Toon posts:

[BC3] 100 of 133 FSB op CPU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS CUSL2 en zoek hiervoor een nieuwe CPU (Intel). Ik ben er nog niet zo in thuis, maar heb gehoord dat als je gaat o''clocken beter FSB100 kan nemen, en als je niet gaat o''clocken, FSB133. Is dit waar? Welke FSB raden jullie mij aan?

ThanX!!!

• Ehv_BramBo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-04 22:30
inderdaad ik heb dus een pIII600 eb (133 mhz dus) en die is bijna NIET over te clocken. Omdat de multiplier gelockt staat kan ik alleen de fsb aanpassen. En waar het aan ligt weet ik niet maar als ik deze boven de 146 zet dan wil hij niet eens meer door de bios heen komen.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op dinsdag 24 april 2001 14:00 schreef Ehv_BramBo het volgende:
inderdaad ik heb dus een pIII600 eb (133 mhz dus) en die is bijna NIET over te clocken. Omdat de multiplier gelockt staat kan ik alleen de fsb aanpassen. En waar het aan ligt weet ik niet maar als ik deze boven de 146 zet dan wil hij niet eens meer door de bios heen komen.
Hoe zou dat nu komen?? Je geheugen trekt het gewoon niet. Als je een VIA chip hebt, kan je nog proberen je geheugen te laten draaien op fsb-33Mhz, met een Intel zit je vast.

• Ehv_BramBo
Ja ik dacht dus ook al dat het of mijn PCI/AGP kaarten zijn of mijn geheugen.

Nu heb ik een Asus p3v4x mobo met Award BIOS versie 1005 maar ik kan nergens een een instelling vinden die de snelheid van de sloten en of geheugen zou kunnen verminderen.

Mischien dat iemand hier dezelfde bios heeft en deze instelling weet (meeste van de instellingen in de bios is voor mij namelijk abra cadabra :'( ).

Verwijderd

Hhm. ik heb ook dezelfde mobo. ik heb pas een pentium 933 133mhz besteld, dus die is volgens jouw slecht over te clocken :?,:(:(:( ik hoop dat je ongelijk hebt:)

• Ehv_BramBo
Mobo is zwaar relaxed. maar cpu inderdaad slecht over te clocken. Je had dus beter een 100 mhz cpu kunnen bestellen

Verwijderd

Topicstarter
dus voor mij is het beter een PIII-800 FSB100 te nemen dan een 933 FSB133?

• Ehv_BramBo
Als je hem wilt oc-en ZEKER WETEN!!! :)

Vind je dit niet zo belangrijk. Dan de 133 natuurlijk

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
als je een 800 neemt op 100 mhz, dan staat de multiplier op 8 en als je er eene neemt op 133 mhz, dan staat deze op 6.

Als je gaat overclocken betekent dit dus dat bij iedere 1 mhz fsb omhoog, er 8 bijkomen bji de 100 mhz versie en 6 bij de 133 mhz versie. Dus ik zou voor de 100 mhz gaan!

Kijk maar naar mijn ondertitel (celly=66mhz en nou loopt ie op 112 mhz fsb)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Op dinsdag 24 april 2001 14:50 schreef Mustapha het volgende:
Hhm. ik heb ook dezelfde mobo. ik heb pas een pentium 933 133mhz besteld, dus die is volgens jouw slecht over te clocken :?,:(:(:( ik hoop dat je ongelijk hebt:)
Deze is zoiezo al "slecht" over te klokken omdat de Coppermine core er bij 1GHz er al bijna mee stopt!!

Voor het lekkere oc werk moet echt een 700-800 E gekocht worden en dan op 133MHz zetten! Schijnen allemaal met goede koeling lekker te lopen....alleen de CPU is dan overgeklokt en de rest van de onderdelen (bus/mem) blijven allemaal binnen spec!

Het is mij wel gelukt om een redelijk resultaat te krijgen, maar daar was wel erg leuk geheugen voor nodig....Dat PC133 Rev.3 van Mushkin is echt da bomb....160MHz@2-2-2!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb mijn celeron een keer laten lopen op 133 en je kunt wel raden wat er gebeurde--->>:'(
Maarja daar leer je weer van.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1