Toon posts:

[BC3] BIOS flash vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe bios voor mijn mobo gedownload omdat ik over wil stappen op win2k.

Het moederbord is een:
DFI k6xv3+/66

Bij het flashen krijg ik de volgende foutmelding:
checksum CDA0H
The file size does not match

Ik heb gecontroleerd of het de goede bios versie is, en dit klopt.

Hoe los ik dit op?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Misschien handig dat je ook controleert of het wel het goede moederbord is :)

En anders weet ik het ook niet. Al meerdere keren geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Meerdere keren geprobeerd en het is idd het goede moederbord. Heb de doos en handleidingen bij de hand.

Verwijderd

1) niet juist geflasht
2) verkeerde flasher
3) verkeerde mobo versie
4) je hebt al nieuwste van het nieuwste

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
andere bios=andere checksum dus niks van aantrekken

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
The file size does not match
Weet je zeker dat je het juiste bios gedownload hebt? Er zijn nl. versch. uitvoeringen, met 1Mbit en 2Mbit bios chips. Waarsch. heb je een 1 Mbit chip en een 2Mbit bios, of andersom.. Hoe groot is het .bin bestand wat je hebt als nieuw bios? En hoe groot is het .bin bestand wat je krijgt als je ''save bios'' doet?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Weet je zeker dat je het juiste bios gedownload hebt? Er zijn nl. versch. uitvoeringen, met 1Mbit en 2Mbit bios chips.
Ik snap er werkelijk niets van. Van mijn mobo is echt maar 1 versie uit. Een 2Mbit voor zover ik weet. Er stond ook maar 1 bios op de dfi site.
Hoe groot is het .bin bestand wat je hebt als nieuw bios? En hoe groot is het .bin bestand wat je krijgt als je ''save bios'' doet?
De gesavede en de nieuwe zijn even groot :(
Ik snap er nu dus echt niets meer van.

Zonder nieuwe bios kan ik ACPI niet gebruiken in Win2k. Dat zuigt dus behoorlijk.

Als er iemand is die nog een alternatief weet....

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een andere plaats waar ik een nieuwe bios voor een DFI k6xv3+/66 kan vinden?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je zou kunnen proberen ipv. een ander bios een ander flash programma te gebruiken..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1