Toon posts:

[BC3] CpuIdle of Rain alleen voor Intel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me of CpuIdle cq Rain alleen voor Intel processoren is? Of helpt het bij AMD ook? Of kan je bij AMD beter een ander progje gebruiken?

En voor diegene, ik laat de KOE niet grazen.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Een zinloos programma voor iedere processor

Je idle temp gaat er van omlaag...nou en? Als hij al door warmte vastloopt als hij idle is, dan kan je je hele computer niet gebruiken.

De enige temp die van belang is is de temp die je hebt als je 100% CPU gebruikt. En dan werkt rain niet.

De idle kan je nog verder omlaag halen door de hele PC uit te zetten. Dan is hij nog koeler. En als je je processor er uit haalt en in het vriesvak legt is hij zelfs erg koud...maar op dat moment doe je er ook niets mee.

Voor dat er weer iemand gaat roepen dat je processor langer mee gaat bij lagere temperaturen: Dat klopt...ipv 50 jaar gaat hij dan 55 jaar mee.

Wie wil er nog een 1 MHz 6502 van 20 jaar oud van me kopen?. Hij ligt al 18 jaar erg koud te wezen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 15:09
Toch scheelt het ook wel wat kast temp, als je idle temp. 40c is en met dan proggie 30c of minder, dan daalt je kast temp. ook mee.. Dan duurt het iets langer voordat je kast weer warmer word mocht je weer gaan pc''en :D

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk moet zo''n processor 100% belast kunnen worden als het nodig is. Maar als mijn PC''tje elke nacht staat te downloaden, mag van mij die Idle naar beneden.
Zeker als je gaat overclocken. Wie zit er nu 24 uur lang te Quaken of te Unrealen? Niemand toch. Dus waarom 100% Idle?