[BC3] Dimm risercards

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb nu een 486 in een Tulip compact II kastje zitten (lekker gemod). Hierbij steunt de voeding gewoon op de SIMMs. Nu wil ik dat ding gaan ombouwen. Er komt een Abit TX5 met een Cyrix M2-200 en 64MB SDRAM in. Het probleem is nu dat die voeding dan nooit meer zal passen :(

Weet iemand een kaartje waarmee je een DIMM schuin in het slot kunt steken?

• _JGC_
  • Nu online
Hmm, niemand :?

Ze zijn er voor ISA en PCI, en voor 1U racks schijnen ze er ook wel te zijn, dus waarom niet voor mijn tulip kastje?

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 13:20 schreef _JGC_ het volgende:
Hmm, niemand :?

Ze zijn er voor ISA en PCI, en voor 1U racks schijnen ze er ook wel te zijn, dus waarom niet voor mijn tulip kastje?
Dat is wel zo (bv oud terratec 64 EWSXXL), maar naar weten zitten die dingen altijd direkt op de pcb gesoldeerd. Je kunt altijd proberen om aan oude hardware te komen en dan te gaan solderen ed. Ëchte"riserkaartjes zoals jij ze bedoelt zijn er volgens mij net

Verwijderd

K*t #55

• _JGC_
  • Nu online
Idd ja, K*T #55...

Ik zoek dus gewoon een printje die mijn DIMM een slag draait, zodat ik niet met de voeding in de knoei kom (in die 486 hangt ie nu op de SIMMs)

Ik denk niet dat voor DIMMs een risercardje maken een goede oplossing is. Ik denk zelfs dat kapot geheugen dan beter werkt :(