Toon posts:

[BC3] A7V lockup op AGP4x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7V mobo met daarop een TB 1Ghz, en ongeacht wat voor 4-in-1 drivers ik gebruik, als ik in het bios de performance setting op "optimal" zet (zodat hij AGP 4x ipv. 2x gebruikt) hangt mijn PC bij de eerste de beste poging om gegevens naar mijn Asus V7700 Geforce 2 te pompen. Zo kan ik bijvoorbeeld Quake 3 starten en een spel starten, maar na het renderen van de eerste frames hangt het zaakje muurvast en is een reboot de enige oplossing.

Enig idee wat er aan de hand is? Er is niets momenteel niets overclocked op mijn systeem... |:(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Welke BIOS-versie? Welke 4-in-1 versie? FastWrites disabled? Werkt het wel goed in Normal mode? Al meer Vcore gegeven? Niks in PCI-slot1 gepropt? Geen HW-conflicten? Welke Windows-versie?

Virussen? Scan ze hier!

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

In de Bios de performance setting gewoon op "normal" (2X) laten staan.

Maakt qua performance nix uit en je systeem loopt weer stabieler. 8-)

Good goan

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik heb ook een A7V. Bios staat op optimal, maar AGP staat op 2x en Fast Writes op disabled. Dit kun je apart instellen. Als je W2k draait, moet je ook nog de W2k/MS/VIA/AMD hotfix installeren.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat bij mij ook hielp (alle andere dingen hielpen niet) is je AGP Drive Strength op Manual te zetten en dan voor A resp 7 te kiezen (ipv auto). Sindsdien is het systeem rock-stable, daarvoor gemiddeld ieder uur een crash.

Virussen? Scan ze hier!

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Geneuk op de milimeter. Zet em lekker op AGP 2x en je merkt echt geen verschil.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Pagina: 1