te monteren. Ikzelf heb een TT Chrome Orb en een TT Mini Super Orb en het zijn beste koelers, en ik heb verder geen problemen ondervonden met mijn Duron systeem alleen nu net die Tbird gaat kapot..

Maar goed, ik ga proberen om dit via AMD te regelen en anders heb ik wellicht nog een andere mogelijkheid tot het krijgen van een nieuwe CPU. Ik vind 600,- voor een sleutelhanger een beetje errug veel.....

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 11:37
Vandaar dat ik maar ff investeer in fl 32.50 voor een Copper spacer.. ik denk dat het dan wel een heel stuk lastiger is om de core te kraken :)

Verwijderd

wat is AMD toch SUPER he... ;)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Op dinsdag 24 april 2001 19:51 schreef Xtuv het volgende:
Vandaar dat ik maar ff investeer in fl 32.50 voor een Copper spacer.. ik denk dat het dan wel een heel stuk lastiger is om de core te kraken :)
Loop je dan geen kans op kortsluiting?

Een cliche is ooit origineel begonnen

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 21:14

ALH

Op dinsdag 24 april 2001 19:55 schreef RenevdVeen het volgende:
wat is AMD toch SUPER he... ;)
:D:D:D

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Ik heb geen problemen met AMD... Ze maken in principe goed spul, en dit soort dingen gebeuren nu eenmaal.. Tsja, shit happens... Ik zou het alleen erg netjes vinden van AMD als ze hier een of andere RMA regeling voor hadden, omdat het al zo vaak voorgekomen is....

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 19:28 schreef Vrieskist het volgende:
ik heb ook een TB800 gekocht :)
en die koeler die ik al heb is gigantisch

dus ik hoop dat ik alles er een beetje fatsoenlijk erop krijg :D :D

(* Vrieskist heeft die TB800 online besteld maar heeft em nog niet binnen)
Als je slim bent koop je er ff een coper spacer bij! ;)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm :(

Gecondoleerd dan maar

Verwijderd

shit happens

Verwijderd

Als er echt grote hoekjes van je core afzijn kan je fluiten naar je garantie. Ik had echt allang een spacer gekocht, dat bespaart echt superveel ellende. Ik heb er zelf 1 op mijn t-bird en mijn broertje heeft er 1 op zijn duron en de koelers zijn er aardig wat afgeweest.

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Wellicht dat ik toch eens moet gaan kijken voor een nieuwe koeler.... Die Thermaltake Mini Super Orb zal vast en zeker ook meegespeeld hebben bij het slopen van mijn CPU..... Toch maar eens kijken voor een shim en een mooie Globalwin koeler ofzo... Iemand enig idee of de manier waarop Globalwin''s vastgemaakt worden enigzins beter is dan die klote Thermaltake dingen?

edit:

Het hoeft trouwens niet een super koeler te zijn, ik ben niet van plan om te overklokken, maar ik wil wel een koel systeem. Mijn huidige Duron 700 draait met een Chrome Orb bijna 65 graden celsius als ik een uur of twee/drie Tribes 2 heb zitten spelen.... Vindt m''n systeempje niet leuk....

Iemand ervaring met die Coolermaster DP5-6H51''s?

Verwijderd

Knap werk hoor,
ik heb al een paar keer kijhard een proc. op de vloer laten pleuren (houten vloer he) nix aan de hand en het werk ook nog, this wel AMD die ik LIET vallen >:)

jullie zijn denk ik een beetje lomp ;)

(het was wel een oude AMD proc. he niet een vette DURON of zo) :)

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 20:17 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik had echt allang een spacer gekocht, dat bespaart echt superveel ellende.
Kan je mij uitleggen wat dit exact is ? kga namelijk volgende week een Athlon 900 of 1000 kopen en wil de kans zoveel mogelijk verkleinen om die meteen te slopen..(ben newbie op gebied van koeling)

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 21:15 schreef Qorne het volgende:
Knap werk hoor,
ik heb al een paar keer kijhard een proc. op de vloer laten pleuren (houten vloer he) nix aan de hand en het werk ook nog, this wel AMD die ik LIET vallen >:)

jullie zijn denk ik een beetje lomp ;)

(het was wel een oude AMD proc. he niet een vette DURON of zo) :)
Dat is nu net het hele probleem.. Eigenlijk hebben alleen die Duron/Tbirds last van een core die snel kaput gaat. Ik ga absoluut niet lomp om met die dingen, en dit is inmiddels mijn 4''de AMD cpu.. Nooit problemen mee gehad.

• Meister
  • Laatst online: 20-07 14:18
Sixkiller ja die TT''s zijn nu eenmaal berucht :'( Heb zelf zo''n Coolermaster DP5-6H51 en hem er op zetten vereiste wel enige kracht maar ik had niet het idee dat ik daarbij kans liep mijn T-bird te slopen. Het is overigens zeker geen overclockers heatsink; mijn T-Bird 800 op 6x133 gaat onder zware belasting tot 49 graden.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
goedkope troep dus .hehe

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 08:17
Op dinsdag 24 april 2001 21:33 schreef Meister het volgende:
Heb zelf zo''n Coolermaster DP5-6H51 en hem er op zetten vereiste wel enige kracht maar ik had niet het idee dat ik daarbij kans liep mijn T-bird te slopen.
Ik heb zelf dus ook veel gewerkt met zo''n coolermaster en het handigst is om ff een schroeven draaier te pakken, maar idd nooit problemen gehad (9x gebruikt), heb 1 keer een dooie AMD Duron gehad, maarja toen was tijdens het bevestigen van de cooler het moederbord gaan schuiven (tip: maak de tafel/bureau waar je aan werkt ff vrij (geen boekjes en dozen van moederboarden laten liggen):o).

Verwijderd

Bij mijn TB 1200 vorige week ook een knarsend geluidje toen ik mijn Spire Orb monteerde. Ik kreeg het warm, vervloekte die Spire koeler, maar alles draait gelukkig wel. De processor wordt alleen wel warmer dan ie bij zijn (of is het haar) vorige eigenaar werd.

Grtzzz

Verwijderd

"Iemand ervaring met die Coolermaster DP5-6H51''s"

Ik heb em net vervangen door een "Molex Radial Fin voor TB 1.2ghz and up, high speed fan version).

Onder urenlange zware game/koeien load enz. houdt ie de CPU 5 graden koeler. Idle zijn de coolermaster en Molex gelijk qua temp.

Beiden 49c idle, 60 stressed (coolermaster) en 55 stressed (molex Radial Fin).

Heb met geen van beide enig probleem met monteren gehad. Same old story. LOODRECHT erop en dan met een schroevendraaier (Coolermaster) of met de groene hand-clip (Molex) vastzetten.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:26
mijn alpha is er al tientallen keren op en afgegaan .. geen stukkies van de core niets.

* Ronald denkt dat TT koelers op je buro beter staan, koelen toch niet als de beste

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

en maar klagen over die core MAAR DAN ZAL IK DE ENIGSTE LOMPE BOER WEL ZIJN OP DIT STUKJE AARDE DIE ZIJN COOLER MOLT MET MONTEREN

knapt mij die clip van de silverado mja heb er al een beter opgezet

ps. WAT IS DAT IN GODSNAAM MET DIE MOBO EN COOLER FABRIEKEN KUNNEN DIE GEEN ANDER SYSTEEM BEDENKEN net als met die mooie server cpu coolers die je er echt OPSCHROEFT

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 02:50 schreef SaintNightmare het volgende:
"Iemand ervaring met die Coolermaster DP5-6H51''s"

Ik heb em net vervangen door een "Molex Radial Fin voor TB 1.2ghz and up, high speed fan version).

Onder urenlange zware game/koeien load enz. houdt ie de CPU 5 graden koeler. Idle zijn de coolermaster en Molex gelijk qua temp.

Beiden 49c idle, 60 stressed (coolermaster) en 55 stressed (molex Radial Fin).

Heb met geen van beide enig probleem met monteren gehad. Same old story. LOODRECHT erop en dan met een schroevendraaier (Coolermaster) of met de groene hand-clip (Molex) vastzetten.
Waar kun je die Molex coolers ergens kopen? Zijn er (online) retailers in NL of heb je het ding moeten bestellen in de VS ofzo? Ik heb net even hun website bekeken en het ziet er idd allemaal goed doordacht uit....

Verwijderd

Als je goed kijkt zijn er 4 gaten rondom je socket. Deze zijn ervoor gemaakt zodat je met 4 (plastic) bouten de koeler op je cpu kunt plaatsen. Vaker worden de waterkoelers hiermee bevestigd.

SPACER: Ca. 1mm dik plaatje koper (of zilver ;) ) met een aantal gaten, om de kern van de cpu te beschermen tegen afbrokkelen van de randjes door de koeler.

COLDPLATE: plaatje die op je cpu en spacer wordt geplaatst om de hitte beter te verspreiden, ook meestal van koper of zilver.

Wat zijn die Orb-vormige koelers klote gemaakt met die bevestigingsmethode :(:(:(

• Vrieskist
Op dinsdag 24 april 2001 20:12 schreef eXistence het volgende:

[..]

Als je slim bent koop je er ff een coper spacer bij! ;)
die zit al in de koeler verwerkt :)

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Heren en evt. Dames, bedankt voor alle steunbetuigingen! Inmiddels heb ik de defecte CPU omgeruild voor een nieuwe AMD Tbird 1100 en met dezelfde koeler (die mini super orb) geinstalleerd. Dit keer lijkt alles goed te werken. De CPU wordt niet warmer dan 50/51 graden als ik de processor voor 100% belast met allerlei zooi en de boel dan een minuut of 30 laat draaien. Idle draait het systeem rond de 44... Best aardig in vergelijking met mijn Duron 700 die in 10 minuten van 54 idle naar ver boven de 60 schoot..

Er is natuurlijk altijd nog een kans dat er iets van de core is verdwenen, maar ik laat die koeler nu lekker zitten en ik merk het wel als mijn systeem gaar begint te doen. Dan ruil ik de CPU wel weer om ;)

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 09:25 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

die zit al in de koeler verwerkt :)
Ohjajoh!? :)

Wat voor iets zit er dan op?

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/coldplates_Coldplate.jpg     Afbeeldingslocatie: http://www.ned-cool.nl/images/spacer.jpg
Pagina: 1