[BC3] K7 Turbo kapt vanwege hitte?

Pagina: 1
Acties:

• Wortel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06-2024
Ik heb laatst voor een kennis van mij een computer in elkaar gezet, MSI K7 Turbo (geen raid), Duron 700, Sb pci 128, etech modem, ATI Radeon sdr tv-out.

Alles werkt perfect, maar als je een tijdje aan het werk bent gaat soms de pc in een keer uit.:(
Na een paar uurtjes observeren, ben ik erachter gekomen dat dit gebeurt bij ongeveer 52 graden CPU temp (sensor onder de proc).
Is dit nu normaal en moet ik beter gaan koelen of moet ie 52 graden nog zat aankunnen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
in therie moet die dat aankunnen
heb je al geprobeerd om die processor te vervangen??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
oops
theorie moet het zijn....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:58
Wat voor koeler zit erop????

Verwijderd

Ik heb gister een zelfde moederbord gekocht maar met een athlon 1 gig.....
Mijn temperatuur is idle 62 graden!!!!!
(heb gewoon koeler gebruikt die ik erbij heb gekregen, Spire MA-324)
Stresses durf ik het nog niet echt te proberen. Maar zo rond de 74 graden wordt ie dan

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:58
Hey Wortel je bent toch niet vergeten om er wat koelpasta op te doen of wel....??

• Wortel
Er zit een of andere waardeloze Spire (MA324-20B3) koeler op met een TIM, die tim is inmiddels heel goed tot een flinterdun laagje gesmolten, dus dat moet goed zijn.

Verder geen afgebroken randjes op de core o.i.d.

Verwijderd

Heb je geen proggie geinstaleerd die je proc uitschakeld als ie boven een bepaalde temp komt.

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 09:45 schreef Sloppy het volgende:
oops
theorie moet het zijn....
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1848936#1848936

Hier al aan gedacht :D.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 24 april 2001 12:25 schreef M_G_ het volgende:
Heb je geen proggie geinstaleerd die je proc uitschakeld als ie boven een bepaalde temp komt.
of in de bios iets ingesteld..

• Wortel
Dan moet het iets in het bios zijn, want hij gaat nu wel heel gauw uit (scandisk e.d.).

Misschien idd toch een bios instelling, hoewel ik al heb gekeken, kon toen niets vinden.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:19
Op dinsdag 24 april 2001 09:27 schreef Wortel het volgende:
Is dit nu normaal en moet ik beter gaan koelen of moet ie 52 graden nog zat aankunnen?
Bij dit mobo zit de temp. sensor tegen de CPU aan. Bij andere moederborden is dit vaak niet het geval geloof ik. Daardoor is de meting van de temp. op dit mobo veel hoger (en nauwkeuriger). Een temp. van 52 graden is ook niks om je druk over te maken, dit is een heel normale temperatuur voor een Duron.

Engineering

• Wortel
Ja maar volgens mij gaat ie uit vanwege de hitte, ik heb nu de zijkantjes van de kast verwijderd en nu is ie 4 graden koeler en blijft nu wel aanstaan |:(

• BC3 Victim
Hm kan bijna niet aan de hitte liggen, aangezien een AMD processor tot 90 graden aan moet kunnen (wat ik echter niet aanraad).

Zeker weten dat de kast (hoe dan ook) geen kortsluiting ergens mee krijgt als je die erop hebt? Dat was bij mij wel het geval. bleek een schroefje tegen het mobo te liggen dat contact maakte met de kast.
Ik vond het nogal vaag, maar toen ik dat schroefje 2weghaalde was er niks meer aan de hand.

Pagina: 1