Toon posts:

[BC3] Ik heb een aardstraal in m''n huis.. ofzo..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Want in 1 week twee pc''s met kuren is een beetje jammer. :(
Maar goed er is nu nog maar 1 probleem over met 1 pc, hetvolgende:
Ik zet de pc aan en eerst was het zo dat hij steeds maar bleef opstarten op willekeurige momenten. Dit gebeurde steeds tijdens de opstartprocedure. Dit moment kwam later in de week steeds sneller, dus hij startte steeds sneller opnieuw op en nu is het zover dat als ik de pc aanzet het monitor lampje groen word maar later weer op oranje slaat. De pc blijft wel aan met al zijn herrie en fans running, maar verder doet ie niets.

Bijkomend: er zit sinds een week of drie een nieuwe voeding in maar de pc heeft met deze voeding wel gewoon goed gewerkt een tijd. Is het zo dat er nog verschillende soorten voedingen zijn voor PC''s of maakt dat niet uit? Deze nieuwe is 300 Watt en ik hoop niet dat (zoals sommigen zegen) mij BX6 moederboard dat niet trekt ofzo.. (ach, dan maar AMD :))
Verder heb ik:
Celeron 333 (op 450 lopen)
254 Mb. geheugen
Abit BX6 mainplaat
Viper 550 of soms een Radeon DDR
AWE 32 soundcard
CTX Monitor die verder goed werkt

Iemand een idee? BVD!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hang es ff een spanningsmeter in je kutak, klinkt als onstabiel stroomnet...

Vermijd tevens wasmachines, electrische kachels etc etc op dezelfde stroomgroep.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. zou kunnen, zij het niet dat een andere PC wel probleemloos werkt op dezelfde stekkerdoos.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Leg een 8 van koper onder je bureau, daarna geen last meer van aardstralen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
FF een heel ander idee, waarom probeer je hem niet eerst terug op 333 MHz te zetten? Ik bedoel: Overclocked staat meestal synoniem voor instabiliteit...

Tis het proberen waard.
Of die voeding is gewoon niet goed (gaar?)

Verwijderd

en als je alles 8er een surge protector hangt??

• Knightwolf
Op dinsdag 24 april 2001 16:13 schreef Dumtrala het volgende:
Verder heb ik:
Celeron 333 (op 450 lopen)
254 Mb. geheugen
Abit BX6 mainplaat
Viper 550 of soms een Radeon DDR
AWE 32 soundcard
CTX Monitor die verder goed werkt
Trouwens: Je bedoelt zeker 256 MB ?

En verder nog: Wat bedoel je met "Viper 550 of soms een Radeon DDR ??? :?:?

Wissel je vaak je videokaart ofzow? Waar is dat goed voor dan? Als je geen beeld krijgt kan het ook goed zijn dat een (of beide) van je vid-kaarten niet lekker zijn, of dat je ze er niet goed in het slot geduwd hebt.

Het is allemaal het proberen waard.

* Knightwolf hoopt u hiermee van dienst te zijn geweest ;)

• Knightwolf
Op woensdag 25 april 2001 22:58 schreef Belegen_Kaas het volgende:
en als je alles 8er een surge protector hangt??
Ehmm... wat is dat ?? :o

Verwijderd

haha wat zijn aardstralen nou weer dan

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 23:00 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Ehmm... wat is dat ?? :o
dat is een geintje, hoop ik?

Verwijderd

Topicstarter
Aardstralen zijn dingen waar katten altijd naar kijken terwijl er niets is, stralen van energie die problemen veroorzaken met van alles en nog wat, paranormale verschijnselen teweeg brengen waar iedereen bang van wordt. :) Nou, allemaal prima, als m''n pc het maar weer weil doen, mwehehe! Goed, het was dus meer als joke bedoeld.

M''n andere pc doet het na een volledige re-install weer helemaal toppie, ook dus op die zelfde groep en stekkerdoos, EN op een andere groep (met niets anders, zoals: drogers, certifuges, dildo-opladers of ander geinig spul) deed die pc ook niets (die Celeron 333 dus). Deze Celeron 333 die dus als enige het probleem lijkt te hebben heeft de laatste 2 en half jaar gewoon zonder problemen op die groep gedraaid EN op 450 Mhz.

Ik denk msischien toch dat er iets mis is met die 300 Watt voeding die m''n mainboard gesloopt heeft ofzo... :'(
En wat is een surge dinges? :+

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 14:55 schreef Dumtrala het volgende:

En wat is een surge dinges? :+
Een surge ''dinges'' zorgt ervoor dat de spanning constant blijft. Oftwel haalt de spieken eruit.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 april 2001 22:59 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Trouwens: Je bedoelt zeker 256 MB ?

En verder nog: Wat bedoel je met "Viper 550 of soms een Radeon DDR ??? :?:?

Wissel je vaak je videokaart ofzow? Waar is dat goed voor dan? Als je geen beeld krijgt kan het ook goed zijn dat een (of beide) van je vid-kaarten niet lekker zijn, of dat je ze er niet goed in het slot geduwd hebt.

Het is allemaal het proberen waard.
Die Viper 550 heeft een TV OUT en die Radeon niet, en als ik een CD/DVD/DivXje wil kijken moek die Viper installeren. Voor games die Radeon 32 Mb. DDR, vandaar. BTW: beide kaarten werken goed in die andere PC, maar in die ''niet werkende'' pc zeg maar, (met die nieuwe voeding o.a.) als ik daar één van de grafische kaarten instop dan krijg je dus het probleem van restarten op willekeurige momenten en nu dus uiteindelijk het helemaal niet meer op kunnen starten. Het lijkt me niet dat die port voor een probleem zorgt en ze zitten goed in de port; ik heb ''m er een aantal keer uit en opnieuw ingestopt.
En die voeding... tja... die moet toch gewoon in orde zijn zou je zeggen..?
Pagina: 1